2e Bericht over schade in Thailand.
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Van 'Photography Bay':
Nikon has updated the flood damage situation in Thailand, which has caused a stoppage to production of DSLRs and lenses made at the facility. See the official statement below.
This is to advise you, following our first notice of October 11, of the latest situations of submersion at Nikon (Thailand) Co., Ltd., a consolidated manufacturing subsidiary of Nikon Corporation in the Rojana Industrial Park in Ayutthaya Province located in Central Thailand.
DamagesThe 1st floor of all buildings at the premises are presently submerged and the water level is as high as around 2 meters and there arose no remarkable change since October 12. Operation of the factory has been suspended since October 6. It is reported that there is no human damage.
Estimated impact to our business performanceWe still have difficulty to grasp the overall damages of our equipment and facility since access to the premises continues to be prohibited. We are now continuing our utmost to estimate the impact of the flood to our group companies and business performance. We assure you to immediately advise our findings once it is judged there will be an important change in our forecast.
RecoveryWe are unable to define how soon operation will be resumed. It will take a certain time before the situation normalizes including completion of water pumping out from the Rojana Industrial Park. We have set up support system under the Emergency Headquarters for Disaster Control headed by the president and will endeavor to restart the operation as early as possible. Every possible measure is now under preparation to resume production by means as purchase of new manufacturing equipment, review of production assignment among whole Nikon group companies. As for drainage from the industrial park, we are requesting its acceleration to the Thai government, together with the Rojana Industrial Park authority, other companies in the Park and Japan External Trade Organization.
We deeply apologize you for any inconvenience caused by the disaster such as short supply of our products.
Nikon has updated the flood damage situation in Thailand, which has caused a stoppage to production of DSLRs and lenses made at the facility. See the official statement below.
This is to advise you, following our first notice of October 11, of the latest situations of submersion at Nikon (Thailand) Co., Ltd., a consolidated manufacturing subsidiary of Nikon Corporation in the Rojana Industrial Park in Ayutthaya Province located in Central Thailand.
DamagesThe 1st floor of all buildings at the premises are presently submerged and the water level is as high as around 2 meters and there arose no remarkable change since October 12. Operation of the factory has been suspended since October 6. It is reported that there is no human damage.
Estimated impact to our business performanceWe still have difficulty to grasp the overall damages of our equipment and facility since access to the premises continues to be prohibited. We are now continuing our utmost to estimate the impact of the flood to our group companies and business performance. We assure you to immediately advise our findings once it is judged there will be an important change in our forecast.
RecoveryWe are unable to define how soon operation will be resumed. It will take a certain time before the situation normalizes including completion of water pumping out from the Rojana Industrial Park. We have set up support system under the Emergency Headquarters for Disaster Control headed by the president and will endeavor to restart the operation as early as possible. Every possible measure is now under preparation to resume production by means as purchase of new manufacturing equipment, review of production assignment among whole Nikon group companies. As for drainage from the industrial park, we are requesting its acceleration to the Thai government, together with the Rojana Industrial Park authority, other companies in the Park and Japan External Trade Organization.
We deeply apologize you for any inconvenience caused by the disaster such as short supply of our products.
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Lid NCN
Re: 2e Bericht over schade in Thailand.
Dit zal vast effect hebben op prijzen, leverbaarheid en ontwikkeling (nieuwe D800?). Je ziet het al met de prijzen van harde schijven van bepaalde merken, die zijn omhoog geschoten.
D90, Tamron 17-50 f/2.8, Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G, Nikon AF-D 80-200 f/2.8 ED, Nikon AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED, Nikon AF-S VR micro 105mm f/2.8G
(D40 + 18-55)
(D40 + 18-55)
-
- Clublid
Ook de grote sensor-fabriek van Sony in Thailand, die naar ik meen ook Nikon voor een groot deel voorziet, staat 3 meter onderwater. Dat zal ook extra gevolgen voor Nikon en Sony hebben. Vooral ook omdat er nog geen vooruitzicht op enige verbetering is.
Groet,
Jan van Yuul
Groet,
Jan van Yuul
Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
- JBD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb van 1975 - 1980 in Thailand gewoond en ook toen was er al sprake van overstroming als er wat regen viel. Na al die jaren is er nog steeds niets aan de verzilting en het dichtslibben van delta's en rivieren gedaan. Deze ramp komt voor mij niet onverwacht, maar je zult maar op een nieuwe camera of objectief zitten te wachten. 

