Ik zit hier met ongeloof je bericht te lezen! Ik heb ook vaak problemen gehad met mijn laptop en inderdaad al dat ze zeggen is dat je LOSZITTENDE delen weg moet laten als je ze opstuurd! Ook mijn ervaring door het werken bij de Mediamarkt zegt mij dat ze je van te voren ALTIJD op de hoogte moeten stellen als ze iets gaan vernietigen, of dat ze het op kosten van de eigenaar terugsturen zodat de schijven in dit geval nog te redden zijn.
Een gelijkwaardig product ter vervanging is het zeker ook niet! We kijken dan natuurlijk niet alleen naar eigenschappen maar ook naar prijskaartje en mogelijkheden. Een laptop verliest natuurlijk zijn waarde maar het verschil is hier TE groot.
Wat ik je kan adviseren is een klachtenbrief aangetekend sturen waaruit je laat blijken dat je het niet eens bent met de vervanging en de manier waarom dingen zijn afgehandeld, volgens mij kun je op internet zo een aantal standaard brief opstellingen vinden. en anders inderdaad een mooi item voor KASSA
Succes
Laptop vernietigd door verzekeraar!!
- Jaap Driest
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Re: Laptop vernietigd door verzekeraar!!
Balen, Riemke.
Ik hoop dat het nog een beetje goed komt, hoewel de shit natuurlijk al gepasseerd is.
Het is om uit je vel te springen.
Ik hoop dat het nog een beetje goed komt, hoewel de shit natuurlijk al gepasseerd is.
Het is om uit je vel te springen.
D800 D700 FE FM FM3A X100T X70 X-E2
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Inmiddels zijn we een flink aantal weken verder en heeft de firma HSC nog steeds niet gereageerd op mijn brief. De enige reactie die ik van ze gehad heb is dat ze de premie niet konden afschrijven. Duuuuuuuh!! Het verzekerde object is door hun vernietigd, daar ga ik niet voor betalen natuurlijk. Ik heb die incasso gestorneerd bij de bank.
De firma Dixons heeft inmiddels wel gereageerd en is met een voorstel gekomen. Nu is het wachten op de reactie van HSC. Volgende week woensdag hoor ik als het goed is meer. Duimen maar dat alles opgelost wordt. Met een firma als HSC wil ik niks meer te maken hebben.
Ze zullen wel beginnen te meuten over die 2 maanden premie......
Wordt vervolgd......
De firma Dixons heeft inmiddels wel gereageerd en is met een voorstel gekomen. Nu is het wachten op de reactie van HSC. Volgende week woensdag hoor ik als het goed is meer. Duimen maar dat alles opgelost wordt. Met een firma als HSC wil ik niks meer te maken hebben.
Ze zullen wel beginnen te meuten over die 2 maanden premie......
Wordt vervolgd......
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik heb met verbijstering je verhaal zitten lezen. Geen wonder dat je woedend bent.
Wat ik niet goed begrijp is hoe die laptop in handen van de verzekering kwam. Als iets kapot is, stuur je hem toch naar de fabrikant voor reparatie en niet naar een verzekering? Die kunnen inderdaad niet alle mogelijke produkten repareren lijkt me.
Dat ze je laptop zonder waarschuwing vernietigen is schandalig. Waarschijnlijk staat in de polisvoorwaarden dat je spullen hun eigendom worden als ze je vervangende spullen geven, maar dan nog hoort dat in overleg te gebeuren.
Wat ik ook niet begrijp (ik ben nu eenmaal niet zo slim
) is de wijze van schade-afhandeling. Dat moet je in je polisvoorwaarden nog maar eens nalezen. Normaal gesproken keren verzekeringen een schadebedrag in geld uit, gebaseerd op dagwaarde (op computers schrijf je nogal wat af in 2 jaar).
Je kunt dan zelf bepalen wat je met dat geld doet. Dat je een geheel nieuwe pc krijgt is nogal vreemd: gezien de dagwaarde van je oude pc krijg je niet iets gelijkwaardigs terug.
Dus dit zijn wel heel bijzondere verzekeringsvoorwaarden. Is dit niet een soort verlengde garantie, die sommige leveranciers aanbieden? Want dan wordt het een iets ander verhaal ( niet vwb de vernietiging, wel vwb de vervanging). En dan is de leverancier ook het aanspreekpunt.
Succes!
Wat ik niet goed begrijp is hoe die laptop in handen van de verzekering kwam. Als iets kapot is, stuur je hem toch naar de fabrikant voor reparatie en niet naar een verzekering? Die kunnen inderdaad niet alle mogelijke produkten repareren lijkt me.
Dat ze je laptop zonder waarschuwing vernietigen is schandalig. Waarschijnlijk staat in de polisvoorwaarden dat je spullen hun eigendom worden als ze je vervangende spullen geven, maar dan nog hoort dat in overleg te gebeuren.
