(Her)bewerken van foto's van forumleden

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: (Her)bewerken van foto's van forumleden

Bericht door remoss » ma apr 16 2012 9:56 am

Steven schreef:Zoals Roelof duidelijk uitlegt ben je niet verplicht een ja of een nee te kiezen. Laat het gewoon leeg, dat is dus je optie
Ik lees Roelof's tekst iets anders hoor:
Roelof schreef:Zodra je je profiel aanpast dan is het nieuwe veld verplicht. ;-)

Steven

Bericht door Steven » ma apr 16 2012 9:58 am

Heb je het nu aangepast? Nee toch, ik zie geen ja of nee... En zolang je niet een Ja of een Nee kies blijft het dus zoals het nu voor je is. Pas als je ja of nee hebt gekozen kun je niet meer terug. Zo simpel is het. Dus er is in die zin niets verplicht op dit moment.

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » ma apr 16 2012 10:00 am

Steven schreef:Heb je het nu aangepast? Nee toch, ik zie geen ja of nee... En zolang je niet een Ja of een Nee kies blijft het dus zoals het nu voor je is. Pas als je ja of nee hebt gekozen kun je niet meer terug. Zo simpel is het. Dus er is in die zin niets verplicht op dit moment.
Je mag het uitleggen zoasl jij het wil, maar zodra je dus iets anders in je profiel wilt aanpassen, je avatar bijvoorbeeld, word je ook gedwongen om dat vinkje te zetten.
Groetjes,
Jaap

Steven

Bericht door Steven » ma apr 16 2012 10:04 am

jvdk schreef:
Steven schreef:Heb je het nu aangepast? Nee toch, ik zie geen ja of nee... En zolang je niet een Ja of een Nee kies blijft het dus zoals het nu voor je is. Pas als je ja of nee hebt gekozen kun je niet meer terug. Zo simpel is het. Dus er is in die zin niets verplicht op dit moment.
Je mag het uitleggen zoasl jij het wil, maar zodra je dus iets anders in je profiel wilt aanpassen, je avatar bijvoorbeeld, word je ook gedwongen om dat vinkje te zetten.
Oke dat kan ook, tja... Dan had ik het daar mis.

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma apr 16 2012 10:18 am

Ik heb me tot nu toe op de vlakte gehouden juist omdat ik een zeer uitgesproken mening heb over dit onderwerp (en de discussie erover) die velen hier niet op prijs zullen stellen. Maar ik wil wel even kwijt dat ik het feit en zelfs het idee dat we dit aan moeten geven ronduit belachelijk en betuttelend vindt. En dat is geen kritiek op de moderatoren. Voor wat betreft mijn keuze, zie profiel... ->
Spul waarmee je foto's maakt...

Piepenholleke
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Nieuwe regel op het forum

Bericht door Piepenholleke » ma apr 16 2012 10:37 am

KLASSE!
Dit noemen wij: Respect voor eenieder.
Met vriendelijke groet,
Huub.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Roelof » ma apr 16 2012 10:49 am

Rijko schreef:
Roelof schreef:De teerling is geworpen, de kogel is door de kerk en het kalf is verdronken. We hebben een nieuw profielveld aangemaakt, zolang je je profiel niet aanpast dan is het niet te zien. Zodra je je profiel aanpast dan is het nieuwe veld verplicht. ;-) Hierna zal ik een regeltje aan de forumregels toevoegen dat de foto's van mensen die daar 'nee' hebben staan niet bewerkt mogen worden.

Kun je dat nieuwe veld niet optioneel maken?

Ik voel er niets voor om het veld te moeten invullen. Een verplichte keuze opleggen aan iedereen vind ik onjuist, temeer dit voor de meeste mensen geen echt issue is. Ik zal mijn profiel dus nooit meer kunnen aanpassen.
Daar heb ik naar gekeken, maar dan moest ik bij het aanmaken een standaardwaarde invullen en dat leek mij een minder plezierige optie dan dit. Nu kun je zelf kiezen, dan had ik het voor iedereen gedaan.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

iBub

Re: Nieuwe regel op het forum

Bericht door iBub » ma apr 16 2012 12:18 pm

Had niet verwacht dat het daadwerkelijk zou leiden tot een "regel" op het forum.

