Architectuurfotografie

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
John'47
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Architectuurfotografie

Bericht door John'47 » vr sep 16 2011 8:45 pm

Voor vandaag had ik me ingeschreven voor een workshop architectuurfotografie, georganiseerd door Konijnenberg. Spreker was Michel Claus, die heel aardig vanuit zijn ruim twintigjarige ervaring op dit deelgebied van de fotografie sprak. In de middag ging een groep van 13 deelnemers de praktijk te lijf in de binnenstad van Den Haag. Het stadhuis was eindbestemming, maar op weg erheen passeerden we enige grote nieuwe gebouwen en bouwterreinen waar de rijksoverheid zijn kantoren laat groeien. Het was een ontspannen dag, met een leuke inhoud.
Van de importeur van het merk C.... waren twee mensen aanwezig die hun nieuwste spiegelreflexen konden laten zien plus een hutkoffer vol lenzen, waaronder de 4 verschillende Tilt Shift lenzen van dat merk. Voor mij was het enige minpuntje dat Nikon er niet vertegenwoordigd was. Grappig was wel dat van de 13 deelnemers maar twee mensen op C..... werkten.
Zo'n TS lens maakt wel hongerig, het corrigeren van scheve of convergerende lijnen van hoge gebouwen tijdens de opname is verleidelijk, maar wat een bedragen...
Ik zal straks als ik tijd heb of anders morgen nog een paar foto's plaatsen.
Laatst gewijzigd door John'47 op vr sep 16 2011 10:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon D810, Sony RX1R II. 

John'47
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Architectuurfotografie

Bericht door John'47 » vr sep 16 2011 10:23 pm

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding