opvolger D200
En zal dat gecombineerd gaan met een firmware update voor de D200 ?ML schreef:Er komt een kleine update op de huidige D200. Geen grote wijzigingen. Het wordt een D200s (niet zoals op het plaatje hierboven, echt niet) en het zal ongeveer oktober dit jaar zijn.
"mark my words"
ik heb een sterk vermoeden van wel.
Luc.
Er komt gewoon nog een F7.onno schreef:Tsja, nieuwe analoge modellen hoeven we niet meer te verwachten.![]()
Ik ben wel benieuwd wat een eventuele opvolger aan specs heeft. Gewoon nieuwsgierig.
Ben nog steeds erg blij met mijn D70. Ik wacht op een volgende generatie.

Met naar keuze met een digitale achterwand.

Hiermee wordt gewoon het FF probleem opgelost.
Gerrit
Hi...
Inderdaad de D300, en gezien de prijs, de specs en het compacte camera-formaat, blijf ik voorlopig lekker bij mijn D2H en D200!
Het compacte van de D300 bevalt mij absoluut niet, ik wil gewoon wat in mijn handen hebben, al is het maar voor de stabiliteit.
Ook IK snap overigens niet waarom iedereen zo reikhalzend naar een opvolger zit uit te kijken, de D200 is een pracht van een camera en met wat firmware updates kan ie nog jáááááren mee.
Bovendien, gezien de prijzen van de top van de middenklasse (D70s en D80) en de onderkant van de prof lijn (D200) vind ik het persoonlijk absurd om, zodra er een nieuw modelletje uitkomt, de "oude" te vervangen en een nieuwe aan te schaffen.
Misschien aantrekkelijk voor de professionele fotograaf, die er zijn boterhammetjes mee moet verdienen en die het allemaal af kan schrijven, belastingtechnisch gezien, voor de serieuze amateur is dat niet weggelegd...
BTW, volgens NPS: de D300 body gaat ruim 1900 euro's kosten, de nieuwe D3 (FX = full frame, gaat ook een ander type lens gebruiken) ruim 5100 euro's.
Resolutie voor beide camera's is ruim 12 megapixels.
Grtz.

Inderdaad de D300, en gezien de prijs, de specs en het compacte camera-formaat, blijf ik voorlopig lekker bij mijn D2H en D200!
Het compacte van de D300 bevalt mij absoluut niet, ik wil gewoon wat in mijn handen hebben, al is het maar voor de stabiliteit.
Ook IK snap overigens niet waarom iedereen zo reikhalzend naar een opvolger zit uit te kijken, de D200 is een pracht van een camera en met wat firmware updates kan ie nog jáááááren mee.
Bovendien, gezien de prijzen van de top van de middenklasse (D70s en D80) en de onderkant van de prof lijn (D200) vind ik het persoonlijk absurd om, zodra er een nieuw modelletje uitkomt, de "oude" te vervangen en een nieuwe aan te schaffen.
Misschien aantrekkelijk voor de professionele fotograaf, die er zijn boterhammetjes mee moet verdienen en die het allemaal af kan schrijven, belastingtechnisch gezien, voor de serieuze amateur is dat niet weggelegd...
BTW, volgens NPS: de D300 body gaat ruim 1900 euro's kosten, de nieuwe D3 (FX = full frame, gaat ook een ander type lens gebruiken) ruim 5100 euro's.
Resolutie voor beide camera's is ruim 12 megapixels.
Grtz.

- Jur
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Johan, ik begrijp iets niet helemaal. Je schrijft dat je voorlopig lekker bij je D2h en D200 blijft (wat ik mij kan voorstellen) en dat het compacte van de D300 je helemaal niet bevalt. De D300 is toch niets compacter dan de D200?Johan Lemmers schreef:Inderdaad de D300, en gezien de prijs, de specs en het compacte camera-formaat, blijf ik voorlopig lekker bij mijn D2H en D200!
Jur