Ik kom zelf al jaren bij foto klein professional is later camera professional geworden en nu camera.nl ben altijd netjes en goed geholpen.
In Breda staat meneer Lagrande, deze heer heeft verstand van zaken en komt bij Capi-vak vandaan.
In Rotterdam aan het Wena waar ik zelf altijd komt staat Ronald, ook deze heer heeft verstand van zaken en zal dingen oplossen daar waar hij kan.
Voormij een echte foto zaak met goede service.
Willem van kasteren
Hoe is jullie ervaring met een winkelketen
-
- Forumlid
- Berichten: 699
- Lid geworden op: vr apr 29 2011 2:29 am
- Locatie: Barendrecht
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Hoe is jullie ervaring met een winkelketen
Mijn ervaring met Foto Klein is wisselend. Bij ons 'op dorp' in Barendrecht zit een kleine vestiging. Je kunt daar tegen zeker 10% duurder (ik koop er uit principe niet, maar volgens mij valt er dan best af te dingen tot normale prijs) het eea aan fotospul kopen. Personeel is qua kennis vaak niet up to date en sommigen zijn zelfs ongeïnteresseerd te noemen. Beetje een rommelige winkel, waar ooit een zelfstandige fotograaf in zat. Ik kom er alleen voor pasfoto's.
In filiaal Spijkenisse ben ik ooit fantastisch geholpen aan één van de eerste Sony A700's tegen prachtige korting. Twee maanden later kreeg ik meteen een nieuwe overhandigd toen zich een klein defect voordeed. Ik moet zeggen dat dat de meest probleemloze garantieafhandeling is die ik ooit heb gehad.
Mijn ervaringen met Foto Klein Professional waren altijd zeer goed. Heb een beetje (zoals velen) aangerommeld met het ontwikkelen van z/w film en werd daar goed voorgelicht. Ik denk dat die vestiging (groothandelsgebouw) nu camera.nl heet oid.
Zoals ik al zei, wisselend.
In filiaal Spijkenisse ben ik ooit fantastisch geholpen aan één van de eerste Sony A700's tegen prachtige korting. Twee maanden later kreeg ik meteen een nieuwe overhandigd toen zich een klein defect voordeed. Ik moet zeggen dat dat de meest probleemloze garantieafhandeling is die ik ooit heb gehad.
Mijn ervaringen met Foto Klein Professional waren altijd zeer goed. Heb een beetje (zoals velen) aangerommeld met het ontwikkelen van z/w film en werd daar goed voorgelicht. Ik denk dat die vestiging (groothandelsgebouw) nu camera.nl heet oid.
Zoals ik al zei, wisselend.
- motorhan
- Forumlid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: di jul 10 2012 7:54 pm
- Locatie: Cranendonck
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Hoe is jullie ervaring met een winkelketen
Zoals ik al eerder had aangegeven had ik besloten een D7000 te kopen bij BCC. ik ben naar de winkel geweest en daar bleek dat ze die normaal alleen leveren via de webshop.
Ik kon kiezen betalen en dan zou ik hem de volgende dag thuis krijgen of hem na 3 dagen in de winkel halen en daar betalen.
Daar is tot heden niet van terecht gekomen. de winkelbediende beloofde nadat hij een mail naar het magazijn had gestuurd mij de volgende dag te bellen om te zeggen wanneer de camera kwam. Want hij was op voorraad stond op zijn scherm.
Weer een paar dagen later nog steeds geen bericht maar weer zelf een mailtje naar de klantenservice. na 3 dagen kreeg ik weer bericht we zoeken het uit we weten niet waar het fout gaat normaal is binnen 3 dagen. maar reken er maar op dat ie volgende week in Eindhoven is. dat was dus weer minimaal 6 dagen later Hoe zo binnen 3 dagen leveren. Ik denk dat er bij BCC iets grandioos mis is met de communicatie en de logistiek,
en de winkelbedienden zouden eens een cursus moeten volgen hoe behoud je klanten. Het is een kleine moeite om een klant te bellen als het wat langer duurt dan gedacht om te zeggen we zijn er mee bezig ik bel u zodra ik iets weet. Nu had ik het gevoel dat ik blij moest zijn dat ik bij BCC mocht kopen.
Er zullen best mensen zijn die er tevreden over zijn, maar voor mij is BCC een gesloten boek.
Ik heb gewacht tot vandaag en ben naar Breda gereden daar was de Camera ook nog eens ca 45.00€
goedkoper maar ja dat ben je weer snel kwijt aan benzine. Ik werd er heel vriendelijk geholpen en kan nu weer beginnen met plaatjes maken.
De verkoper had zelf een D90 en was ook aan het overwegen voor de 7000 maar vooralsnog was hij te vreden zoals velen met de D90. hij merkte wel op dat de sluiterknop van de 7000 erg gevoelig is. Ik heb het net eens uitgeprobeerd maar tot nu toe valt het me niet tegen.
Jammer genoeg het komend weekend en de eerste dagen er na weinig tijd voor de hobby maar goed dat komt wel. Dan denk je als je gepensioneerd bent dat je tijd genoeg hebt, vergeet het maar ik begrijp niet waar ik vroeger de tijd vandaan heb gehaald om te werken
tot zover deze story.