Wat ik ook niet begrijp (ik ben nu eenmaal niet zo slim

Je kunt dan zelf bepalen wat je met dat geld doet. Dat je een geheel nieuwe pc krijgt is nogal vreemd: gezien de dagwaarde van je oude pc krijg je niet iets gelijkwaardigs terug.
Dus dit zijn wel heel bijzondere verzekeringsvoorwaarden. Is dit niet een soort verlengde garantie, die sommige leveranciers aanbieden? Want dan wordt het een iets ander verhaal ( niet vwb de vernietiging, wel vwb de vervanging). En dan is de leverancier ook het aanspreekpunt.
Succes!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
OOOOOOOOhhhhhhhhh mijn God !!!!
Lees net dit verhaal pas, omdat ik doorgaans niet alles bekijk of lees op het forum.
Maar, tsjongejonge wat een ramp.
Ik voel met je mee Riemke, maar daar heb je niet zoveel aan.
Eigenlijk is alles naar mijn mening al gezegd, en daar zitten hele goede dingen bij.
De onderste steen kwam boven dat weet ik zeker als het mij was overkomen.
Natuurlijk heeft iedereen zo zijn/haar dingen, en ik dus ook.
Zodra ik merk dat er ellende is met wat dan ook, begin ik alles goed vast te leggen in een speciale map.
Alle communicatie proberen zwart op wit te krijgen, uitprinten en in een incidentenmap stoppen.
Alles maar dan ook alles wat te maken heeft met het incident zoals rekeningen, mailtjes, telefoontjes, de diverse personen die je spreekt of hebt gesproken,enz. wordt opgeslagen.
Je hebt dan alles compact bij elkaar en meteen alles bij de hand als er weer enige vorm van communicatie is.
Ik wens je ontzettend veel succes met de afwikkeling, en blijf vooral rustig en netjes, maar wel to the point communiceren.
Zodra je nijdig en kwaad begint te reageren, geef je ze een reden om de communicatie volledig te stoppen.
Vriendelijk groeten,
Tiny

Lees net dit verhaal pas, omdat ik doorgaans niet alles bekijk of lees op het forum.
Maar, tsjongejonge wat een ramp.
Ik voel met je mee Riemke, maar daar heb je niet zoveel aan.
Eigenlijk is alles naar mijn mening al gezegd, en daar zitten hele goede dingen bij.
De onderste steen kwam boven dat weet ik zeker als het mij was overkomen.
Natuurlijk heeft iedereen zo zijn/haar dingen, en ik dus ook.
Zodra ik merk dat er ellende is met wat dan ook, begin ik alles goed vast te leggen in een speciale map.
Alle communicatie proberen zwart op wit te krijgen, uitprinten en in een incidentenmap stoppen.
Alles maar dan ook alles wat te maken heeft met het incident zoals rekeningen, mailtjes, telefoontjes, de diverse personen die je spreekt of hebt gesproken,enz. wordt opgeslagen.
Je hebt dan alles compact bij elkaar en meteen alles bij de hand als er weer enige vorm van communicatie is.
Ik wens je ontzettend veel succes met de afwikkeling, en blijf vooral rustig en netjes, maar wel to the point communiceren.
Zodra je nijdig en kwaad begint te reageren, geef je ze een reden om de communicatie volledig te stoppen.
Vriendelijk groeten,
Tiny
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Inmiddels heel wat weken verder maar de stand van zaken is alsvolgt:
Verzekering is aangetekend opgezegd. Ik heb deze dus niet over laten gaan op de nieuwe laptop die ik via de firma Dixons geleverd heb gekregen vandaag.(€900)
HSC heeft er niks meer aan gedaan, heeft ook niet gereageerd op mijn brief maar alleen een betalingsherinnering voor de premie.
Dixons heeft in ieder geval wel zijn best gedaan om er toch uit te komen. De specificaties van de laptop zijn goed te noemen.
Overigens had ik vrijwel meteen al een andere laptop gekocht via Marktplaats omdat ik wel verwacht had dat dit lang ging duren. Deze laptop bevalt prima en heeft nog betere specificaties als de nieuwe. De nieuwe laptop ga ik nu proberen te verkopen of te ruilen tegen een Nikon camera ( D300 of D300S)
Dus..........interesse in een mooie laptop? Laat maar weten.
Verzekering is aangetekend opgezegd. Ik heb deze dus niet over laten gaan op de nieuwe laptop die ik via de firma Dixons geleverd heb gekregen vandaag.(€900)
HSC heeft er niks meer aan gedaan, heeft ook niet gereageerd op mijn brief maar alleen een betalingsherinnering voor de premie.
Dixons heeft in ieder geval wel zijn best gedaan om er toch uit te komen. De specificaties van de laptop zijn goed te noemen.
Overigens had ik vrijwel meteen al een andere laptop gekocht via Marktplaats omdat ik wel verwacht had dat dit lang ging duren. Deze laptop bevalt prima en heeft nog betere specificaties als de nieuwe. De nieuwe laptop ga ik nu proberen te verkopen of te ruilen tegen een Nikon camera ( D300 of D300S)
Dus..........interesse in een mooie laptop? Laat maar weten.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.