- Matthieu
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
kennelijk is de toestand van de Nikon fabrieken in (het getroffen) in Thailand en de
leveringen van bestelde producten belangrijker dan de overstromingen en het menselijk leed
in het noord / noord-oosten en Bangkok .
leveringen van bestelde producten belangrijker dan de overstromingen en het menselijk leed
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
-
- Forumlid
2Matthieu schreef:kennelijk is de toestand van de Nikon fabrieken in (het getroffen) in Thailand en de

- JBD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik geloof niet dat dit ergens gezegd is, dus waar haal je dit vandaan?Matthieu schreef:kennelijk is de toestand van de Nikon fabrieken in (het getroffen) in Thailand en de
- Cees
- Forumlid
Vind die conclusie wel wat heel erg kort door de bocht en kan 'm ook niet erg waarderen, net als van de '+' mailers! 
Ik leg de betreffende post juist uit dat de Thaise regering niet veel doet om de onderdanen te beschermen, zoals hier na 1953 wel gedaan is.
Vind de betreffende reacties dus op z'n zachtst gezegd ongepast!

Ik leg de betreffende post juist uit dat de Thaise regering niet veel doet om de onderdanen te beschermen, zoals hier na 1953 wel gedaan is.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
-
- Clublid
+2chip54 schreef:Vind die conclusie wel wat heel erg kort door de bocht en kan 'm ook niet erg waarderen, net als van de '+' mailers!

Z9, Z7, Z6, D850, D7200 (Yuul), D810, D800E, D700 (Jan), divers glaswerk en een SB-800
- John'47
- Forumlid
Ik kan er slecht tegen dat bij een watersnoodramp vooral geschreven wordt over hoe vervelend het is dat je daardoor leveringsproblemen bemerkt.
Ik handhaaf dan ook mijn +
Nikon D810, Sony RX1R II.
- Cees
- Forumlid
Dan lees je duidelijk heel slecht de regel die daarvoor staat in het bericht van Blacksheep!John'47 schreef:Ik kan er slecht tegen dat bij een watersnoodramp vooral geschreven wordt over hoe vervelend het is dat je daardoor leveringsproblemen bemerkt.

Overigens gaat het eerste, originele bericht alleen daarover en gaan we hier niet in op de toestand in het land en de gevolgen voor de getroffen bevolking. Hoe erg die ook is.
Als iemand hier op het forum daar iets over te melden heeft, opent hij maar een apart draadje. Ik vind het niet nodig dat in mijn draadje mensen ongevraagd een mening verkondigen waar ik niet naar gevraagd heb.
Groet, Cees
Lid NCN
Lid NCN
- John'47
- Forumlid
Apart standpunt : een draadje waarvan je meent als topic starter eigenaar te zijn.
Als je op een forum, en dan zeker in de discussierubrieken een draadje start, mag je er van uitgaan dat er discussie ontstaat. Je kunt hier dus per definitie rekenen op niet gelijkluidende standpunten. Als je alleen jaknikkers zoekt ben je op de verkeerde plek aangeland.
Als ik de berichten in dit draadje lees, voelen sommige uitspraken voor mij niet prettig en daar wil ik vrij uitdrukking aan kunnen geven.
John
Als je op een forum, en dan zeker in de discussierubrieken een draadje start, mag je er van uitgaan dat er discussie ontstaat. Je kunt hier dus per definitie rekenen op niet gelijkluidende standpunten. Als je alleen jaknikkers zoekt ben je op de verkeerde plek aangeland.
Als ik de berichten in dit draadje lees, voelen sommige uitspraken voor mij niet prettig en daar wil ik vrij uitdrukking aan kunnen geven.
John
Nikon D810, Sony RX1R II.
- Gobert
- Clublid
Gelukkig wordt het objectief dat ik in bestelling heb staan in Japan gemaakt.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Hmmm... als je links boven op je scherm kijkt dan zie je daar toch Nikon Club staan, of niet dan?John'47 schreef:Ik kan er slecht tegen dat bij een watersnoodramp vooral geschreven wordt over hoe vervelend het is dat je daardoor leveringsproblemen bemerkt.
Lijkt me dat we het dan hebben over alle zaken hebben die op Nikon betrekking hebben.
Alle andere zaken lijken me juist of topic. Als je het over politiek, milieu of andere zaken wil hebben, dan moet je denk ik toch op zoek naar een ander forum.