Garantie
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Garantie
Garantie is niet overdraagbaar.....
Slim mee omgaan dus!
Het is maar dat jullie het weten...
Slim mee omgaan dus!
Nikon Z6III - Nikon D7100 - Nikon AF-S 50mm f1.8G - Nikon AF-S 24-120mm f/4G ED VR - Nikon Z180-600 mm f5.6-6.3 VR - Tamron 70-210mm f/4.0 di vc usd - Nikon SB700
- Hasselbox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Tamron 17-50mm F2.8
M.a.w. Knoetsoer garantie. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Knoetsoer schreef:Garantie is niet overdraagbaar.....
Slim mee omgaan dus!
Mooie prijs. Jammer, ik heb er al een.

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Re: Tamron 17-50mm F2.8
Garantie zit toch op een product, niet op een persoon?Knoetsoer schreef:Garantie is niet overdraagbaar.....
Slim mee omgaan dus!
Ik heb nog nooit mijn persoonsgegevens of mijn pasfoto op een kassabon gezien.
Alleen indien je een product hebt geregistreerd, zoals bij Nikon kan dit misschien problemen geven.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat
Groet Giso
Groet Giso
- Roelof
- Clublid
Re: Garantie
Ik heb dit afgesplitst van een advertentie, omdat het daar niet thuis hoort. (Gevraagd en aangeboden is geen babbelbox.)
Maar omdat het een onderwerp dat regelmatig terugkeert, heb ik nu maar eens hier neergezet.
Omdat ik altijd begrepen heb dat garantie iets is dat bij de verkoopovereenkomst hoort en niet bij het product, zou ik Knoetsoer dus gelijk geven.
Professionele verkopers horen een garantie bij een product te geven als onderdeel van de verkoopovereenkomst, daarom is het eerste aanspreekpunt bij problemen ook de verkoper en niet de fabrikant.
Bij tweedehands verkoop door particulieren geldt die wettelijke garantieplicht niet.
Iemand die een tweedehands artikel koopt, heeft geen overeenkomst met de oorspronkelijke verkoper en kan die dus ook niet aanspreken op garantie. En in tegenstelling tot Giso heb ik geregeld op naam (en adres) gestelde bonnen gezien als ik fotoapparatuur kocht.
Als je iets tweedehands koopt dan kun je natuurlijk met de eerste eigenaar afspreken dat hij bij problemen iets weer aanbiedt bij zijn leverancier, in wezen is dat ook wat een detailist doet als hij iets onder fabrieksgarantie laat repareren, maar dat is iets anders dan een echt overdraagbare garantie.
Maar omdat het een onderwerp dat regelmatig terugkeert, heb ik nu maar eens hier neergezet.
Omdat ik altijd begrepen heb dat garantie iets is dat bij de verkoopovereenkomst hoort en niet bij het product, zou ik Knoetsoer dus gelijk geven.
Professionele verkopers horen een garantie bij een product te geven als onderdeel van de verkoopovereenkomst, daarom is het eerste aanspreekpunt bij problemen ook de verkoper en niet de fabrikant.
Bij tweedehands verkoop door particulieren geldt die wettelijke garantieplicht niet.
Iemand die een tweedehands artikel koopt, heeft geen overeenkomst met de oorspronkelijke verkoper en kan die dus ook niet aanspreken op garantie. En in tegenstelling tot Giso heb ik geregeld op naam (en adres) gestelde bonnen gezien als ik fotoapparatuur kocht.
Als je iets tweedehands koopt dan kun je natuurlijk met de eerste eigenaar afspreken dat hij bij problemen iets weer aanbiedt bij zijn leverancier, in wezen is dat ook wat een detailist doet als hij iets onder fabrieksgarantie laat repareren, maar dat is iets anders dan een echt overdraagbare garantie.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Volgens mij staat er in het burgerlijk wetboek iets over garantie bij particuliere verkoop, als ik me niet vergis.
Die vertelt dat ook bij particupiere verkoop er een vorm van garantie aanwezig is.
Staat hier ergens tussen.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html
Er bestaat dan een aansprakelijkheid bij de verkopende partij. Dus niet bij de winkel of fabrikant waar de verkoper het heeft gekocht maar tussen verkoper en koper.
Die vertelt dat ook bij particupiere verkoop er een vorm van garantie aanwezig is.
Staat hier ergens tussen.
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html
Er bestaat dan een aansprakelijkheid bij de verkopende partij. Dus niet bij de winkel of fabrikant waar de verkoper het heeft gekocht maar tussen verkoper en koper.
-
- Forumlid
Het gaat hier om de extra 3 jaar die Tamron geeft bovenop de 2 jaar standaard garantie.
Nikon Z6III - Nikon D7100 - Nikon AF-S 50mm f1.8G - Nikon AF-S 24-120mm f/4G ED VR - Nikon Z180-600 mm f5.6-6.3 VR - Tamron 70-210mm f/4.0 di vc usd - Nikon SB700
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Tamron geeft inderdaad nadrukkelijk aan dat de garantie (in totaal 5 jaar) alleen maar door de oorspronkelijke koper geclaimd kan worden.
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Garantie is idd. op naam, alleen is dat niet te controleren als je alleen een kassabon hebt (in de praktijk kun je de bon dan overdragen). Staat je naam op de bon dan is het een ander verhaal.
Wel een mogelijke oplossing: Spreek met de verkoper af, indien deze de originele koper is, dat een eventuele claim op garantie via de originele koper loopt. Dan moet deze natuurlijk wel te goeder trouw zijn en daartoe bereid zijn.
Wel een mogelijke oplossing: Spreek met de verkoper af, indien deze de originele koper is, dat een eventuele claim op garantie via de originele koper loopt. Dan moet deze natuurlijk wel te goeder trouw zijn en daartoe bereid zijn.
Spul waarmee je foto's maakt...
- Hasselbox
- Forumlid
- Contacteer:
ReneG schreef:Garantie is idd. op naam, alleen is dat niet te controleren als je alleen een kassabon hebt (in de praktijk kun je de bon dan overdragen). Staat je naam op de bon dan is het een ander verhaal.
En dat wordt dus bedoelt met er slim mee omgaan. Oftewel de Knoetsoer garantie. :mrgreen:
-
- Forumlid