Bijzondere Nikon tassen.

Discussies over ons favoriete merk
GdP

Bericht door GdP » do jul 19 2007 10:13 pm

Waar blijft de tijd dat je aan één camera genoeg had, met alleen een standaardlens er op van 50mm? En je maakte de mooiste dia’s!
Meer dan z’n eenvoudig tasje had je niet nodig. Zelfs geen reserve batterij! Want met z’n knoopcelletje kon je ongelooflijk veel filmpjes mee afdraaien.
En met een reserve dia rolletje in je broekzak kon je de hele dag vooruit.
Al snel werd de uitrusting uitgebreid met tussenringen, en maakte je de eerste macrofoto’s.
Wat een sensatie! Maar toen was ook het hek van het dam. De één na de andere uitbreiding werd aangeschaft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gerrit :)

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » do jul 19 2007 11:06 pm

GdP schreef:Waar blijft de tijd dat je aan één camera genoeg had, met alleen een standaardlens er op van 50mm?
In dat stadium heb ik nooit gezeten. Op mijn eerste slr (minolta) zat al een zoomlens. 'k Weet niet eens meer wat. Iets in de range van 38/35-70/80 en een 80-200 van Tokina. Wel allebei MF natuurlijk.
De twee knoopcelletjes hebben het zo'n 10 jaar volgehouden. Toen ze op waren, heb ik de camera ingeruild voor een F50.
In die tien jaar heb ik trouwens maar een diafilmpje geschoten. Ik had een diatrauma door de paddestoelendia's van mijn oom. :cry:
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

GdP

Bericht door GdP » do jul 19 2007 11:22 pm

Roelof schreef:
GdP schreef:Waar blijft de tijd dat je aan één camera genoeg had, met alleen een standaardlens er op van 50mm?
In dat stadium heb ik nooit gezeten. Op mijn eerste slr (minolta) zat al een zoomlens. 'k Weet niet eens meer wat. Iets in de range van 38/35-70/80 en een 80-200 van Tokina. Wel allebei MF natuurlijk.
De twee knoopcelletjes hebben het zo'n 10 jaar volgehouden. Toen ze op waren, heb ik de camera ingeruild voor een F50.
In die tien jaar heb ik trouwens maar een diafilmpje geschoten. Ik had een diatrauma door de paddestoelendia's van mijn oom. :cry:
:lol:

Paddestoelen zijn bij mij ook niet populair. :(

Ik heb een kennis die is daar zeer bedreven in geweest. (Is er inmiddels te oud en te stram voor geworden.)

Maar die heeft mij een paar prachtige foto’s laten! Maar het merendeel viel behoorlijk tegen.

De juiste belichting is in een donker bos gewoon erg moeilijk.

Gerrit

GdP

Bericht door GdP » zo jul 22 2007 3:37 pm

GdP schreef:Waar blijft de tijd dat je aan één camera genoeg had, met alleen een standaardlens er op van 50mm? En je maakte de mooiste dia’s!
Meer dan z’n eenvoudig tasje had je niet nodig. Zelfs geen reserve batterij! Want met z’n knoopcelletje kon je ongelooflijk veel filmpjes mee afdraaien.
En met een reserve dia rolletje in je broekzak kon je de hele dag vooruit.
Al snel werd de uitrusting uitgebreid met tussenringen, en maakte je de eerste macrofoto’s.
Wat een sensatie! Maar toen was ook het hek van het dam. De één na de andere uitbreiding werd aangeschaft.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij deze tas is er toch iets fout. :(

Blijkbaar vindt niemand dat belangrijk. :(

Roelof
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » zo jul 22 2007 3:43 pm

GdP schreef:Bij deze tas is er toch iets fout. :(
Blijkbaar vindt niemand dat belangrijk. :(
De drukknopen moeten op het TFT scherm vastgezet worden?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

The-Boss
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door The-Boss » zo jul 22 2007 3:46 pm

Roelof schreef:De drukknopen moeten op het TFT scherm vastgezet worden?
TFT scherm op een nikkormat.... :cry: :shock:

Ik zie er niks vreemd aan hoor Gerrit.

Pierre 8)
Pierre 8-)

Nikon D300 | MBD10 | SB600 | DR6 | MC-36 | DI-GPS Pro | Nikkor 18-70 mm F/3.5-4.5G | 50 mm F/1.8D | 80-200 mm F/2.8D AF | Sigma 150 mm F/2.8 Macro |
Nikon Coolpix P330 | Samsung NX300M

http://www.pjgboone.nl , http://www.pboone.nl

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » zo jul 22 2007 4:05 pm

Het is een Nikkormat tas voor een Nikon EL en die past dus niet goed, zie de ruimte aan de rechterkant van de kamera.

Ik heb de goede tas voor je te koop :D

GdP

Bericht door GdP » zo jul 22 2007 11:15 pm

Het is een tast die bedoeld is voor een Nikkormat. Nikon heeft uiteindelijk 7 verschillende Nikkormats gemaakt die allemaal in deze tas passen. Lekker goedkoop, want elke nieuwe Nikkormat paste weer in die tas.
Dan gaat het om de Nikkormats FT, FS, FTN, FT2, FT3, EL, en de ELW

Maar er is een nummer 8 die in deze reeks thuis hoort, dat is de EL2, maar die alleen in naamgeving afwijkt.
Met de EL2 koos Nikon niet meer voor Nikkormat EL2 maar voor Nikon EL2.
Dat is het laatste type camera wat Nikon nog gemaakt heeft voor deze tas.

En het zijn de Nikkormats FT3 en de Nikon EL2 die voor het eerst in deze reeks geen gebruik meer maken van het bekende vorkje.

Gerrit

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”