Op deze site vind je gratis downloads van setups van de D70, D80, D200 en de D2X
Out There Images
Nikon Camera Setup Guides
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- Riemke
- Clublid
- Contacteer:
Ik vraag me af waarom bij de D2X setting voor portret gekozen wordt voor JPEG. Ik fotografeer juist portret eigenlijk altijd in RAW.
Bovendien valt me op dat in alle gevallen RAW compression op ON staat?
Kan iemand dat verklaren of is dat een persoonlijke instelling van Mike Hagen.
Voor de D2X gebruikers staat hier ook nog een stukje over het werken met de verschillende menustructuren:
http://www.cleanimages.com/Tips-D2x-Sho ... mBanks.asp
Bovendien valt me op dat in alle gevallen RAW compression op ON staat?
Kan iemand dat verklaren of is dat een persoonlijke instelling van Mike Hagen.
Voor de D2X gebruikers staat hier ook nog een stukje over het werken met de verschillende menustructuren:
http://www.cleanimages.com/Tips-D2x-Sho ... mBanks.asp
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.
Eh, "Mirror lockup: as needed when cleaning"?
Daar is de Mirror Up functie voor, mirror lockup is iets heel anders zoals de meeste mensen wel weten.
Op kunnen dit soort dingen wel nuttig zijn, maar ik denk dat het toch altijd beter is om gewoon te begrijpen wat bepaalde instellingen doen zodat je zelf een gefundeerde keuze kunt maken. Aan de hand van zo'n sheet stel je soms dingen in terwijl je eigenlijk niet weet waarom of wat het doet.

Daar is de Mirror Up functie voor, mirror lockup is iets heel anders zoals de meeste mensen wel weten.
Op kunnen dit soort dingen wel nuttig zijn, maar ik denk dat het toch altijd beter is om gewoon te begrijpen wat bepaalde instellingen doen zodat je zelf een gefundeerde keuze kunt maken. Aan de hand van zo'n sheet stel je soms dingen in terwijl je eigenlijk niet weet waarom of wat het doet.