Nieuw topic plaatsen in te koop/gevraagd
- motorhan
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nieuw topic plaatsen in te koop/gevraagd
Hallo,
Ik heb begrepen dat om bv een advertentie te plaatsen of te reageren op het clubblad je lid moet zijn.
dat lid zijn is geregeld maar de vraag is komt er dan automatisch een button met nieuw onderwerp of hoe wwerkt het anders.
Wat me ook opvalt hier op het Forum zitten allemaal mensen die foto's maken, toch zijn er weinig die de moeite nemen bij een advertentie 1 of meer foto's te plaatsen.
Is daar een reden voor of is het gewoon gemakzucht. Als je nu interesse hebt moet je vaak eigenlijk onnodig om foto's vragen of via de reageerknop of via een pb. en dan krijg je heb je een pb gestuurd of heb je ook foto's het draadje wordt dan wel weer bovenaan geplaatst maar op veel andere Forums zie je wel foto's.
Je ziet ook veel dat de aanbieder niet de moeite neemt om een fot van het object te maken maar gewoon een afbeelding van internet gebruikt.
Als je dan soms bij de aanbieder komt ziet het object er anders uit dan getoond. en dan merk je dat niet iedereen dezelfde normen hebt bij zo goed als nieuw.
Foto's zeggen vaak meer dan woorden.
Ik heb begrepen dat om bv een advertentie te plaatsen of te reageren op het clubblad je lid moet zijn.
dat lid zijn is geregeld maar de vraag is komt er dan automatisch een button met nieuw onderwerp of hoe wwerkt het anders.
Wat me ook opvalt hier op het Forum zitten allemaal mensen die foto's maken, toch zijn er weinig die de moeite nemen bij een advertentie 1 of meer foto's te plaatsen.
Is daar een reden voor of is het gewoon gemakzucht. Als je nu interesse hebt moet je vaak eigenlijk onnodig om foto's vragen of via de reageerknop of via een pb. en dan krijg je heb je een pb gestuurd of heb je ook foto's het draadje wordt dan wel weer bovenaan geplaatst maar op veel andere Forums zie je wel foto's.
Je ziet ook veel dat de aanbieder niet de moeite neemt om een fot van het object te maken maar gewoon een afbeelding van internet gebruikt.
Als je dan soms bij de aanbieder komt ziet het object er anders uit dan getoond. en dan merk je dat niet iedereen dezelfde normen hebt bij zo goed als nieuw.
Met vr gr,
Han
Han
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nieuw topic plaatsen in te koop/gevraagd
Beste Han,
re: komt er dan automatisch
Neen dat is handwerk.
Periodiek wordt de ledenlijst langs de forum-registratie gehaald.
Het kan dus zijn dat je even moet wachten.
Een ander teken is de vermeldign Clublid onder de ForumNaam.
Groeten, Gijs
re: komt er dan automatisch
Neen dat is handwerk.
Periodiek wordt de ledenlijst langs de forum-registratie gehaald.
Het kan dus zijn dat je even moet wachten.
Een ander teken is de vermeldign Clublid onder de ForumNaam.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Hallo Han
inderdaad wordt zoals ik begrepen heb, één keer per week een script gedraaid van de nieuwe leden.
Dat kan je terug vinden in het gebruikerspaneel onder Groepen
Als daar Clublid bij staat ben je erdoorheen gehaald.
Je kan wel als gewone bezoeker op een tekoop / aangeboden reageren.
Verder is het zo als de verkopende partij weinig moeite neemt, zal hij het ook niet snel verkopen denk ik.
Ik zou zelf altijd zoveel mogelijk info erbij geven.
Groet Kroontje
inderdaad wordt zoals ik begrepen heb, één keer per week een script gedraaid van de nieuwe leden.
Dat kan je terug vinden in het gebruikerspaneel onder Groepen