Ik kon kiezen betalen en dan zou ik hem de volgende dag thuis krijgen of hem na 3 dagen in de winkel halen en daar betalen.
Daar is tot heden niet van terecht gekomen. de winkelbediende beloofde nadat hij een mail naar het magazijn had gestuurd mij de volgende dag te bellen om te zeggen wanneer de camera kwam. Want hij was op voorraad stond op zijn scherm.
Weer een paar dagen later nog steeds geen bericht maar weer zelf een mailtje naar de klantenservice. na 3 dagen kreeg ik weer bericht we zoeken het uit we weten niet waar het fout gaat normaal is binnen 3 dagen. maar reken er maar op dat ie volgende week in Eindhoven is. dat was dus weer minimaal 6 dagen later Hoe zo binnen 3 dagen leveren. Ik denk dat er bij BCC iets grandioos mis is met de communicatie en de logistiek,
en de winkelbedienden zouden eens een cursus moeten volgen hoe behoud je klanten. Het is een kleine moeite om een klant te bellen als het wat langer duurt dan gedacht om te zeggen we zijn er mee bezig ik bel u zodra ik iets weet. Nu had ik het gevoel dat ik blij moest zijn dat ik bij BCC mocht kopen.
Er zullen best mensen zijn die er tevreden over zijn, maar voor mij is BCC een gesloten boek.
Ik heb gewacht tot vandaag en ben naar Breda gereden daar was de Camera ook nog eens ca 45.00€
goedkoper maar ja dat ben je weer snel kwijt aan benzine. Ik werd er heel vriendelijk geholpen en kan nu weer beginnen met plaatjes maken.
De verkoper had zelf een D90 en was ook aan het overwegen voor de 7000 maar vooralsnog was hij te vreden zoals velen met de D90. hij merkte wel op dat de sluiterknop van de 7000 erg gevoelig is. Ik heb het net eens uitgeprobeerd maar tot nu toe valt het me niet tegen.
Jammer genoeg het komend weekend en de eerste dagen er na weinig tijd voor de hobby maar goed dat komt wel. Dan denk je als je gepensioneerd bent dat je tijd genoeg hebt, vergeet het maar ik begrijp niet waar ik vroeger de tijd vandaan heb gehaald om te werken

tot zover deze story.
Met vr gr,
Han
Han
-
- Clublid
- Berichten: 897
- Lid geworden op: za jun 11 2011 5:48 pm
- Locatie: Schiedam
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Hoe is jullie ervaring met een winkelketen
Ik heb ook gemerkt dat het in dezelfde winkel ook nog van de verkoper afhangt die je helpt. Ik had laatst na 2 normale ook een slechte ervaring in Barendrecht. Denk dat ik bij die verkoper de volgende keer toch maar oversla.
- motorhan
- Forumlid
- Berichten: 279
- Lid geworden op: di jul 10 2012 7:54 pm
- Locatie: Cranendonck
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Hoe is jullie ervaring met een winkelketen
Hallo Frans,
Ja een goede of slechte ervaring hangt af van het personeel. dat maakt een groot verschil maar dat is overal zo. als ik mijn auto of motor naar de garage breng ga ik altijd naar de monteur waar ik een klik mee heb.
En als een monteur niet goed voor mijn spullen zorgt dan ben ik daar meteen voor het laatst geweest. en dat geld ook voor verkopers.
Ik ben ca 30 jaar Aftersales manager geweest (daarvoor Sales manager) dus ik weet een beetje hoe het hoort te werken.
Nu werk ik nog (als hobby) voor een geschillencommissie (focwa) en ook dan kom je soms dingen tegen dat je denkt moet dat nou zo. Uiteindelijk wordt het geschil (bijna) altijd opgelost maar in de meeste gevallen besluit zo'n klant voortaan toch ergens anders heen te gaan. en dat is voor beide jammer.
En een bedrijf is natuurlijk afhankelijk van zijn /haar personeel. Maar bij BCC is het een opeenstapeling van
dingen die fout gaan. en als je dan op internet zoekt dan zijn het wel heel veel klachten. en natuurlijk zullen ze ook tevreden klanten hebben.
Ja een goede of slechte ervaring hangt af van het personeel. dat maakt een groot verschil maar dat is overal zo. als ik mijn auto of motor naar de garage breng ga ik altijd naar de monteur waar ik een klik mee heb.
En als een monteur niet goed voor mijn spullen zorgt dan ben ik daar meteen voor het laatst geweest. en dat geld ook voor verkopers.
Ik ben ca 30 jaar Aftersales manager geweest (daarvoor Sales manager) dus ik weet een beetje hoe het hoort te werken.
Nu werk ik nog (als hobby) voor een geschillencommissie (focwa) en ook dan kom je soms dingen tegen dat je denkt moet dat nou zo. Uiteindelijk wordt het geschil (bijna) altijd opgelost maar in de meeste gevallen besluit zo'n klant voortaan toch ergens anders heen te gaan. en dat is voor beide jammer.
En een bedrijf is natuurlijk afhankelijk van zijn /haar personeel. Maar bij BCC is het een opeenstapeling van
dingen die fout gaan. en als je dan op internet zoekt dan zijn het wel heel veel klachten. en natuurlijk zullen ze ook tevreden klanten hebben.
Met vr gr,
Han
Han