Het verschil is 6050jvdk schreef:De laatste keer dat ik het controleerde, zat er een vrij groot verschil tussen een Nikon D50, of een Nikon D7000.

Het verschil is 6050jvdk schreef:De laatste keer dat ik het controleerde, zat er een vrij groot verschil tussen een Nikon D50, of een Nikon D7000.
Niet dat ik weet.Skippy schreef:Het verschil is 6050jvdk schreef:De laatste keer dat ik het controleerde, zat er een vrij groot verschil tussen een Nikon D50, of een Nikon D7000.Serieus, 10mb uit je D7000 en 0,073mb uit je D50 is een factor 137 verschil, ergens staat een vinkje verkeerd of zo.
Geheel vrijlaten zou het mooiste zijn ja. Zoals b.v. het mechanisme wat dpreview gebruikt. oid.jvdk schreef:Maar dit is niet wat captainhook bedoeld natuurlijk, die wil de breedte geheel vrij laten.
Daar gaat het dus NIET om. We hebben ooit gekeken naar automatisch schalen door de browser. Dat wil je niet op een forum waar fotografie een belangrijk ding is. Het ziet er gewoon niet uit als je je foto's mooi afwerkt en je browser er vervolgens mee aan de haal gaat. De laadtijd is wat dat betreft minder van belang met de huidige snelheden, hoewel je dat natuurlijk zeker niet moet overdrijven. Zeker met mobiele devices!CaptainHook schreef:Maar 1024 in BEIDE richtingen als beperking vind ik wel errug kort door de bocht. Doe dan een beperking b.v. op bestandsgrootte (want daar gaat uiteindelijk om). Want het aantal pixels per zijde zegt nog niks over de maximale bestandsgrootte. En de grootte bepaalt uiteindelijk of e.e.a. traag laadt of niet.
Maar toen ik een link plaatste naar een groter origineel is het commentaar "dat vinden we eng, dat doen we niet, we willen de foto hier rechtstreeks kunnen zien"Patrick schreef:
Zoals ik al eerder meldde: als je vindt dat je foto niet voldoende tot z'n recht komt op 1024x1024 dan plaats je naast de foto toch gewoon een link naar de grotere versie?
Je onderschat wellicht een beetje hoeveel werk zoiets is. En wie gaat dat onderhouden? We proberen zoveel mogelijk phpBB te draaien direct uit de "doos".nickart schreef:Dat vergt iets van programmeren aan de kant van de werbsite beheerderes: Dynamische website.
(uitvoer naar gebruiker aan de hand van de gebruikers instelling). En dan kan de webserver de plaatjes in bv 5 formaten verkleinen op het moment dat ze geupload worden door een poster.
Misschien een idee dat we kunnen uitwerken?
Hoe kom je erbij dat het een commercieel bedrijf is? Klik eens op de link onderaan elke pagina op het forum na "Powered by"...nickart schreef:Ik ben me bewust van het feit dat het erg veel werk is, maar is zoiets niet door phpBB zelf te doen? Ze zijn een commerciele firma.
THE #1 FREE, OPEN SOURCE BULLETIN BOARD SOFTWARE
Yes!nickart schreef:Patrick,
En voor de tussentijd gewoon die foto optie op 1600 zetten! Ik denk dat dat een mooie tussenweg is.