Foto's aanpassen doet men om een mening of tips te geven. Een visuele aanvulling dus op wat je ook in tekst kan doen. Of krijgen we ook een keuzemogelijkheid in ons profiel om te zeggen : "Nee, ik wil geen tips om er van te leren" of "Ja, ik wil alleen maar horen dat mijn foto perfect is anders wordt je reactie verwijderd"

Ben het dus niet eens met deze nieuwe regel en ga liever uit van het feit dat we allemaal mans of vrouws genoeg zijn om in het hoogst uitzondelijke geval dat men echt niet wil dat een foto op een bepaalde manier bewerkt geplaatst wordt dit kan melden via het welbekende icoontje.

Een club als deze heeft dit soort regeltjes toch niet nodig?

Gerard

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Re: Nieuwe regel op het forum

Bericht door ReneG » ma apr 16 2012 12:26 pm

Idem (+1).
iBub schreef:"Nee, ik wil geen tips om er van te leren" of "Ja, ik wil alleen maar horen dat mijn foto perfect is anders wordt je reactie verwijderd"
Overigens is dit dan weer wel een handige optie, als men 'Ja' aanvinkt hoef ik meteen geen moeite meer te doen om een reactie te geven.
Spul waarmee je foto's maakt...

iBub

Bericht door iBub » ma apr 16 2012 1:29 pm

jvdk schreef: Ik vind het een trieste keuze om het zo op te zetten, extra regulering voor incidenten, past wel aardig in de huidige samenleving jammer genoeg.
Precies. En dat verwacht ik niet van de NCN. Je hoeft niet iedere duscussie om te zetten in een verplichte keuze in je profiel.

Mijn reactie op de regelverandering is zonder kennisgeving in dit draadje neergezet terwijl ik niet wil deelnemen aan de discussie over het wel of niet verwerken van andermans foto's. Het gaat mij inderdaad om de overvloed aan regeltjes die hier gaat heersen.

Gerard

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma apr 16 2012 3:14 pm

iBub schreef:En dat verwacht ik niet van de NCN. Je hoeft niet iedere duscussie om te zetten in een verplichte keuze in je profiel.
Die keus is niet verplicht. De keuzeveldjes zijn standaard leeg en blijven leeg als je niets aanvinkt.
Vriendelijke groet, Léon Obers

iBub

Bericht door iBub » ma apr 16 2012 3:21 pm

Léon Obers schreef:
iBub schreef:En dat verwacht ik niet van de NCN. Je hoeft niet iedere duscussie om te zetten in een verplichte keuze in je profiel.
Die keus is niet verplicht. De keuzeveldjes zijn standaard leeg en blijven leeg als je niets aanvinkt.
Léon

Als je iets veranderd moet je deze keuze maken. Dus het is een verplichte keuze.

Gerard

yzf1kr
Forumlid
Forumlid

Bericht door yzf1kr » ma apr 16 2012 3:41 pm

iBub schreef:Het gaat mij inderdaad om de overvloed aan regeltjes die hier gaat heersen.
Tja, dat is net zoals in de normale samenleving, omgekeerd evenredig aan de hoeveelheid goed fatsoen die er heerst.

Als mensen niet meer het geduld en het fatsoen hebben om even goedkeur te vragen voordat ze iets doen, dan krijg je dit soort discussies en regeltjes.
Vroeger vroeg je eerst toestemming, tegenwoordig doe je wat je wil en moet die ander zich maar melden als hij het niet goed vindt.

Ook al is het misschien goed bedoelt, ik vind het toch respectloos.

oud0001

Bericht door oud0001 » ma apr 16 2012 3:44 pm

Helemaal mee eens.
Zou men vragen was de discussie er ook niet geweest. :wink:

JvdKooij
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door JvdKooij » ma apr 16 2012 3:47 pm

yzf1kr schreef:
iBub schreef:Het gaat mij inderdaad om de overvloed aan regeltjes die hier gaat heersen.
Tja, dat is net zoals in de normale samenleving, omgekeerd evenredig aan de hoeveelheid goed fatsoen die er heerst.

Als mensen niet meer het geduld en het fatsoen hebben om even goedkeur te vragen voordat ze iets doen, dan krijg je dit soort discussies en regeltjes.
Vroeger vroeg je eerst toestemming, tegenwoordig doe je wat je wil en moet die ander zich maar melden als hij het niet goed vindt.

Ook al is het misschien goed bedoelt, ik vind het toch respectloos.
Pffff, respectloos, sorry hoor, iemand probeert te helpen en dan is het niet goed.
Bij deze besluit ik maar geen commentaren meer neer te zetten hier.
Stel je voor dat je een comma verkeerd plaatst, moeten we straks aangeven met een vinkje dat je het niet op prijs stelt dat er typefouten zitten in het commentaar of zoiets.
Groetjes,
Jaap

Gesloten

Terug naar “Het Forum”