Waarschuwing voor namaak batterij grip van Nikon

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Kroontje

Waarschuwing voor namaak batterij grip van Nikon

Bericht door Kroontje » vr sep 16 2011 5:38 pm

Het is hier te lezen en door te linken.

http://www.dslr.nl/?cat=nieuws&id=1827" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet Kroontje

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Waarschuwing voor namaak batterij grip van Nikon

Bericht door Patrick » vr sep 16 2011 6:16 pm

Wel een hele enge ontwikkeling. Dat verschil ga je dus echt nooit zien. Ergens heel knap natuurlijk.

Goed opletten dus!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » vr sep 16 2011 7:04 pm

Dat maakt toch niet uit? Als je het niet weet en niet merkt, maar het ding wel goed werkt is het vooral een probleem voor Nikon.

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr sep 16 2011 7:09 pm

Patrick je kan het wel goed zien.
Kijk maar eens naar de grip..De fake is een stuk ruwer dan de echte.
Zie foto:
http://fstoppers.com/wp-content/uploads ... ison-7.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Kroontje

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr sep 16 2011 7:14 pm

Tom schreef:Dat maakt toch niet uit? Als je het niet weet en niet merkt, maar het ding wel goed werkt is het vooral een probleem voor Nikon.
Ik vind draaischijven die de verkeerde kant op draaien toch wel tamelijk 'niet goed werkend', daar zou ik de grip voor terugsturen...
Spul waarmee je foto's maakt...

Germay
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Germay » vr sep 16 2011 7:16 pm

Ik neem aan als je je spullen bij de reguliere vakhandel aanschaft dat je dit niet kan gebeuren.
Wat ik eerst NIKON probeer ik nu te verbeteren.
Met een vriendelijke groet,
Gert.
Camera D7000,en tig lichtsterk glaswerk hangend aan de Black-Rapid.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo sep 18 2011 11:59 am

Kroontje schreef:Patrick je kan het wel goed zien.
Kijk maar eens naar de grip..De fake is een stuk ruwer dan de echte.
Dat ontken ik ook niet. En dat bedoel ik ook niet. Als je niet weet hoe een echte eruit ziet, zou je het dan als namaak herkennen. Nee dus.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo sep 18 2011 12:54 pm

Als je het verschil niet ziet of merkt met het origineel lijkt er weinig aan de hand?
Een illegale kopie blijft een illegale kopie: diefstal.
Of dat nu een Chinese polo met een krokodilletjeslogo à la Lacoste is, een door kinderhandjes in elkaar geplakte Nike-kopie, of een levensgevaarlijke Thaise kopie van een lichtmetalen BBS-autowiel, zoals ze een paar jaar geleden in Duitsland werden aangeboden.

Op het moment dat het batterijcompartiment en de batterijhouder niet exact gelijk zijn aan het origineel, en dus niet onderling uitwisselbaar zijn moet gesproken worden van een schofterige kopieeractie.
Als ze zelfs de gedeponeerde vormgeving van de verpakking, de grafische vormgeving van de handleiding en het garantiecertificaat kopiëren...

Het is te hopen dat Nikon dit soort diefstal kan aanpakken en met wortel en tak uitroeien. Maar ergens heb ik niet zo heel veel vertrouwen in het vermogen van de Chinese "overheid" om dit aan te pakken.
Copyright is niet het recht te kopiëren, hoewel half China daar kennelijk anders over denkt...

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » vr feb 10 2012 1:19 pm

emdeklerk schreef:Als je het verschil niet ziet of merkt met het origineel lijkt er weinig aan de hand?
Een illegale kopie blijft een illegale kopie: diefstal.
Maar ergens heb ik niet zo heel veel vertrouwen in het vermogen van de Chinese "overheid" om dit aan te pakken.
...
En heb ik niet het vertrouwen in de westerse overheden en vooral de Nederlandse, om de chinesen hierop aan te spreken.
Laat staan de nodige maatregelen te nemen.

