Wat is hier stuk? Groene en paarse pixels

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
ElRonno
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Wat is hier stuk? Groene en paarse pixels

Bericht door ElRonno » zo jul 22 2007 4:15 pm

Oke, het is geen Nikon. Ik kreeg deze 4.1MP Medion camera voor mijn dochter omdat hij al een tijdje stof lag te verzamelen. Hij had het altijd goed gedaan, maar groot was de teleurstelling van mijn dochter dat hij nu toch echt stuk bleek. Kijk maar:

Afbeelding

Kleurtechnisch helemaal in de war en paarse en groene pixels. Hier nog even een 100% cropje:

Afbeelding

Het zou een willekeurig elektronisch defect kunnen zijn, maar ik vraag me af of iemand het herkent en hetzelfde heeft gehad. Puur uit nieuwsgierigheid, want veel tijd en geld ga ik hier natuurlijk niet insteken.

Het doet me denken aan een filmrolletje dat in de zon heeft gelegen. Zou hitte ook permanente schade kunnen aanrichten bij digitale sensors?

Ondertussen heeft mijn dochter pech, want ze is pas 6 en ze mag zeker niet aan de apparatuur van paps komen! Toch is ze gek van fotograferen en ze zou graag een cameraatje hebben met zoom en een schermpje (jaja, ze heeft nu al eisen!). Wie heeft er nog wat op zolder liggen voor nop?

yoyo

Bericht door yoyo » zo jul 22 2007 6:25 pm

Je moet ook geen dagcreme van je vriendin op je gezicht smeren..!

Zoek op marktplaats. Daar wordt genoeg aangeboden.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » zo jul 22 2007 8:05 pm

Beste Ron,

De enige waar ik aan moet denken, is de JPG's die je soms krijgt als de compressie op hol slaat.
Sommige programma's laten enorme compressie-instellingen toe, spectaculair maar niet erg natuurgetrouw.

Groeten, Gijs Sandberg
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

harry bul

Bericht door harry bul » zo jul 22 2007 8:06 pm

Bij Medion heb je toch drie jaar garantie.
en voor nop en dan ook nog eisen stellen ha ha
nee ik heb niks op zolder liggen helaas. koop toch gewoon een D40 voor je dochter. je krijgt toch kinderbijslag.......

Harry

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » zo jul 22 2007 8:46 pm

Heb je het ding al een keer buiten (bij goed licht) uitgeprobeerd?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo jul 22 2007 9:02 pm

Het zijn kl dingen.. mijn ouders hebben er ook een gehad en hebben hem mee genomen op vakantie naar Indonesie. Resultaat bij thuiskomst bijna alle foto's met een groenige waas dan baal je wel. Ding opgestuurd naar medion was eigenlijk al uit de garantie maar is nog wel netjes gerepareerd maar mijn vader durft er geen foto's meer mee te maken en heeft dus maar iets anders gekocht.

Het verschijnsel lijkt erg veel op wat jij hier nu laat zien Ron. :(

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

ElRonno
Forumlid
Forumlid

Bericht door ElRonno » zo jul 22 2007 9:09 pm

Hij is al over de garantie helaas.

Ik heb alle menuinstellingen zoals kwaliteit/compressie uitgeprobeerd, maar zonder resultaat.

Bij meer licht krijg je precies hetzelfde, het is geen onderbelichting of zo. De rare kleuren ontstaan, net als bij het voorbeeld, vooral in huidtonen en houttonen. Interessant he? Ik ben echt benieuwd.

De kinderbijslag gaat al op aan eten, dus de D40 zal nog heel eventjes moeten wachten. (Of eigenlijk gaat die bijslag gewoon op aan Nikon speeltjes voor paps, ha!)

selcuk
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door selcuk » ma jul 23 2007 1:18 am

Beste Ron.

Ik heb deze camera ook gehad,destijds een goedkope alternatief met Ricoh onderdelen erin.

Na 1.5/2 jaar gebruik gaat de automatische witbalansinstelling stuk,dat was bij die van mij ook het geval.

Het is een helaas veel voorkomend probleem.

http://www.diskidee.nl/modules/newbb/vi ... 7&forum=13

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » ma jul 23 2007 12:52 pm

Jammer dat het geen Nikon is:

Het is gebleken dat elektronische componenten behorende tot het imagingsysteem van sommige COOLPIX camera’s mogelijk, onder uitzonderlijke omstandigheden, defect kunnen gaan. Mocht u dit probleem ondervinden met uw COOLPIX SQ, COOLPIX 3100 of COOLPIX 5700 camera, dan zal Nikon deze componenten gratis vervangen, zelfs als uw camera niet meer binnen de garantietermijn valt. Wij bieden onze oprechte verontschuldigingen aan voor dit ongemak. Om te controleren of uw camera defect is geraakt door deze oorzaak vindt u hieronder een omschrijving van de symptomen van dit probleem.

Hoe kan ik zien of mijn camera defect is?
- Beelden vertonen een sterke kleurtint
- Beelden zijn totaal zwart
- Beelden vertonen zware defecten of zijn corrupt
- Beelden vertonen verticale lijnen of banden
- Beelden vertonen horizontale lijnen of banden

Mijn camera is defect. Waar moet ik deze ter reparatie aanbieden?
Neem contact op met uw dichtstbijzijnde Nikon Servicecentrum
Klik hier voor verpakkings- en verzendinstructies voor reparaties

GdP

Bericht door GdP » ma jul 23 2007 2:20 pm

Een Medion :shock: :?: :( :cry: :twisted:

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma jul 23 2007 6:58 pm

Zit er, naast het knopje "Red Eye Reduction", niet een knopje "Rainbow Face Reduction" op?

Maar nu alle ongein op een stokje: het is natuurlijk diep treurig dat dit soort dingen überhaupt als camera verkocht worden.
Ik vind het lullig voor je dochter. Helaas heb ik ook niets liggen.

Groet, E.M. de Klerk

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » ma jul 23 2007 7:39 pm

@ elronno
camera 1
Afbeelding

zgan , kleine krasjes op het plastik bij het scherm achter

camera 2
Afbeelding

zgangb super nette staat (zgangb=zogoedalsnietgebruikt)

maar je kan altijd nog proberen of je de medion kan laten reoareren het is wel balen voor madamme met wensen en pa die al alles heeft 8)

ElRonno
Forumlid
Forumlid

Bericht door ElRonno » ma jul 23 2007 8:14 pm

Dank je selcuk! Verkeerd geGoogled want dit niet gevonden. Ik heb niet specifiek op het cameranummer gezocht maar op het algemene probleem. Maar ja, probeer eens goede trefwoorden te verzinnen ;-)

Maar blijkbaar veel meer slachtoffers van dit specifieke toestel. Helaas pindakaas... :-(

dre

Bericht door dre » ma aug 20 2007 11:24 pm

ik heb met een oude cameraatje het zelfde probleem deze was in het water gevallen, dus het kan heel goed dat hij is geoxideerd is geraakt

MEMENTO

Bericht door MEMENTO » ma aug 20 2007 11:39 pm

kijk ook eens naar een grote rode knop onderaan de camera. Daar staat 'self destruction' op. Deze tien seconden indrukken. Ver weg werpen en kijken wat er gebeurd. Hierna is de Medion garantie niet meer van toepassing.

(bron: www.aldi.de)

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”