Je kan wel als gewone bezoeker op een tekoop / aangeboden reageren.
Verder is het zo als de verkopende partij weinig moeite neemt, zal hij het ook niet snel verkopen denk ik.
Ik zou zelf altijd zoveel mogelijk info erbij geven.
Groet Kroontje
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Misschien nog ten overvloede, maar om op het forum het "keurmerk" Clublid te krijgen is het van belang dat je in je profiel je juiste postcode en je lidnummer in het daarvoor bestemde veld invult. Het script wat Patrick wekelijks draait controleert op basis van deze 2 juist ingevulde velden.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
En omdat we maar eens in de twee/drie weken een nieuwe ledenlijst krijgen, kan het voor een nieuw lid dus best een paar weken duren.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- pveenstra
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wat betreft het plaatsen van foto's bij iets wat je wilt verkopen: inderdaad wel apart dat een fotograaf niet de moeite neemt even een mooie productfoto te maken..... Tenzij het over een objectief of body gaat, en je hebt maar 1 body of objectief 

Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
- motorhan
- Forumlid
Welke hobbyist fotograaf heeft maar 1 camera (bijna) iedereen heeft toch tegenwoordig een telefoon met camera functie of een compact cameratje. Of een zoon of dochter met een plaatjesmaker.pveenstra schreef:Wat betreft het plaatsen van foto's bij iets wat je wilt verkopen: inderdaad wel apart dat een fotograaf niet de moeite neemt even een mooie productfoto te maken..... Tenzij het over een objectief of body gaat, en je hebt maar 1 body of objectief
Ik denk dat men vaak denkt ze weten wel wat ik bedoel of ze weten wel hoe het er uit ziet. en dat is een misvatting niet iedere geïnteresseerde weet dat.
Ik vraag altijd om 1 of meer zelfgemaakte foto's voorkomt teleurstelling. meestal zet de verkoper dan die foto's gelijk bij de advertentie.
Met vr gr,
Han
Han
ik vind het ook een beetje vreemd dat men geen foto's van het aangebodene maakt en erbij zet.
ik doe dat dus wel.
soms denk ik ,wat is dat nou weer ,wat er aangeboden wordt???
als beginneling ,is dat soms heel frusterend,als je niet weet wat er aangeboden wordt,
ik doe dat dus wel.

soms denk ik ,wat is dat nou weer ,wat er aangeboden wordt???

als beginneling ,is dat soms heel frusterend,als je niet weet wat er aangeboden wordt,

Dan zou je even op Google kunnen kijkensoms denk ik ,wat is dat nou weer ,wat er aangeboden wordt???![]()

Maar het blijft gewoon staan hoeveel tijd en moeite de verkopende partij er aandacht aan wilt besteden om het te verkopen.
Zij willen het kwijt

Kroontje
- Rita
- Forumlid
- Contacteer:
Ook ik zie van alles voorbij komen en denk dan, wat is dat nu weer??
Ik ga steeds even op google kijken, zo leer ik van alles bij
Ik ga steeds even op google kijken, zo leer ik van alles bij

Groetjes Rita
D90
D90
Idd. En, als je nu in het te koop/gevraagd forum kijkt, is dat wat je bedoelt?motorhan schreef: ...

Items met uitgebreide omschrijving en zelfgemaakte foto's?
- Warner
- Forumlid
Misschien komt het wel omdat het plaatsen van een foto veel te omslachtig gaat op dit forum.
Groet, W@rner
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
NCN-lid NPS-lid
Alles heeft zijn reden.
Ahum, kuche, kuche.Warner schreef:Misschien komt het wel omdat het plaatsen van een foto veel te omslachtig gaat op dit forum.

Die discussie vinden de moderators niet leuk... Heb ik al zoveel keer aangekaart en iedere keer worden (ideeën ter verbetering

Jammer hoor. Verder een reuze interessant forum... maar het zou nog zoveel beter kunnen...

Oeps, wat zeg ik nou? Meedenken, dingen beter/leuker/makkelijker maken... Wie neemt nou eens die handschoen op?
Moeten we nu al ingrijpenHeb ik al zoveel keer aangekaart en iedere keer worden (ideeën ter verbetering![]()
) genadeloos afgeserveerd.

Kroontje
Wat is er nu moeilijk aanWarner schreef:Misschien komt het wel omdat het plaatsen van een foto veel te omslachtig gaat op dit forum.

Foto op een server (provider of anders) zetten en de link plaatsen [img]foto[/img]
Dat is alles

Kroontje