Wie kent deze zaak?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Wie kent deze zaak?

Bericht door JBD » vr jan 13 2012 11:05 am

Kennen jullie deze webshop/

http://www.allesvoordefotostudio.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Re: Wie kent deze zaak?

Bericht door emdeklerk » vr jan 13 2012 11:18 am

Lijkt mij een gewone fotozaak in een winkelcentrum die, zoals de meeste fotozaken, ook via een webwinkel levert.
Je kunt ze gewoon bezoeken:

"Bij allesvoordefotostudio kunt u zelf aangeven bij uw order of u deze naar uw huis wil laten sturen middels de verzekerde pakket service kosten hiervoor bedragen 5,95euro* / Of u bent van harte welkom om uw bestelling zelf af te komen halen in onze winkel.
Het adres is Foto Ammann, Winkelcentrum woensel 11a 5625 AA Eindhoven / De koffie staat klaar!
Openingstijden Foto Ammann Maandag:van 13.00uur tm 18.00 uur Dinsdag, Woensdag, Donnderdag van 9.30 uur tm 18.00 uur Vrijdag van 9.30 uur tm 20.00 uur,Zaterdag 9.30 uur tm 17.00 uur,. / Iedere laatste Zondag van de maand geopend van 12.00 uuur tm 17.00 uur. / Voor papierrollen geldt het tarief van 15,00euro omdat deze met een speciale koerier komen."

Al deze info staat op de betreffende website, en nog veel meer. Het is dus geen loods op een industrieterrein in Estland, het is geen webwinkel in Singapore, het is ook geen vanuit huis opererende "kleine zelfstandige".
Laatst gewijzigd door emdeklerk op vr jan 13 2012 11:22 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr jan 13 2012 11:20 am

Volgens mij is het nu foto Camex geworden in Woensel? Of is het die andere die er nog zit, kleine winkel?

Net nog even opgezocht: Foto Camex is verhuisd naar Winkelcentrum Woensel, huisnr. 11. Dus deze geworden, toch?
click voor mijn foto's op flickr.

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr jan 13 2012 11:38 am

Achter die site zit de (voormalige) Foto Ammann in Winkelcentrum Woensel Eindhoven. Zie ook hun contactpagina:
http://www.allesvoordefotostudio.nl/con ... mulier.htm

Er zit ook een soort relatie tussen Foto Ammann en Camex Eindhoven, getuige het feit dat Camex Eindhoven recent in de winkel van Foto Ammann is ingetrokken. Het fotogedeelte heet nu Camex en het (voormalige?) Ammann doet nu meer het printwerk, fotolijsten etc. gebeuren. Het zit samen in 1 winkelruimte. Er was altijd al enige relatie tussen Camex Eindhoven en Ammann, want toen ik bij Camex iets ging halen wat op voorraad was hadden ze het over 'dat ligt bij de andere vestiging' en toen werd ik naar Ammann gestuurd. 8)

Qua ervaring, tja daar hoor ik wisselende verhalen over. Ze geven advies maar ik vond het advies niet bijzonder sterk of uitgebreid. Ze waren ook nooit bijzonder duur of goedkoop (meer een middenmoter), al hebben ze tegenwoordig wat scherpere prijzen (moet ook wel om te blijven concurreren). Sommige mensen klagen dat ze wel eens moeilijk doen bij garantiegevallen, maar die ervaring heb ik zelf niet.

Mijn eigen ervaringen: Ik heb bij Ammann ooit een 70-300VR gekocht. Die was gloednieuw, maar er stond een US serienummer op. Ik wist destijds nog niet wat dat betekende, achteraf vind ik dat wel een beetje vreemd (grijze import?). De lens heeft het echter altijd prima gedaan. Ook hebben ze mij na het listen van twee verschillende prijzen (de laagste prijs was fout) heel netjes geholpen, ik kreeg een product mee voor de laagste prijs en daar werd niet moeilijk over gedaan.

Ik zou dus zeggen dat het gewoon op alle fronten een 'gemiddelde'' zaak. Ik raad ze niet af maar ik word er ook niet heel enthousiast van. Sommige mensen zijn tevreden, anderen niet. Je zult wat je bestelt echt wel krijgen. Als ik weet wat ik wil hebben en ze hebben een scherpe prijs dan durf ik er echt wel wat te kopen. Maar het is nou ook weer geen zaak waarbij ik overloop van enthousiasme.

Nog een review van tweakers:
http://tweakers.net/shopreview/6817/foto-ammann.html
Spul waarmee je foto's maakt...

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr jan 13 2012 12:37 pm

Vond de winkel er erg mooi uitzien. Grote voorraad tassen, jammer genoeg geen voorraad van accessoires/tassen voor de Olympus pen-serie, ook niets van Think Tank. Werd vol enthousiasme geholpen daar.

