Nieuw veldje in jullie profiel: partner acties
- John'47
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nieuw veldje in jullie profiel: partner acties
je hebt helemaal gelijk
Nikon D810, Sony RX1R II.
- Reest
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
Kunnen we ook twee vinkjes zetten voor dubbele korting

Nikon | Gitzo en iets wat schommelt
Jij ook, wat betreft de bescherming van je privacy. Alles privé houden is niet te doen, maar een beetje je best doen om je gegevens te beschermen is wel zo handig.John'47 schreef:je hebt helemaal gelijk
Mijn vinkje staat aan. Wanneer werkt het. Ik heb iets in de planning staan. Kan ik er mooi gebruik van gaan maken.
v.w.b. privacy:
Je digid ligt al in afganistan en wie weet waar nog meer. Daar zit je naam, adres, geboortedatum, inkomen etc. allemaal ook bij.
Dat is een half jaar zo geweest alvorens men op het idee kwam om er eens iets aan te doen.
Dat was je privacy dus.
Gelegenheid maakt de dief.
Zorg dat je spullen niet te zien zijn.
Een dure auto voor de deur is een uithangbord dat zegt "kom hier want ik heb een dure auto, vermoedelijk ook andere dure spullen".
Daar letten inbrekers op.
Loop 's avonds, rond een uurtje of zeven, eens door een straat. Let op de duurdere auto's.
Loop dan voor de huizen langs en kijk wat je allemaal wel niet kunt zien.
Neem, om niet op te vallen, een hond mee. Dan ben je gewoon de hond aan het uitlaten.
Zo simpel kan het zijn om de woning te selecteren voor de volgende inbraak.
Een andere manier is luisteren.
Op feestjes en verjaardagen luisteren. Oh ik ben laatst bij die en die geweest en die heeft toch mooie spullen staan.
Mensen praten erg graag.
Daarnaast kijken inbrekers bij het spotten naar genomen veiligheidsmaatregelen.
Een inbreker wil snel en ongezien zijn ding doen. Zorg dat dit niet kan.
Hoe meer veiligheidsmaatregelen er zijn hoe groter de pakkans, hoe kleiner het risico.
Zorg dan wel dat het ook zichtbaar is. Anders werkt het niet. Afschrikken dus.
100% veiligheid en privacy bestaan niet.
Een pro laat zich door niets afschrikken als het lonend is.
Er is altijd risico en na maatregelen een restrisico.
En euh, versnipper alle verpakkingen onherkenbaar voordat je ze in de Klikko doet en, voor iedereen bereikbaar, aan de straat zet.
Dat is een gigantisch makkelijke bron van informatie.
v.w.b. privacy:
Je digid ligt al in afganistan en wie weet waar nog meer. Daar zit je naam, adres, geboortedatum, inkomen etc. allemaal ook bij.
Dat is een half jaar zo geweest alvorens men op het idee kwam om er eens iets aan te doen.
Dat was je privacy dus.
Gelegenheid maakt de dief.
Zorg dat je spullen niet te zien zijn.
Een dure auto voor de deur is een uithangbord dat zegt "kom hier want ik heb een dure auto, vermoedelijk ook andere dure spullen".
Daar letten inbrekers op.
Loop 's avonds, rond een uurtje of zeven, eens door een straat. Let op de duurdere auto's.
Loop dan voor de huizen langs en kijk wat je allemaal wel niet kunt zien.
Neem, om niet op te vallen, een hond mee. Dan ben je gewoon de hond aan het uitlaten.
Zo simpel kan het zijn om de woning te selecteren voor de volgende inbraak.
Een andere manier is luisteren.
Op feestjes en verjaardagen luisteren. Oh ik ben laatst bij die en die geweest en die heeft toch mooie spullen staan.
Mensen praten erg graag.
Daarnaast kijken inbrekers bij het spotten naar genomen veiligheidsmaatregelen.
Een inbreker wil snel en ongezien zijn ding doen. Zorg dat dit niet kan.
Hoe meer veiligheidsmaatregelen er zijn hoe groter de pakkans, hoe kleiner het risico.
Zorg dan wel dat het ook zichtbaar is. Anders werkt het niet. Afschrikken dus.
100% veiligheid en privacy bestaan niet.
Een pro laat zich door niets afschrikken als het lonend is.
Er is altijd risico en na maatregelen een restrisico.
En euh, versnipper alle verpakkingen onherkenbaar voordat je ze in de Klikko doet en, voor iedereen bereikbaar, aan de straat zet.

