Is er iemand die deze flitser op zijn D-camera heeft zitten?
Zo ja, hoe doet hij het?
Prijs: €145,-
De EF 500 DG ST is ontworpen voor flitsfotografie met 35 mm AF SLR's en Digitaal SLR camera's.
De flitser heeft bij een brandpunt van 105 mm een maximaal richtgetal van 50 (ISO 100) Afhankelijk van de zoompositie van het objectief wordt de brandpuntafstand automatisch ingesteld van 28 mm groothoek tot 105 mm telefoto.
De flitser is ook voorzien van een groothoek-diffusor, waarmee de belichtingshoek geschikt kan worden gemaakt voor groothoek objectieven tot 17 mm. Doormiddel van TTL is vol automatische flitsfotografie en belichtings controle mogelijk. Tevens is belichtingscompensatie voor flitsfotografie met de S-TTL 3d multisensor voor Sigma, iTTL voor Nikon, E-TTL voor Canon, ADI en P-TTL flitsfotografie voor Minolta mogelijk.
Voor indirect flitsen kan de flitskop 90 graden naar boven en voor 'close-up fotografie' 7 graden naar beneden worden gericht.
De flitser kan ook 180 graden links en 90 graden naar rechts worden gedraaid. Met de handmatige flitsinstelling kan men de flitsintensiteit in 2 stappen van 1/1 (volledig) naar 1/16 regelen.
SIGMA EF-500 DG ST Flitser
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
SIGMA EF-500 DG ST Flitser
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
olle_griese: ik heb ook eens overwogen om deze te kopen, maar heb toch gekozen voor de Nikon SB-600. Specs zijn bijna hetzelfde en de nikon kost maar ca. € 50,- meer. Als je ooit besluit om het spul te verkopen vang je meer voor origineel Nikon dan app. van derden neem dat in je overweging mee.
Verder over de flitser weet ik niet veel ik heb wel wat websites voor je van de Super variant van Sigma (volgens mij wordt het model wat jij beschrijft niet meer geproduceert):
Sigma EF 500 DG Super FM user reviews
Sigma EF 500 DG Super Photography user reviews
en nog 1 over de SB-600:
Photographyreview SB-600 user reviews
Verder over de flitser weet ik niet veel ik heb wel wat websites voor je van de Super variant van Sigma (volgens mij wordt het model wat jij beschrijft niet meer geproduceert):
Sigma EF 500 DG Super FM user reviews
Sigma EF 500 DG Super Photography user reviews
en nog 1 over de SB-600:
Photographyreview SB-600 user reviews
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- olle_griese
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ok, ik kan je verzekeren het is echt de moeite waard en je zult er geen spijt van krijgen. Ik heb mijn SB-600 met omnibounce nu een week of 2 en ben er zeer tevreden over 

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;