Welke Webhost voor eiegn site

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Welke Webhost voor eiegn site

Bericht door Remco v/d Sanden » wo feb 15 2012 10:41 pm

Ziet er leuk uit. En valt niet mee een site te maken ;) hahaha. Ik klop alle code nog met de hand in. Geen Joomla of kant en klare meuk ;)

Hier trouwens een tevreden Versio gebruiker.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

EdwinKort
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door EdwinKort » do feb 16 2012 12:05 am

Alle begin is moeilijk ;) Had nog nooit van Piwigo gehoord, dus een deze dagen eens een test er mee doen of dit wat is :)
Mijn foto-site
Helaas, geen Nikon-spul meer.
Zend PM als je mijn foto wil bewerken, zodat ik er iets van kan leren

Steven

Bericht door Steven » do feb 16 2012 1:45 am

Ik zit naar volle tevredenheid bij VDX hosting. Goede prijs voor goede kwaliteit en zelfs in het lite pakket al 25gig verkeer inbegrepen. Ideaal voor foto's naar mijn mening. Je moet wel zelf iets bouwen omdat ze geen webbuilder of zo hebben. Je kunt wel van die standaard creatiepakketjes als Joomla en Wordpress draaien geloof ik. Dat is een goede oplossing als je minder kennis hebt op het gebied van het bouwen van een website.

Caspar
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Caspar » do feb 16 2012 6:21 am

Ben nog op zoek hoe ik de EXIF info onder mijn fotos kan krijgen.
Want de info die er nu onder staat is eigenlijk niks zeggend.
Een hele hoop spullen die ik moet sjouwen...... Daarom hebben we nu een trolley!!
Caspar Wingelaar Fotografie

george013

Bericht door george013 » do feb 16 2012 8:49 am

En dan nog een fotobrowser als tussenlaag zoals Flash oid, zodat je de foto niet kunt downloaden.
George

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » do feb 16 2012 10:07 am

Ja, en dan sluit je gelijk die vervelende iPads uit.

Steven

Bericht door Steven » do feb 16 2012 11:29 am

200sxpower schreef:Ben nog op zoek hoe ik de EXIF info onder mijn fotos kan krijgen.
Want de info die er nu onder staat is eigenlijk niks zeggend.
Gebruik de LR/Mogrify plugin voor Lightroom. Kun je alle door jouw aangegeven Exif gegevens direct in een custom gecreëerde border laten zetten tijdens het exporteren van je foto's. Ondersteund tevens de PSD extentie van photoshop zodat je je grafische logo op elke gewenste plek met elke gewenste transperantie in je bestand kunt drukken tijdens het exporteren.

Let maar even niet op de kleuren en de borders want die vind ik inmiddels ook behoorlijk lelijk eigenlijk maar dit is wat je onder andere kunt doen met LR/Mogrify. Alles naar eigen wens te maken en allemaal tijdens het uitvoeren automatisch toegepast.

Caspar
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Caspar » do feb 16 2012 12:41 pm

Uhhh, ik heb ook een iphone en iPad. Daarom wil ik juist geen flash.
Een hele hoop spullen die ik moet sjouwen...... Daarom hebben we nu een trolley!!
Caspar Wingelaar Fotografie

Steven

Bericht door Steven » do feb 16 2012 1:08 pm

200sxpower schreef:Uhhh, ik heb ook een iphone en iPad. Daarom wil ik juist geen flash.
Ohw ik begrijp nu dat je de exif onder je foto's op je website wilt. Vergeet voorgaande reactie dan maar :-)

Er zijn lightboxen die wel een exif viewer in zich hebben en dit overigens wel ondersteunen en iPad friendly zijn. Een van mijn vereisten toen ik mijn website aan het bouwen was dat iedereen, dus ook de inmiddels miljoenen iPad bezitters de website konden gebruiken.

Een gemiste kans als je website niet iPad friendly is :-) Dat is als dat je een winkel hebt en iedereen met een bruine broek weigerd binnen te komen. Je bouwd je website om zoveel mogelijk exposure te creëren, dan moet je inmiddels de aantallen iDevices niet buiten sluiten :-) Flash word steeds minder gebruikt in de komende jaren. Verschuiving van Flash naar alternatieven als HTML5 is nu al gaande als je kijkt naar invloedrijke spelers op de markt. (Apple en Google met Youtube, Picasa etc.)

Wat mij betreft dus ook iets om rekening mee te houden als je nu een website gaat bouwen. :wink2:

pveenstra
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door pveenstra » zo mar 04 2012 11:20 pm

Ik ben zojuist overgestapt van mindconnect naar gethost. Scheelt een aardig bedragje!
Hartelijke groet,
Peter Veenstra

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”