flitslicht schreef:Maar dan heb je het over indringend gemonteerde films die constant je aandacht vasthouden. Lijkt me toch een heel ander concept dan dat van de TS waarvan ik me niet kan voorstellen dat ik er 24 uur lang naar ga kijken (zoals ze zelf ook al aangeeft); totaal oninteressant.
Heb je helemaal gelijk in. Maar het ging er even om dat je best 24 uur aan film kunt laten draaien. Maar in dit geval moet je er dan iets anders omheen doen waarbij die specifieke vorm van 24 uur film wel degelijk kan werken. Het gaat in het geval van Joyce eigenlijk niet zozeer om de film als film, maar om het achterliggende idee van het project waar je een betekenis aan moet geven.
Als vervolg op mijn eerdere bericht in deze draad:
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 36#p471036" onclick="window.open(this.href);return false; heb ik Joyce daarover enkele dagen terug via PB nog een bericht gestuurd om de mogelijkheden bij dat Kunstpodium nog wat verder aan te kaarten. Ik ken de initiator van dat Kunstpodium persoonlijk (ik heb er zelf boven gewoond en ben er veel bij betrokken geweest). Er zijn daar wel mogelijkheden om dit soort ongebruikelijke "gekke" dingen te doen. Dat is juist een uitdaging.
Ik schreef haar o.a.:
"........een project wat 24 uur duurt is natuurlijk wel iets heel bijzonders waar je meer mee kunt doen. Enerzijds film je dan wel een hele dag, maar het gaat er meer om hoe je een dergelijk project dan later ook aan anderen laat zien. Dat is misschien nog een veel grotere uitdaging. Mensen gaan niet 24 uur achtereen kijken, maar met een hele happening eromheen, in andere ruimtes, met discussies, natje en een droogje, muziek, performances e.d. kan zoiets veel meer impact hebben."
Met een happening eromheen, waarbij je connecties legt met hetgeen in de film gebeurt, kun je daar een interessant geheel van maken.