winkelen voor de D800

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
CaptainHook

Re: winkelen voor de D800

Bericht door CaptainHook » vr apr 27 2012 7:49 pm

Roelof schreef:Ik zou me er niet teveel zorgen over maken, het duurt nog een halve maand voor de camera leverbaar is.
Heb contact gehad met KE, en ze gaven aan dat het idd een foutje op hun website was. Ze beloofden dit zsm aan te passen.

BTW: ik maak me geen zorgen hoor... :wink: het viel me alleen op...

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » vr apr 27 2012 8:03 pm

D800E

Zag dat camera.nl in Barendrecht vandaag de D800E in voorraad heeft.
't Is dat het zover rijden is, anders was ik ff langsgereden.
Calumet, cameranu, konijn, ke, hebben 'm (nog) niet en die zijn voor mij wel in de buurt.

Osakajin

Bericht door Osakajin » za apr 28 2012 1:39 am

Ik mowt zeggen dat ik het verschil tussen de D800 en D800E toch wel hele klein vind. D800 heeft waarschijnlijk ook al een heel zwak LPF filter.
CaptainHook schreef:D800E

Zag dat camera.nl in Barendrecht vandaag de D800E in voorraad heeft.
't Is dat het zover rijden is, anders was ik ff langsgereden.
Calumet, cameranu, konijn, ke, hebben 'm (nog) niet en die zijn voor mij wel in de buurt.

Osakajin

Bericht door Osakajin » za apr 28 2012 1:46 am

Dat is door Nikon bekend gemaakt tijdens pers presentaties, in ieder geval tijdens CP+ maar wat ik van een collega hoorde ook op andere pers bijeenkomsten,
De D800E wordt alleen aan geselecteerde professionele Nikon dealers uitgeleverd, de reden die Jaap opgaf is min of meer correct. Mensen moeten (kunnen) geinformeerd worden over het verschil tussen de D800 en de D800E.

Toen de D3X destjids uitkwam werd er in het begin ook aangegven dat deze alleen bij geselecteerde Nikon (pro) dealers te verkrijgen zou zijn, die lag na een jaar ook bij de MM in Duitsland.
Du misschien dat het nog wel gewijzigd wordt.

CaptainHook schreef:
Jaap_van_Ekris schreef:Het is een eis vanuit Nikon: mensen moeten geinformeerd worden over de mogelijk negatieve kanten van de D800E, voordat ze tot aankoop overgaan.
Wat is dat nou weer voor een betutteling? En waar staat dat dan dat Nikon dat eist?
En op Amazon kun je gewoon alles bestellen wat los en vast zit, als je maar betaalt... :P

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door André » za apr 28 2012 12:19 pm

Ik heb er vanochtend "gewoon" eentje gehaald bij Smits in Arnhem. Was overigens wel de laatste die op voorraad was en eigenlijk al 3 weken gereserveerd was voor iemand die tot op heden niet was komen opdagen. Ook wel een beetje mazzel dus, vandaar het woord gewoon tussen aanhalingstekens.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » za apr 28 2012 12:53 pm

André schreef:Ik heb er vanochtend "gewoon" eentje gehaald bij Smits in Arnhem.
Mazzelaar! :)

Heb net weer een rondje gebeld. Calumet: nope. Cameranu: nope, Keuzekamp/Zwolle: nope, KE:nope.
Kon 'm wel overal bestellen. Maar ik wil me nog niet 100% vastleggen, ik wil 'm eerst in levende lijve zien in de winkel en dan pas de uiteindelijke beslissing nemen.

[EDIT]: KE Amsterdam heeft 'm in de winkel liggen (zeggen ze). Heb 'm gereserveerd. :idea:

[2de EDIT]: KE belooft binnen 45 minuten een bevestiging v.d. reservering te sturen... nou niet dus... :(

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » zo apr 29 2012 8:33 am

Hans Braakhuis schreef:Sinds de D800 verkrijgbaar is, probeer ik te achterhalen hoe de leverbaarheid is en of de prijs al naar beneden gaat.
Als ik nu de links in dit draadje weer eens doorloop, dan zie je nu dat de D800 bij heel veel meer winkels te koop is, dan alleen bij enkele geselecteerde winkels voor professionals.

De problemen met de camera, zijn uitzonderingen, en dat Nikon gestopt zou zijn met de productie, was een vervelend bericht van een Canadese winkel.

De prijs gaat nog niet omlaag. De vraag naar de D800 is dermate groot, dat winkels nog met wachtlijsten werken en in de prijs nog niet omlaag hoeven te gaan.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » zo apr 29 2012 8:39 am

Ik heb er eentje gevonden die de D800 voor een beduidend lagere prijs aanbiedt:

http://azerty.nl/producten/product_deta ... -lens.html" onclick="window.open(this.href);return false;

EUR 2581, 34

Maar zoals gewoonlijk moeilijk leverbaar...

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door gijs sandberg » zo apr 29 2012 12:14 pm

Beste C,

Gelet op het lijstje bij Tweakers is dit waarschijnlijk een tikfoutje, bovendien als "niet leverbaar".

