winkelen voor de D800

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
CaptainHook

Re: winkelen voor de D800

Bericht door CaptainHook » za apr 21 2012 10:41 am

Resultancy schreef:Bijzondere is dat ik mijn D800E bij combi elektronica zaak heb gekocht terwijl deze bij de grote jongens nog niet leverbaar is.
He? Da's idd apart, want volgens mij verkoopt zelfs de Mediamarkt in NL geen D800E. Dacht dat Nikon hiervoor alleen de 'grote' fotozaken aanwees?
Maar bij welke specifieke winkel heb je 'm dan gekocht? En is het wel een NL exemplaar?

Osakajin

Bericht door Osakajin » za apr 21 2012 1:30 pm

Dat is niet helemaal correct. Nikon levert de D800E alleen aan geselecteerde (Pro) dealers, dan kunnen ook kleine winkels zijn, zoals Keuzekamp in Zwolle.
De Mediamarkt, allerlei ICT webwinkels etc. krijgen hem dus niet. Kan misschien nog wel veranderen, ik heb bij de MediaMarkt in Duitsland wel eens een D3X zien liggen.
CaptainHook schreef:
Resultancy schreef:Bijzondere is dat ik mijn D800E bij combi elektronica zaak heb gekocht terwijl deze bij de grote jongens nog niet leverbaar is.
He? Da's idd apart, want volgens mij verkoopt zelfs de Mediamarkt in NL geen D800E. Dacht dat Nikon hiervoor alleen de 'grote' fotozaken aanwees?
Maar bij welke specifieke winkel heb je 'm dan gekocht? En is het wel een NL exemplaar?

Osakajin

Bericht door Osakajin » za apr 21 2012 1:37 pm

De D700 blijff dit jaar in ieder geval nog leverbaar, is bevestigd door Nikon op CP+
CaptainHook schreef:Heb nog bij Calumet gevraagd, maar vasthouden kon wel, kopen (nog) niet...

Zag net weer dat er weer wat D700's leverbaar waren bij cameranu. Maar de D800/D800E niet. :(

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo apr 22 2012 12:56 pm

Osakajin schreef:Dat is niet helemaal correct. Nikon levert de D800E alleen aan geselecteerde (Pro) dealers, dan kunnen ook kleine winkels zijn, zoals Keuzekamp in Zwolle.
De Mediamarkt, allerlei ICT webwinkels etc. krijgen hem dus niet. Kan misschien nog wel veranderen, ik heb bij de MediaMarkt in Duitsland wel eens een D3X zien liggen.
Ik kan gewoon een D700 kopen bij de MM hoor. Waarom zou een D800 dan niet kunnen? Wellicht niet als eerste, maar als ze ruimer in de voorraden zitten gaan ze dat echt wel doen. Verkopen is verkopen!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Daniel123
Clublid
Clublid

Bericht door Daniel123 » zo apr 22 2012 1:17 pm

Patrick schreef:Ik kan gewoon een D700 kopen bij de MM hoor. Waarom zou een D800 dan niet kunnen? Wellicht niet als eerste, maar als ze ruimer in de voorraden zitten gaan ze dat echt wel doen. Verkopen is verkopen!
Alle MM winkels zijn francise, het verschilt dus per MM wat ze verkopen. Ook de prijs verschilt enorm per MM. Ik zag op 14-04 bij een MM Rotterdam C. de SB910 liggen voor €449.99 en gisteren bij de MM in Zoetermeer voor €389,-
Dus de D800 zal in de toekomst misschien in de ene MM wel te koop zijn en de andere niet en als ze bij meerdere MM's te koop zijn zou ik ook sterk op de prijs letten. Het kan duidelijk de moeite waard zijn.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door D. Haaksma » zo apr 22 2012 2:49 pm

