Waarschuwing voor namaak batterij grip van Nikon

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Waarschuwing voor namaak batterij grip van Nikon

Bericht door Skippy » vr feb 10 2012 8:16 pm

emdeklerk schreef:Helemaal mee eens, we lopen al jaren aan de leiband van politiestaat China.

En dat was al zo in de tijd dat RDM geen onderzeeërs aan Taiwan mocht leveren. Het is sindsdien alleen maar erger geworden, nu is het al zover gekomen dat een minister probeerde een jury te beïnvloeden toen een Chinese mensenrechtenstrijdster een prijs kreeg - die ze uiteraard ook niet persoonlijk mocht komen ophalen in Nederland. Nee, het gaat helemaal goed met de BV Nederland.
+1

P.S.
Doet me denken aan de tijdloze uitspraak van Kees van Kooten uit de tijd van de start van het Simplisties Verbond (1974), "het gaat zo goed met Nederland dat het slecht gaat".

Kroontje

Bericht door Kroontje » vr feb 10 2012 8:22 pm

Hallo

Ik schrik hier toch even van, betreft de laatste berichten.
Ik heb namelijk kort geleden ook wat besteld uit Korea dat achteraf ook nep Nikon is.
(het werk op zich wel)
Ga dit toch wat verder volgen.
Hoop dat het verder goed zal komen ;)

Groet Kroontje

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Bericht door JaapV » vr feb 10 2012 10:30 pm

ArendV schreef:Gert, ik werd door een advocaat van React aangeschreven - en niet de Belgische douane - met het gebod snel (= binnen een week) hun eisen in te willigen en heb dus ook React teruggeschreven

Zij staan op het web en beloven fabrikanten kosten te besparen, te beginnen met het vervolgen van trouwe Nikon klanten die te goeder trouw per ongeluk een keer een namaak artikel kopen.
http://www.react.org/

Nogmaals het aanpakken van counterfeit/piraterij ondersteun ik van harte, maar deze manier van werken zonder vooroverleg schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
Volkomen begrijpelijk.
Maar weet je zeker dat het een advocaat was? En was die in Nederland gevestigd? Die website waarnaar je verwijst maakt daar geen enkele melding van. Sterker nog, als je meer over ze zou willen weten kan dat alleen maar als je ze een mailtje stuurt. Te oordelen naar de blabla op de site zal hun antwoord niemand verder helpen.

Het enige dat ze kwijt willen is de rare naam "React Headquarter" (foutief Engels - moet zijn "headquarters"), een Amsterdams adres, telefoon/faxnummer en email adres. NIETS over enigerlei inschrijving in KvK oid. Wel een boel ketelmuziek over wat ze allemaal wel niet doen en gedaan zouden hebben. Ik hoor veel geschreeuw maar zie weinig wol...
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr feb 10 2012 10:49 pm

Check of ze zijn aangesloten bij de Orde van Advocaten.

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » vr feb 10 2012 11:26 pm

Bedankt voor de reacties.

@ JaapV, ik heb een brief met een adres in Amsterdam dat ook op internet staat http://www.advocatenuurtarief.nl/Noord- ... B-REACT-ua en twee advocaten, waarvan één Mr. J.N. Rouwenhorst LL.M. mij heeft geschreven, so far so good, maar een inschrijving bij de KvK staat niet op de brief, dus verdacht.

@ emdeklerk, bedankt voor de tip, op http://www.advocatenorde.nl worden ze niet vermeld, dus nog meer verdacht.

Het is duidelijk dat ze geld proberen te verdienen met counterfeit zaken, inclusief kleine zaken. Ik wacht hun reactie op mijn brief nu rustig af.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » wo feb 22 2012 5:51 pm

De zaak is vandaag tot een mooie conclusie gekomen.
Ik werd gebeld door Nikon Nederland met excuses voor de gekozen benadering van SNB-REACT (toch goed dat ik een kopie van mijn brief aan SNB-REACT naar Nikon Nederland heb gestuurd).
De afstandsbediening die inderdaad namaak is wordt met mijn toestemming vernietigd, maar verdere stappen worden niet genomen (en boetes hoef ik ook niet te betalen).
En ik zal Nikon op het spoor zetten van de Ebay handelaar.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

pveenstra
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door pveenstra » wo feb 22 2012 8:38 pm

ArendV schreef: De afstandsbediening die inderdaad namaak is wordt met mijn toestemming vernietigd, ....
Dat is toch wel een beetje balen, zonde van je investering, Arend?
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » wo feb 22 2012 8:49 pm

@pveenstra, inderdaad wel een beetje balen, maar onder deze omstandigheden de beste oplossing.
De enige bij wie het kan verhalen is de Ebay seller en die bood ook eerder aan - toen het pakje nog op zich liet wachten en ik niet wist dat het namaak is - om een nieuwe te sturen.
Maar ik heb nu besloten geen zaken meer met hem te doen en mijn verlies te nemen - wat te overzien is - en ik hoop dat Nikon hem te pakken krijgt.
Groeten - Arend / flickr

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » wo feb 22 2012 9:45 pm

Geld kan je toch terugvragen via paypal/cc maatschappij?

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » wo feb 22 2012 10:20 pm

Klopt Tom, je kunt altijd naar paypal als je er niet uitkomt met de verkoper - ik kijk nog even wat mijn volgende stappen zijn, bedankt voor het meedenken.
Groeten - Arend / flickr

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do feb 23 2012 3:47 pm

Succes! Denk aan de 45 dagen, maar dat weet je zelf denk ik ook wel :).

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”