Hallo allemaal,
Ik sta op het punt een nieuwe camera aan te schaffen. Gezien het feit dat ik nog niet aan een brand gebonden ben dus nog aan het overwegen voor welke camera ik zal gaan.
Nu lees ik op verschillende sites met vergelijkingen tussen Nikon en dat andere merk vaak iets in de zin van "Distinguishes around 3x more colors".
Wat moet ik daarmee? Wil dat zeggen dat de camera van het andere merk hele 'saaie' foto's maakt en je vooral kleur moet toevoegen in de nabewerking? Of zegt het juist meer dat Nikon bv. veel kleurrijkere (levendige) foto's van zichzelf maakt?
Hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is en hoor graag jullie antwoorden!
Alvast bedankt!
Nikon distinguishes more colors
Re: Nikon distinguishes more colors
Dat lijkt me puur marketing-flauwekul.
Als je hier vertelt wat je budget is, en wat voor camera's je in gedachte hebt word je vast wel geholpen met je keuze. Blijf objectief, zolang je niet merkgebonden bent. Ook al zit je op een Nikon forum: er is meer. Technieken ontlopen elkaar allemaal niet zo heel veel. Ik denk dat het meest belangrijke voor de merkkeuze is: hoe ligt de camera in de hand. Foto's maken kunnen ze allemaal wel namelijk.
Gewoon naar de Mediamarkt dus, en vastpakken dat spul!
Als je hier vertelt wat je budget is, en wat voor camera's je in gedachte hebt word je vast wel geholpen met je keuze. Blijf objectief, zolang je niet merkgebonden bent. Ook al zit je op een Nikon forum: er is meer. Technieken ontlopen elkaar allemaal niet zo heel veel. Ik denk dat het meest belangrijke voor de merkkeuze is: hoe ligt de camera in de hand. Foto's maken kunnen ze allemaal wel namelijk.
Gewoon naar de Mediamarkt dus, en vastpakken dat spul!
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Alleen niet kopen daar (tenzij het een aanbieding is). De grote fotozaken zijn meestal goedkoper. Daar kun je overigens het beste naartoe voor advies (Foto Konijnenberg, CameraNu etc.).Tom schreef:Gewoon naar de Mediamarkt dus, en vastpakken dat spul!
Spul waarmee je foto's maakt...
Inderdaad. Wel kun je even wachten tot de BTW korting bij de Mediamarkt, dan zijn de acties soms leuk (maar het blijft opletten!). Waarschijnlijk is die actie aan het eind van deze maand.
Waar is de brand?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Benieuwd waar je dat van die kleuren gelezen hebt.
Heb je een linkje?

http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Nikon-D5100" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan iets naar onder scrollen, bij advantages d5100.
Is eigenlijk het geval bij alle Nikons tov Canons
Dan iets naar onder scrollen, bij advantages d5100.
Is eigenlijk het geval bij alle Nikons tov Canons
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Niet mijn eerste keuze als je camera's wilt vergelijken, maar uit de vergelijking komt in ieder geval naar voren dat de D5100 een enorme voorsprong heeft op de 600D. Geen idee of het verschil zo groot is, maar het is zeker zo dat de sensoren die Nikon de afgelopen jaren in z'n camera's heeft beduidend beter zijn dan die in die van Canon in hetzelfde segment. Dat was vroeger andersom, maar al een paar jaar gaande.
Reden dat Canon camera's soms nog wel eens winnen komt veelal omdat de hogere resoluties van de Canons relatief belangrijk wordt gevonden, wat eigenlijk lang niet zo belangrijk is als het soms lijkt te zijn volgens de tests. 10-12 Megapixels is bijvoorbeeld voor vrijwel alle fotografie meer dan voldoende.
Drie maar meer kleuren (meer dan 2.5 maal staat er volgens mij) is een beetje onzin. Je zal daar niet zoveel verschil merken. Niet een argument wat mij betreft om voor de Nikon te kiezen. Daar zijn genoeg andere redenen voor!
Reden dat Canon camera's soms nog wel eens winnen komt veelal omdat de hogere resoluties van de Canons relatief belangrijk wordt gevonden, wat eigenlijk lang niet zo belangrijk is als het soms lijkt te zijn volgens de tests. 10-12 Megapixels is bijvoorbeeld voor vrijwel alle fotografie meer dan voldoende.
Drie maar meer kleuren (meer dan 2.5 maal staat er volgens mij) is een beetje onzin. Je zal daar niet zoveel verschil merken. Niet een argument wat mij betreft om voor de Nikon te kiezen. Daar zijn genoeg andere redenen voor!