Idd. Op zich niet erg om voor een wederdienst bijvoorbeeld foto's te maken. Maar de wederdienst ontbreekt vaak...

Het is vrijwel altijd éénrichtingsverkeer...
Er zijn enkele beroepen die gezien worden als hobby en waarvan de kwaliteit blijkbaar niet herkend wordt.
Dat geldt volgens mij ook voor website-bouwers, logo-ontwerpers, e.d.
Iedereen denkt/lijkt het te kunnen en er zijn geen belemmeringen (diploma vereisten) of meet kriteria.
Probleem is wel dat de fotografie branche niet-zelfregulerend is.
Niet iedereen kan actief zijn met auto's wegtakelen, zelfs als je het leuk vindt, want betrokkenen (bv verzekeraars en politie-diensten) hebben eisen.
Integendeel: ik heb de indruk dat in elke straat/familie wel iemand te vinden is die vindt dat hij goede foto's maakt en het dan wel 'even' doet voor de bruiloft of website. En vaak nog gratis ook.
Overigens herken ik het ook gedeeltelijk in mijn eigen beroepsgroep (ICT)
Je ziet veel projectvragen waarbij men vraagt om X-Y-Z en erbij vertelt dat het nooit duur kan zijn want op die website staat een camera voor E 100,- en daar staat een controller voor E 50,- en je hoeft alleen maar te zorgen dat het samen werkt en of je dan een offerte met totaalprijs wil geven.
Als ik dan zeg dat ik het 1000,- kost, om eea gedurende 20 uur verder voor hen uit te werken (uurtartief tuinman eigenlijk) dan reageert men als gebeten.
Maar als ze dat niet betalen, is het vast geen serieus project dus waarom zou je er dan aan beginnen?
Is ook vaak het probleem bij utiliteit: Rijkswaterstaat vraagt de prijs voor een brug en aannemers moeten dan huiswerk gaan doen zonder vergoeding met het risico dat je de opdracht niet krijgt.
Maar als jet het niet doet krijg je sowieso geen opdracht van RWS.
Maar al die onbetaalde tijd moet uiteindelijk weer betaald worden door de opdrachten die wel doorgaan (en dus eigenlijk duurder zijn dan nodig is).