Daniel123 schreef:
Patrick schreef:Ik kan gewoon een D700 kopen bij de MM hoor. Waarom zou een D800 dan niet kunnen? Wellicht niet als eerste, maar als ze ruimer in de voorraden zitten gaan ze dat echt wel doen. Verkopen is verkopen!
Alle MM winkels zijn francise, het verschilt dus per MM wat ze verkopen. Ook de prijs verschilt enorm per MM. Ik zag op 14-04 bij een MM Rotterdam C. de SB910 liggen voor €449.99 en gisteren bij de MM in Zoetermeer voor €389,-
Dus de D800 zal in de toekomst misschien in de ene MM wel te koop zijn en de andere niet en als ze bij meerdere MM's te koop zijn zou ik ook sterk op de prijs letten. Het kan duidelijk de moeite waard zijn.
Het zal een kwestie van tijd zijn/worden.
Ik heb mijn D700 ook bij MM vandaan, tijdens zo'n BTW van de firma.
Op weinig plekken nog maar voor die prijs gezien, ook nu nog niet.
Tegen de tijd dat ik de overstap maak naar de D800(E) wacht ik ook wel weer op zo'n stunt.

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma apr 23 2012 9:24 am

Osakajin

Bericht door Osakajin » di apr 24 2012 8:58 pm

De E versie zal je bij gene enkele MM vinden, de D800 wel.
Patrick schreef:
Osakajin schreef:Dat is niet helemaal correct. Nikon levert de D800E alleen aan geselecteerde (Pro) dealers, dan kunnen ook kleine winkels zijn, zoals Keuzekamp in Zwolle.
Ik kan gewoon een D700 kopen bij de MM hoor. Waarom zou een D800 dan niet kunnen? Wellicht niet als eerste, maar als ze ruimer in de voorraden zitten gaan ze dat echt wel doen. Verkopen is verkopen!

de_Jezus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door de_Jezus » di apr 24 2012 9:05 pm

Osakajin schreef:De E versie zal je bij gene enkele MM vinden, de D800 wel.
Patrick schreef:
Vanwaar deze wijsheid?
"You miss 100% of the shots you don't take." By Wayne Gretzky

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo apr 25 2012 8:11 am

Waarom niet? Advies hoef ik niet. Ik zoek alleen een D800E voor een fatsoenlijke prijs...

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » wo apr 25 2012 8:17 am

CaptainHook schreef:
Waarom niet? Advies hoef ik niet. Ik zoek alleen een D800E voor een fatsoenlijke prijs...
Het is een eis vanuit Nikon: mensen moeten geinformeerd worden over de mogelijk negatieve kanten van de D800E, voordat ze tot aankoop overgaan. Ik heb de mijne besteld bij een speciaalzaak, en toch geen preek gehad over de gevaren van Moire. Dus wat er in de praktijk van terecht komt moet je je ook afvragen.

Jaap

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo apr 25 2012 8:23 am

Jaap_van_Ekris schreef:Het is een eis vanuit Nikon: mensen moeten geinformeerd worden over de mogelijk negatieve kanten van de D800E, voordat ze tot aankoop overgaan.
Wat is dat nou weer voor een betutteling? En waar staat dat dan dat Nikon dat eist?
En op Amazon kun je gewoon alles bestellen wat los en vast zit, als je maar betaalt... :P

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » vr apr 27 2012 8:15 am

Ik zit net bij Kamera-Express te kijken en wat me opviel is dat je geen 'kale' D800E body kunt vinden op hun website... :?:
Of in kombinatie met een grip, of met een geheugen kaartje of een objectief. Maar alleen de body...niet.
Vreemd, want de D800 is wel selecteerbaar als kale body.

Foutje op hun website?

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » vr apr 27 2012 6:06 pm

CaptainHook schreef:Ik zit net bij Kamera-Express te kijken en wat me opviel is dat je geen 'kale' D800E body kunt vinden op hun website... :?:
Ik zou me er niet teveel zorgen over maken, het duurt nog een halve maand voor de camera leverbaar is.
Maar als je belt en hem wilt reserveren zonder iets erbij dan zal het vast lukken.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Galloper
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Galloper » vr apr 27 2012 6:17 pm

Losse D800 body gezien bij Konijnenberg in Turnhout. Niet vast gehad, de D7000 wel.
Herstel: niet meer op voorraad volgens de site.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”