Had ik het vermogen maar iets zo te formuleren. Dankjewel en als er nu nog iemand is die het niet begrijpt eet ik mijn schoen op. :mrgreen:Roelof schreef:Eigenlijk begrijp ik het probleem niet.
Op dit forum is er maar een reden om een foto te bewerken en te herplaatsen, dat is om iemand te helpen.
Sommige mensen zijn gevoelig voor de manier waarop ze geholpen worden. Vergelijk het met het volgende: Als jij vindt dat ik stink, dan kun je me wijzen waar de zeep ligt en je kunt me in de badkuip zetten. Ik kan je verzekeren dat ik dat laatste niet zou waarderen.
Voor sommigen is een foto bewerken een persoonlijk proces, voor een ander een technisch proces. Voor de eerste groep kan het dus uitermate pijnlijk zijn als iemand dat eindproduct oppakt en nog eens bewerkt, terwijl de tweede groep daar veel afstandelijker tegen aankijkt.
Het liefst had ik geen vinkje laten zetten, maar laten kiezen tussen 'Ik heb liever niet dat je mijn foto's bewerkt' en 'ik heb er niet perse problemen mee dat je mijn foto's bewerkt'. Maar we zitten nu eenmaal gebonden aan zekere ruimtes, dus ik moest het kort houden. De reden dat er een regel van gemaakt is, is heel simpel: Het goede fatsoen, waar iedereen aan zegt te hechten, is bij vlagen heel erg schaars op het forum.
Het goede fatsoen vraagt van ons dat we ons niet in het openbaar schuldig maken aan persoonlijke aanvallen of scheldpartijen, toch gebeurt het. We hebben er een regel over gemaakt, maar het blijft gebeuren. We (de moderatoren) halen ze geregeld weg. Regels zijn nodig en jammer genoeg de handhaving daarvan ook.
En wat het onderwerp zelf betreft, het bewerken van foto's. Als ik een foto plaats dan hebben jullie er geen recht op om hem te bewerken. Dat heet copyright. Ik kan jullie dat recht wel geven, dat is een gunst van mijn kant. Net zoals het een gunst van jullie kant is om hem te bewerken om mij er iets mee te leren. De mensen die problemen hebben met ons vinkje lopen in wezen te vertellen dat ze problemen hebben met mijn rechten, dat is jammer.
De taak van ons beheersteam is ervoor zorg te dragen dat iedereen zoveel mogelijk in zijn waarde gelaten wordt en soms betekent dat, dat we de rechten van een minderheid tegen de meerderheid moeten beschermen.
Ik zie dat Patrick ook al iets geschreven heeft, maar dan staat dit er nu ook.
Ja dames en heren, maat 48 en ik heb hem helaas maar alvast klaargelegt.