Check & Clean Dagen bij Mediamarkt Bergen op Zoom
Check & Clean Dagen bij Mediamarkt Bergen op Zoom
Voor een ieder met een digitale SLR camera:
bij de Mediamarkt te Bergen op Zoom zijn er op 29 en 30 juni de zgn. 'Check & Clean' Dagen.
In het kort komt het er op neer dat je camera wordt ontdaan van stof en meteen wordt gecontroleerd op defecten.
Dit zal worden uitgevoerd door twee ervaren camera-reparateurs.
Het geheel is natuurlijk helemaal [highlight=red]gratis[/highlight], en wordt mede mogelijk gemaakt door Nikon Nederland.
Dus: ben je in de buurt van het altijd gezellige Bergen op Zoom, vergeet je camera dan niet!
bij de Mediamarkt te Bergen op Zoom zijn er op 29 en 30 juni de zgn. 'Check & Clean' Dagen.
In het kort komt het er op neer dat je camera wordt ontdaan van stof en meteen wordt gecontroleerd op defecten.
Dit zal worden uitgevoerd door twee ervaren camera-reparateurs.
Het geheel is natuurlijk helemaal [highlight=red]gratis[/highlight], en wordt mede mogelijk gemaakt door Nikon Nederland.
Dus: ben je in de buurt van het altijd gezellige Bergen op Zoom, vergeet je camera dan niet!
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
bedenk even van wat er staat. Dit wordt dus gedaan door 2 personen van Nikon Nederland.
Als dit 2 personen uit Beverwijk zijn zijn en ze doen het op de Beverwijkse manier, dan zijn ze ongeveer 1 kwartier per camera bezig.
Ze zijn met z'n 2-en. Beginnen om 11 uur, tot zeg 16 uur. Koffie en lunch pauze er af, dan kunnen ze dus ongeveer 32 personen blij maken.
Dat betekend dat er dus meer dan 1000 mensen even moeten wachten.
Mochten ze het schoonmaken op een andere manier doen, dan zou ik er niet heen willen gaan.
Als dit 2 personen uit Beverwijk zijn zijn en ze doen het op de Beverwijkse manier, dan zijn ze ongeveer 1 kwartier per camera bezig.
Ze zijn met z'n 2-en. Beginnen om 11 uur, tot zeg 16 uur. Koffie en lunch pauze er af, dan kunnen ze dus ongeveer 32 personen blij maken.
Mochten ze het schoonmaken op een andere manier doen, dan zou ik er niet heen willen gaan.
Was inderdaad erg leuk bij de brandweer. 'k Had de week ervoor het Putse team al 'n keer gefotografeerd voor de weekkrant (groot bergen op zoom) dus ze kenden deze paparazzi alluc schreef:Paparazzi, jij komt uit Putte ? Ik zag de foto's van 150 jaar brandweer Putte. Jamergenoeg moest ik op die dag maar weer eens werken anders was ik ook van de partij geweest bij de mannen van Put..

Ondanks het slechte weer toch nog 'n stel leuke oldtimers kunnen fotograferen zaterdag en zondag nog wat demo's bijgewoond van uitbrandende gecrashte auto's.
De MM is open tot 21 uur 's avonds, dus ik mag aannemen dat de schoonmakers ook de gehele openingstijd werken anders komen er mensen na hun werk allemaal voor jan lul. Ook verwacht ik niet dat er 1000 man op af gaat komen.Hans Braakhuis schreef:bedenk even van wat er staat. Dit wordt dus gedaan door 2 personen van Nikon Nederland.
Waar ik wel bang voor ben is de kwaliteit van het checken/schoonmaken. Heb zelfs al slechte verhalen gehoord over het schoon laten maken bij de bron zelf; dat de censor er viezer uitziet na behandeling dan ervoor.
Maar goed, ik ga morgenmiddag gewoon even kijken denk ik en dan besluit ik ter plekke wel of ik het aandurf.
Het geheel is mogelijk gemaakt door Nikon Nederland. Dat impliceert niet dat de 'ervaren reparateurs' verbonden zijn aan Nikon.Hans Braakhuis schreef:bedenk even van wat er staat. Dit wordt dus gedaan door 2 personen van Nikon Nederland.
(niet alleen in Beverwijk lopen ervaren mensen rond)
Nikon Nederland is wat dit soort activiteiten betreft geheel onafhankelijk van het Nikon 'service point' in Beverwijk (andersom geldt dat dan weer niet denk ik...)
Er is gerekend op een maximum capaciteit van ongeveer 100 camera's, verdeeld over twee dagen.
Voor de exacte tijden zou ik even bellen met de Service Balie, te bereiken via 0164-218600.
En als er meer dan 1000 mensen moeten wachten, dan moet het voortaan maar 'Check & Clean Week' gaan heten.

- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hoe ze in Beverwijk schoonmaken is voor de clubleden een weet. We zijn er meerdere keren geweest. En aangezien het dezelfde personen zijn als bij het voormalige Inca, staat dat zelfs uitgebreid beschreven op deze site.paparazzi schreef:Waar ik wel bang voor ben is de kwaliteit van het checken/schoonmaken. Heb zelfs al slechte verhalen gehoord over het schoon laten maken bij de bron zelf; dat de censor er viezer uitziet na behandeling dan ervoor.
.
In België wordt zoiets regelmatig gedaan door medewerkers van Nikon België. En dan gaat het gewoon met de spuitbus. Iets wat door mij sterk wordt afgeraden. Lees m'n artikel over het zelf schoonmaken in het voorjaarsnummer 2007: Schoonmaken van de sensor, doe het zelf!