Dat is een gigantisch makkelijke bron van informatie.
Tuihanti schreef:Mijn vinkje staat aan. Wanneer werkt het. Ik heb iets in de planning staan. Kan ik er mooi gebruik van gaan maken.
Ja wanneer en waar en hoeveel ??

- Peter
- Clublid
- Contacteer:
@ Tuihanti
Voorzichtigheid is altijd goed.
Waarbij ik me dan echter enigzins verbaas over de opsomming van het (dure) glaswerk in je profiel
Voorzichtigheid is altijd goed.
Waarbij ik me dan echter enigzins verbaas over de opsomming van het (dure) glaswerk in je profiel

Hoef je niet te doen. Ik maak mij er geen zorgen over.
Ze mogen komen.
Ik bedoelde dit meer naar John toe.
Ik wilde hiermee laten zien dat het in princiepe niet veel nut heeft je naam en adres onbekend te willen houden.
Er zijn andere wegen waarop zaken mis kunnen gaan. Enkele heb ik benoemd.
Je naam opgeven bij een winkel is niet vaak oorzaak.
Dit geldt voor iedereen uiteraard.
Wie versnipperd er thuis nog meer?
Ze mogen komen.
Ik bedoelde dit meer naar John toe.
Ik wilde hiermee laten zien dat het in princiepe niet veel nut heeft je naam en adres onbekend te willen houden.
Er zijn andere wegen waarop zaken mis kunnen gaan. Enkele heb ik benoemd.
Je naam opgeven bij een winkel is niet vaak oorzaak.
Dit geldt voor iedereen uiteraard.
Wie versnipperd er thuis nog meer?
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ik heb een versnipperaar, maar die versnippert niet veel.Tuihanti schreef:Wie versnipperd er thuis nog meer?
Hij heeft ook niet veel versnipperd.
Ooit aangeschaft, omdat ik penningmeester was van een club hier in de wijk en toen vond dat ik sommige dingen beter niet onversnipperd aan de scholen in de buurt mee kon geven.
Inmiddels ben ik geen penningmeester meer van die club en wordt het oud papier door de scholen in de wijk met perswagens opgehaald ipv met open aanhangers, twee redenen om het versnipperren te minderen.
De volgende keer dat ik versnipper is waarschijnlijk met (re)creatieve oogmerken.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Cookie1397
- Clublid
Leuk om dit hele draadje te volgen over privacy en wel of geen gegevens verstrekken. Ik heb geen bouvier achter de deur, wel een inbraakalarm, goede sloten etc. Vind het niet nodig om mijn hele foto-uitrusting etc. in mijn onderschrift neer te zetten. Maar als men om de een of andere reden toch wenst in te breken doen ze dat toch wel. Heb mijn naw vakje aangevinkt. Nu eens afwachten wat er allemaal te gebeuren staat 