Groeten, GIjs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

iJoost

Bericht door iJoost » zo apr 29 2012 2:26 pm

Zolang het geen overduidelijke fout is hebben ze zich toch echt aan het aanbod te houden. ;-)

Ik denk eerder dat het hier de bedoeling is om "de rest" een slag voor te zijn ten koste van een stukje marge. Maar de leverbaarheid zal wel hetzelfde zijn als overal elders, terwijl de wachtrij er natuurlijk wel langer van wordt. Dus dan is het een gevalletje (nog) iets meer geduld als je 'm wat goedkoper wilt. Tja, keuzes...

Osakajin

Bericht door Osakajin » ma apr 30 2012 1:12 am

Hans,

de "E" versie, de 'gewone' D800 kan overal verrkocht worden, zoals uitgelegd.
De aangepaste 3500 module schijnt erg gevoelig te zijn voor lens afwijkingen. Waarom het alleen aan de linker kant gebeurt kreeg ik geen antwoord op.

Hans Braakhuis schreef:
Hans Braakhuis schreef:Sinds de D800 verkrijgbaar is, probeer ik te achterhalen hoe de leverbaarheid is en of de prijs al naar beneden gaat.
Als ik nu de links in dit draadje weer eens doorloop, dan zie je nu dat de D800 bij heel veel meer winkels te koop is, dan alleen bij enkele geselecteerde winkels voor professionals.

De problemen met de camera, zijn uitzonderingen, en dat Nikon gestopt zou zijn met de productie, was een vervelend bericht van een Canadese winkel.

De prijs gaat nog niet omlaag. De vraag naar de D800 is dermate groot, dat winkels nog met wachtlijsten werken en in de prijs nog niet omlaag hoeven te gaan.

Osakajin

Bericht door Osakajin » ma apr 30 2012 1:19 am

Tja, en ondertussen zijn er weer heel wat mensen naar die site getrokken...die mogelijk gelijk even voor iets anders kijken. :)
Ik geloof trouwens dat een webwinkel zich altijd kan herroepen op mogelijke type fouten.

Trouwens de prijs is heel goed mogelijk:

Wat je ook kan doen is even op de MediaMarkt actie van Mei wachten. Dan hebben ze weer die jaarlijkse kortingsacties. Koop je voor 3000,- Euro krijg je 500 Euro korting, en nee de camera hoeft niet op voorraad te zijn om gebruik te kunnen maken van deze actie. En deze actie is ook geldig voor lenzen, is mijn persoonlijk ervaring :)

iJoost schreef:Zolang het geen overduidelijke fout is hebben ze zich toch echt aan het aanbod te houden. ;-)

Ik denk eerder dat het hier de bedoeling is om "de rest" een slag voor te zijn ten koste van een stukje marge. Maar de leverbaarheid zal wel hetzelfde zijn als overal elders, terwijl de wachtrij er natuurlijk wel langer van wordt. Dus dan is het een gevalletje (nog) iets meer geduld als je 'm wat goedkoper wilt. Tja, keuzes...

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » ma apr 30 2012 7:44 am

Osakajin schreef:
Wat je ook kan doen is even op de MediaMarkt actie van Mei wachten. Dan hebben ze weer die jaarlijkse kortingsacties. Koop je voor 3000,- Euro krijg je 500 Euro korting, en nee de camera hoeft niet op voorraad te zijn om gebruik te kunnen maken van deze actie. En deze actie is ook geldig voor lenzen, is mijn persoonlijk ervaring :)
Dat zou een goede stunt zijn. Op de ruim drieduizend euros die een D800E kost, 500 eraf...
Maar ik denk het niet. :? Ten tijde dat de D700 nieuw was, lag 'ie ook nog niet bij de MM.

iJoost

Bericht door iJoost » ma apr 30 2012 12:57 pm

Osakajin schreef:Ik geloof trouwens dat een webwinkel zich altijd kan herroepen op mogelijke type fouten.
http://www.security.nl/artikel/36133/1/ ... efout.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En in wat meer detail:

http://blog.iusmentis.com/2008/01/22/ty ... webwinkel/" onclick="window.open(this.href);return false;

Osakajin

Bericht door Osakajin » ma apr 30 2012 9:22 pm

Ik ben geen MM kenner, mogelijk dat ze het laten gelden voor bepaalde modellen. Maar ik heb gewoon de 70-200mm F/2.8G VR-II bij hun besteld tijdens de actie van vorig jaar, ook al was deze niet op voorrraad in de winkel, kon er gewoon gebruik van maken. Lens kon ik ongeveer 2 weken later in de winkel ophalen. Dat scheelde een paar 100 Euro. De verkoper vertelde me dat in principe alle producten gebruik konden maken van de actie met uitzondering van Apple en een paar andere merken.

CaptainHook schreef:
Osakajin schreef:
Dat zou een goede stunt zijn. Op de ruim drieduizend euros die een D800E kost, 500 eraf...
Maar ik denk het niet. :? Ten tijde dat de D700 nieuw was, lag 'ie ook nog niet bij de MM.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”