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr feb 10 2012 1:34 pm

Helemaal mee eens, we lopen al jaren aan de leiband van politiestaat China.

En dat was al zo in de tijd dat RDM geen onderzeeërs aan Taiwan mocht leveren. Het is sindsdien alleen maar erger geworden, nu is het al zover gekomen dat een minister probeerde een jury te beïnvloeden toen een Chinese mensenrechtenstrijdster een prijs kreeg - die ze uiteraard ook niet persoonlijk mocht komen ophalen in Nederland. Nee, het gaat helemaal goed met de BV Nederland.

woudew
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door woudew » vr feb 10 2012 1:47 pm

Ik dacht dat we het over een namaak batterij grip hadden en niet over de geo-politieke situatie van China en de invloed daarop van het Westen

Jolanda
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Jolanda » vr feb 10 2012 1:48 pm

Ha, ik heb nog een echte te koop!!
zie advertentie
click voor mijn foto's op flickr.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » vr feb 10 2012 7:48 pm

Over namaak gesproken.

Ik had via Ebay een MC-30 afstandbediening gekocht, wel iets goedkoper dan hier in Nederland maar niet heel erg veel.

Nu kreeg ik gisteren een brief van een advocatenkantoor (React) die opereren namens de "Nikon Corporation".
Mijn afstandsbediening was onderschept door de douane in België en een expert had vastgesteld dat hij namaak was.
En nu wordt ik verzocht per direct de kosten te vergoeden (75 Euro) een een "onthoudingsverklaring" te tekenen waarin ik verklaar het importeren van namaak goederen te staken.......anders zouden er gerechtelijke stappen worden ondernomen. Mijn verbazing was groot.

Ik ben zelf tegen piraterij en heb hier in mijn werk ook mee te maken. En ik heb ook nooit namaak artikelen gekocht, op misschien dat zonnebrilletje in Italië na.
Nu ik misschien (want bewijs van namaak is niet aan mij overlegd) per ongeluk een namaak artikel heb gekocht zonder dat dit uit de advertentie of prijs was op te maken, is het wel erg gortig dat ik zonder vooroverleg meteen op deze manier benaderd wordt en als crimineel in het beklaagdenbankje wordt gezet.

Ik ga hier dus niet mee akkoord en heb dit per aangetekende brief aan de advocaten laten weten, met een kopie naar Nikon Nederland. Als dit de nieuwe benadering van Nikon is bij dit soort gevallen, dan is dit zeker een koude douche.
Ik zal alle medewerking verlenen om dit verkoopkanaal van namaakartikelen te stoppen, maar alle pijlen lijken nu op mij gericht in plaats van op de verkoper.
Ik wacht nu maar af hoe dit verder loopt.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

gvdnberg
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door gvdnberg » vr feb 10 2012 7:57 pm

Raar dat Belgische douane hier ageert. Het item zal vanuit het buitenland toch direct naar Nederland komen en niet eerst langs onze zuiderlingse buren gaan. Ik vind het vreemd. Ik zou React eens nazoeken op internet en wellicht met hen contact opnemen.
Volgens mij ben je in handen gevallen van een stel charlatans die een slaatje willen slaan uit jouw import.
Met vriendelijke groet,

Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » vr feb 10 2012 8:01 pm

Gert, ik werd door een advocaat van React aangeschreven - en niet de Belgische douane - met het gebod snel (= binnen een week) hun eisen in te willigen en heb dus ook React teruggeschreven

Zij staan op het web en beloven fabrikanten kosten te besparen, te beginnen met het vervolgen van trouwe Nikon klanten die te goeder trouw per ongeluk een keer een namaak artikel kopen.
http://www.react.org/

Nogmaals het aanpakken van counterfeit/piraterij ondersteun ik van harte, maar deze manier van werken zonder vooroverleg schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”