het wordt vaak gezegd dat compact mooie macro foto's maakt.
Wacht maar totdat je een echte macro lens in je handen hebt.
Heb nu iets van 3 weken mijn Nikkor 105mm VR en macro met compact is dan gewoon closeup.
Stelling: wil je macro, koop een compactcamera!
-
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Stelling: wil je macro, koop een compactcamera!
Ik denk het welZelfontspanner schreef:Als je 'm nog kleiner publiceert is hij nog scherper.Begrijp je wat ik bedoel?Genster schreef:... ach, je begrijpt wel wat ik bedoel![]()

Ik heb de foto overigens niet bewust klein gemaakt. Normaal zijn mijn foto's 9bijna) altijd 600 x 900 en omdat deze vierkant is, zou hij 600 x 600 geworden moeten zijn. Nu zie ik dat hij 587 x 600 is geworden; misschien stond de verhouding 1:1 niet "vast" in CNX...

-
- Clublid
- Contacteer:
Daar twijfel ik niet aan Daniël. Ik ben mijn Nikkor 105 VR nog niet zo lang geleden verkocht omdat ik hem nooit gebruikte, maar dat had niets met de kwaliteit van die lans te maken want die in -in mijn beleving- perfect.Daniël schreef:het wordt vaak gezegd dat compact mooie macro foto's maakt.
Wacht maar totdat je een echte macro lens in je handen hebt.
Heb nu iets van 3 weken mijn Nikkor 105mm VR en macro met compact is dan gewoon closeup.
-
- Clublid
- Contacteer:
Goed gezienTuihanti schreef:Ik vind vooral die sluitertijd helemaal geweldig.
Wat een precisie.
Camera model: Caplio RR30 • Sluitertijd: 1/189.00018900019s • Diafragma: f/2.6 • ISO: 125 • Brandpuntsafstand: 5.7 mm ( mm full-frame) • Flash: Off, Did not fire • meer info
Dit zie je als je op het plaatje klikt.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik heb nee gestemd. Macro kan prima met een compactcamera en ik heb dat ook vaak genoeg gedaan. Maar nu ik met een macro-objectief werk wil ik niet meer terug. De kwaliteit die je terugkrijgt met een DSLR krijg je niet met een compact.