The 40 most powerful photos ever

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
Rijko

Bericht door Rijko » za jun 02 2012 10:57 am

Ik kwam een lijst tegen met de 40 meest indrukwekkende foto's ooit gemaakt, zie deze link:

Alle deze 40 foto's laten natuurlijk iets significants zien, en zijn allemaal erg sterk. Elke selectie is natuurlijk gekleurd door persoonlijke voorkeuren, en eenieder zal zijn favorieten hebben. Maar in deze lijst ik mis toch een foto die naar mijn gevoel eignlijk niet mag ontbreken in deze selectie, en dat is deze:

Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: The 40 most powerful photos ever

Bericht door Patrick » za jun 02 2012 11:52 am

Volgens mij mis ik er wel meer. Een vrij willekeurige lijst als ik het zo doorwerk. Een hoop vrij recente, niet zo veel zeggende, foto in de lijst.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » za jun 02 2012 12:40 pm

Mee eens. Als ik kijk naar historische overzichten van bijvoorbeeld 150 jaar AP (erg mooi boek) staan daar vele male indrukwekkendere (en historischer) beelden in. Hier staat echt nietszeggend beeldmateriaal tussen...

Jaap

PaulBerkhout
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door PaulBerkhout » za jun 02 2012 1:04 pm

Mag je zo'n foto zomaar op een forum plaatsen ?
Er zal toch iets van copyright opzitten ?

Gr, paul

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » za jun 02 2012 1:53 pm

waterkip schreef:Mag je zo'n foto zomaar op een forum plaatsen ?
Er zal toch iets van copyright opzitten ?
Er bestaat ook het citaatrecht, waar dit een erg mooi voorbeeld van is.

Jaap

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArjanL » za jun 02 2012 5:25 pm

Ik zou de foto's niet nietszeggende willen noemen. Misschien leven sommige beelden niet voor ons (thuiskomende soldaten uit Irak b.v.' evenwel mooi fotowerk).
Vietnam is nog steeds een open wond voor de US. Daarom zal er wel niet zoveel van in de lijst staan.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

george013

Bericht door george013 » za jun 02 2012 10:14 pm

Iedereen kan lijsten met superlatieven maken. Het is mij niet duidelijk wie deze lijst heeft samengesteld.
Nieuwsfoto's hebben een persoonlijke inbreng, zowel bij het maken van de foto als bij het presenteren, door weer anderen. Ik heb hier ook foto's afgelopen weken voorbij zien gaan, herdenkingsfoto's, waar mijn broek van afzakte. Alle foto's te goeder trouw geplaatst, daar geen misverstand over.
George

Rijko

Bericht door Rijko » za jun 02 2012 11:10 pm

Ik vind elke van deze 40 foto's erg m ooi, elk op hun eigen manier. Het samenstellen van een lijst is altijd erg persoonlijk.

Als een groep mensen vraagt om een selectie van 40 foto's die de meeste indruk op hen gemaakt hebben te geven, dan krijg je 40 totaal verschillende lijstjes met waarschijnlijk enkele die op meerdere van die lijstjes voorkomen.

Toen ik deze lijst vanochtend doorkeek, vroeg ik me meteen af op welke positie die door mij gemelde foto van het naakte meisje uit Vietnam na een bombardement met napalm zou staan. Ik was verbaasd dat deze foto er niet op staat, vooral omdat er wel foto's uit de jaren 60 en van daarvoor op de lijst staan; m.a.w. de selectie is dus kennelijk niet generatie gestuurd.

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”