Foto's op de juiste manier uploaden/online zetten?
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Foto's op de juiste manier uploaden/online zetten?
Hoi allemaal,
ik weet het; er staat een topic over uploaden met Picasa op het forum.
Maar ondertussen is Picasa alwéér vernieuwd, en kom ik er niet helemaal uit...
Wat is nu een goede/handige manier om je foto's "online" te zetten?
Ik zie bij sommige forum-leden een link van Flickr, maar ook andere online-album mogelijkheden...
Ik zag net bij de foto's van de avondwandeling Maastricht netjes de info er bovenstaan; die staat er bij mij - nog - niet.
Heeft iemand de 'gouden' tip? Dank!
ik weet het; er staat een topic over uploaden met Picasa op het forum.
Maar ondertussen is Picasa alwéér vernieuwd, en kom ik er niet helemaal uit...
Wat is nu een goede/handige manier om je foto's "online" te zetten?
Ik zie bij sommige forum-leden een link van Flickr, maar ook andere online-album mogelijkheden...
Ik zag net bij de foto's van de avondwandeling Maastricht netjes de info er bovenstaan; die staat er bij mij - nog - niet.
Heeft iemand de 'gouden' tip? Dank!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Re: Foto's op de juiste manier uploaden/online zetten?
Juist om die reden heb ik maar gewoon een site genomen voor mijzelf. Had het wel gehad met al die veranderde foto sites.
Voor domein en 3GB ben ik per jaar 26 Euro kwijt. Was voor mij persoonlijk waard.
Over Picaso, bedoel je hoe je upload? of hoe je linkt naar het plaatje?
Voor domein en 3GB ben ik per jaar 26 Euro kwijt. Was voor mij persoonlijk waard.
- DannySan
- Clublid
Ik heb foto's gelinkt vanuit Picasa - dat lukt wel - maar ik krijg nu opeens geen exif info erbij?cacevers schreef:Juist om die reden heb ik maar gewoon een site genomen voor mijzelf. Had het wel gehad met al die veranderde foto sites.
Bij de foto's van de avondwandeling Maastricht staat er netjes info boven, komt dat omdat ik iets fout doe?
Heel eerlijk gezegd heb ik net ook even picasa gecheckt, maar geen idee. Is inderdaad weer veranderd 
Voordat je ze upload hebben ze nog wel de exif info?

Als de conclusie is dat er wat veranderd is, kan er ook een verduidelijking bij komen. Wat is er veranderd.
George
George
- DannySan
- Clublid
Ja, voor de upload nog wel exif info aanwezig...cacevers schreef:Heel eerlijk gezegd heb ik net ook even picasa gecheckt, maar geen idee. Is inderdaad weer veranderd
Nou, je hebt opeens een programma nodig zie ik. en het is gekoppeld aan google+?
Al een tijd geen gebruik meer van gemaakt.
Al een tijd geen gebruik meer van gemaakt.
Dan heb je (on)bewust Google+ geactiveerd. Uitschakelen, heb je de oude omgeving terug.
George
George
Dat is irritant aangezien ik wel google+ gebruik. Zie dat ik niet meer terug kan
Nou ja, zoals gezegd gebruik ik het toch niet meer.
Kan ook de OP niet helpen aangezien ik het niet kan testen / bekijken. Sorry

Nou ja, zoals gezegd gebruik ik het toch niet meer.
Kan ook de OP niet helpen aangezien ik het niet kan testen / bekijken. Sorry

Google+ is een alternatief/vervanging voor facebook/twitter. Picasaweb is een fotowebsite. Aan jou de keuze.
George
George
Snap ik, maar probleem is van DannySan. Hij is zijn Exif info kwijt.george013 schreef:Google+ is een alternatief/vervanging voor facebook/twitter. Picasaweb is een fotowebsite. Aan jou de keuze.
George
Btw, net in google gezocht nar share picture picasa en de eerste link gooide me naar de oude picasa web layout zonder google+ koppeling.
Weird.
https://picasaweb.google.com/home" onclick="window.open(this.href);return false; gebruik ik voortaan wel als ik zou willen uploaden.

Edit:
Voorbeeld
Code: Selecteer alles
https://lh4.googleusercontent.com/-ClTjeGssS7M/T9zYCxNAYtI/AAAAAAAAAOw/_FWWGw4V0GY/s400/afzwemmen.jpg
Code: Selecteer alles
https://lh4.googleusercontent.com/-ClTjeGssS7M/T9zYCxNAYtI/AAAAAAAAAOw/_FWWGw4V0GY/s0/afzwemmen.jpg
- Niels
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Naar mijn idee is Flickr zo veel makkelijker, hoeveel topics ik al niet voorbij zie komen met problemen van Picasa.
Probeer het eens....

Probeer het eens....
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Buiten het gebruik van Google+ heeft Flickr precies dezelfde problemen.
George
George
- Niels
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Zoals? Ik heb werkelijk nog nooit een probleem gehad om mijn foto's online te zetten.george013 schreef:Buiten het gebruik van Google+ heeft Flickr precies dezelfde problemen.
George
Rechtermuisknop, kopieer locatie afbeelding, het welbekende img knopje op dit forum en CTRL V.
Het formaat welke ik hier wil zien kies ik ook in flickr, small, medium, large etc.
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Flickr
- Cookie1397
- Clublid
Volgens mij heeft alleen de pro versie van flickr de mogelijkheid om de exif informatie te laten zien.
Nikon Z Z & de maskers