Nikon Z Z & de maskers
- Fera Albi
- Clublid
Middels geregistreerde aankopen, kortingspasjes, pinpas, creditcard en de de hele verdere sjishkadoedel aan moderne betaalmiddelen, trekken we denk ik allemaal een fijn digitaal kielzog achter ons aan. Daar zouden Hans en Grietje jaloers op zijn!
Met name de overheid en het grootwinkelgebeuren zijn jullie allen daar dan ook zeer erkentelijk voor.
:mrgreen:
Met je smartphone, OVchipding, kentekenplaat en de "beveiligings"camera's in den lande, ben je gelukkig ook altijd en overal te tracen. En dan heb ik het nog niet eens over de GSM info die we zelf al dan niet bewust met onze (vakantie)foto's meesturen via internet.
Tel daarbij op nog het gedetailleerde pakket aan informatie dat via de social media de wereld ingaat en er is een mooi overzichtelijk profiel van ons allen te maken. En daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt door marketingorganisaties die nog gerichter hun verkooppijlen op je zullen richten.
Het is in de digi-wereld al net als in de echte wereld: Een professional die jou wil bestelen, die doet dat... Punt.
Of het nou een hacker is of een inbreker.
Wanneer je terecht wilt voorkomen dat je slachtoffer wordt van de kleinere (vaak gelegenheids) criminelen: kijk dan nog eens goed naar de door Tuihanti in een paar posts geleden opgesomde zaken!
Kortom:
Mijn vinkje staat aan;
Laat maar komen, die scheepslading aan onweerstaanbare koopjes, kortingen en voordeeltjes
Met name de overheid en het grootwinkelgebeuren zijn jullie allen daar dan ook zeer erkentelijk voor.
:mrgreen:
Met je smartphone, OVchipding, kentekenplaat en de "beveiligings"camera's in den lande, ben je gelukkig ook altijd en overal te tracen. En dan heb ik het nog niet eens over de GSM info die we zelf al dan niet bewust met onze (vakantie)foto's meesturen via internet.
Tel daarbij op nog het gedetailleerde pakket aan informatie dat via de social media de wereld ingaat en er is een mooi overzichtelijk profiel van ons allen te maken. En daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt door marketingorganisaties die nog gerichter hun verkooppijlen op je zullen richten.
Het is in de digi-wereld al net als in de echte wereld: Een professional die jou wil bestelen, die doet dat... Punt.
Of het nou een hacker is of een inbreker.
Wanneer je terecht wilt voorkomen dat je slachtoffer wordt van de kleinere (vaak gelegenheids) criminelen: kijk dan nog eens goed naar de door Tuihanti in een paar posts geleden opgesomde zaken!
Kortom:
Mijn vinkje staat aan;
Laat maar komen, die scheepslading aan onweerstaanbare koopjes, kortingen en voordeeltjes

Met de groeten van Hans.
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
We used to think that a hundred million monkeys at a hundred million keyboards eventually could produce the complete works of Shakespeare. Now, thanks to the Internet, we know this is not true...
- NIKON-187
- Forumlid
- Contacteer:
Heb mijn vinkje ook aangezet.
Van iedereen is er toch al zoveel te vinden als je weet waar je moet zoeken dat nog een aantal webwinkels mij niet meer uitmaakt.
Scheelt mij weer een account aanmaken bij des betreffende winkels.
Ben inmiddels wel benieuwd geworden!!!
greetz Sander
Van iedereen is er toch al zoveel te vinden als je weet waar je moet zoeken dat nog een aantal webwinkels mij niet meer uitmaakt.
Scheelt mij weer een account aanmaken bij des betreffende winkels.

Ben inmiddels wel benieuwd geworden!!!
greetz Sander
Nikon D300 + SB700
AF 50mm f1.8
AF-S DX 16-85mm f3,5-5,6G ED VR
AF-S 28-300mm f3.5-5.6G ED VR
AF-S 70-300mm f4,5-5,6G IF-ED VR
Cullmann Magnesit 525M + Nanomax 200T
Meer tassen als gear
AF 50mm f1.8
AF-S DX 16-85mm f3,5-5,6G ED VR
AF-S 28-300mm f3.5-5.6G ED VR
AF-S 70-300mm f4,5-5,6G IF-ED VR
Cullmann Magnesit 525M + Nanomax 200T
Meer tassen als gear
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Hoe lang moet ik de aankoop nog uitstellen 

Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik heb mijn kant van het werk al een tijdje gedaan. Het wachten is op de andere kant. Daar heb ik helaas niet zo veel invloed op...jan schreef:Hoe lang moet ik de aankoop nog uitstellen
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Nou dan wachten we nog even op de andere kant.
Hoe is de uiteindelijke respons geweest van de leden. Misschien wel aardig om dit met ons te delen? Bijvoorbeeld het percentage dat heeft aangevinkt wel informatie te willen ontvangen.
Hoe is de uiteindelijke respons geweest van de leden. Misschien wel aardig om dit met ons te delen? Bijvoorbeeld het percentage dat heeft aangevinkt wel informatie te willen ontvangen.
Jan
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Dat is niet geheim. 107 NCN leden hebben dit vinkje nu aan staan. Lijkt mij een prima score, zeker als je nagaat dat jullie nog steeds niet weten waar het precies voor is!