J
click voor mijn foto's op flickr.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » vr jan 13 2012 6:00 pm

Joyce,

Ik heb er deze zomer een verjaardagscadeau laten kopen, een opnametafel, die in hun advertentie op marktplaats als opvouwbaar werd omschreven.
Mijn broer ontving hem een week voor mijn verjaardag (pakje vanuit Eindhoven), maar pakte hem dus niet uit.
Op mijn verjaardag 't ding uitgepakt en bij montage bleek dat de helft van de onderdelen miste.
Opgeschreven wat er miste en mijn broer begon te mailen over de missende onderdelen.
Kwam direct een mailtje dat de missende onderdelen over vijf werkdagen aan zouden komen.
Drie weken later nog niks gehoord, dus weer eens contact opgenomen, toen kwam er uiteindelijk bericht dat we het geleverde product bij de leverancier van de fototafel in moesten leveren en dat we dan een nieuwe zouden krijgen.
Als die leverancier niet in Hoogeveen had blijken te zitten, dan weet ik niet of dat wel zo'n verschrikkelijk acceptabele oplossing was geweest.
Natuurlijk geven ze elkaar de schuld van de incomplete levering.
Toen de opnametafel uiteindelijk in elkaar zat, bleek dat ik duidelijk een ander model dan ik besteld had, maar het was wel het type dat ik in eerste instantie incompleet had gekregen.
Over het andere model heb ik maar niet meer geklaagd, eigenlijk vind ik dat demontabel niet hetzelfde is als opvouwbaar, maar ik wilde hem toch al niet meenemen.

Dit was mijn enige ervaring met deze zaak. En eerlijk gezegd denk ik niet dat ik er via internet nog weer iets zou kopen en gezien de afstand Hoogeveen-Eindhoven kun je er ook op rekenen dat ik er ook niet zo gauw in de winkel ga komen.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

JBD
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JBD » vr jan 13 2012 6:26 pm

Wow!! Dat is een verhaal Roelof. Ik denk dat ik het toch maar bij de reguliere en bekende webshops houd!! :)

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » vr jan 13 2012 7:26 pm

Blacksheep schreef:Wow!! Dat is een verhaal Roelof. Ik denk dat ik het toch maar bij de reguliere en bekende webshops houd!! :)

Het hangt er natuurlijk wel vanaf wat je nodig hebt.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Aad1960
Clublid
Clublid

Bericht door Aad1960 » vr jan 13 2012 9:17 pm

Het probleem met dergelijke vragen, antwoorden en reacties is dat 1 goede of 1 slechte recensie/ervaring er al snel toe leidt dat er hele volkstammen achteraan hobbelen. Daarbij komt, hoe meer tijd er verstrijkt, hoe groter de kans dat men niet eens meer weet waar het over gaat of wat de aanleiding was.
Winkels, bedrijven, zelfs personen kunnen er tot in lengten van dagen hinder of voordeel van ondervinden. Zoals Roelof daar een slechte ervaring heeft gehad, heeft een ander dat weer ergens anders.
Uiteindelijk gaat het er om wie of wat je zelf bereid bent te geloven. Ben het wel eens met Chip54, probeer het uit met aankopen waarmee het risico niet al te groot is.
Overigens, voor grotere aankopen, vaak met een hogere aanschafwaarde en misschien ook een groter risico (maandagmorgen produkt?) zoals objectieven, camera’s, statieven, e.d., is het naar mijn idee leuker deze in de winkel te gaan halen, meer beleving en voldoening., daarbij neemt het in een hogere mate de onzekerheid weg, de zaak en de mensen staan je tenslotte aan of niet.
Met vriendelijke groet,

Aad

a vgastel
Forumlid
Forumlid

Bericht door a vgastel » za jan 14 2012 11:13 am

Hier een berichtje uit eindhoven.
Ben bekent met deze zaak het is een gewone doorsnee fotozaak met net personeel wat je goed te woord staat.
Met bepaalde dingen zo als reeds aan gegevenvrij uit gebreid.
Hij zit hier al enkele jaren zover als mijn gedachten het nog weten zeker 15jaar.
Ook service is naar mijn mening niet slecht familie lid had jaar geleden probleemen met de d40 flits klapte niet op.
Word netjes opgestuurd naar nikon kosten 45 euro.
Ook ik zelf kom regelmatig in deze zaak ook bij camex.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

a vgastel
Forumlid
Forumlid

Bericht door a vgastel » za jan 14 2012 4:33 pm

Hier enkele beelden van de winkel er staat ook camex op
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze werken hier samen mee.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

John Hoenen
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door John Hoenen » za jan 14 2012 8:52 pm

Vandaag heel toevallig in deze zaak geweest en met de eigenaar gesproken.
Niets mis mee zou ik zeggen, ik kom er regelmatig, vriendelijk en goede bediening.
Foto Ammann, Camex en Allesvoordefotostudio.nl is een winkel met verschillende websites, er zijn meer fotozaken die er verschillende websites op na houden.

Vandaag een mobiel flitsset meegenomen, goed advies en goede prijs.

Gr. John.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”