Nieuwe korte film gedraaid met een Nikon D4
Nieuwe korte film gedraaid met een Nikon D4
http://www.youtube.com/watch?v=pKNQSE8StmA" onclick="window.open(this.href);return false;
Zet dat prachtige ding op een simpele dolly en je krijgt waanzinnige beelden. Ook een tip, veel scherpte-diepte met een rijder creëer je mooie dynamische beelden, met andere camera's ook, maar met deze heb ik echt met een open mond gestaan.
Dus maak een simpele dolly!
Zet dat prachtige ding op een simpele dolly en je krijgt waanzinnige beelden. Ook een tip, veel scherpte-diepte met een rijder creëer je mooie dynamische beelden, met andere camera's ook, maar met deze heb ik echt met een open mond gestaan.
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Nieuwe korte film gedraaid met een Nikon D4
Ziet er goed uit wat heb je precies gedaan hoe heb je hem gemaakt.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ruwan,
Wat voor objectie(f/v)en heb je hier gebruikt en welk diafragma...? En welke cropmodus? Volgens Philip Bloom zou een D4 namelijk helemaal niet zo scherp zijn, of heb je verscherping toegepast in post...?
http://philipbloom.net/2012/05/13/fullframeshootout/
Erg goed gemaakt filmpje!
Greetz,
Audion
Wat voor objectie(f/v)en heb je hier gebruikt en welk diafragma...? En welke cropmodus? Volgens Philip Bloom zou een D4 namelijk helemaal niet zo scherp zijn, of heb je verscherping toegepast in post...?
Greetz,
Audion
Google 'How to make a dolly'.a vgastel schreef:Dus maak een simpele dolly!
Resultaten: http://www.google.nl/search?q=how+to+ma ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan het zelfs nog simpeler doen door 2 planken te kopen en een skateboard, leg je dolly erop en voila. Wij hebben 2 buizen en een plankje met 4 wielen. We moesten wel creatief zijn met tafels om shots van hogere posities op te nemen. Dus de dolly op tafels te zetten met wat stenen eronder.
Geen verscherping in de post gebruikt. Volgens mij grotendeels met de 17-35mm 2.8 lens, en dan bij de instellingen de 1920x1080 25fps 2.7 zoom effect. Staat onderaan het lijstje.Audion schreef:Ruwan,
Greetz,
Audion
Cropmodus, is de 2:35:1, toegepast in de post.
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Simpel en slim als je nu eens een monopod hier op bevestigt , ben je variabel in je hoogte.
Met een statief ook natuurlijk.
Na het zien van de you tube heb deze ook al eens bekeken lang geleden.
Met een statief ook natuurlijk.
Na het zien van de you tube heb deze ook al eens bekeken lang geleden.

mvgr bert
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Ik vind het een mooi, ontroerend filmpje. Goede acteurs ook.
Wat kost dit aan tijd? Voorbereiden, draaien, monteren?
Groet Hans.
Groet Hans.
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Mooi gefilmd en uitgewerkt, op laatste scene na met die man die rondkijkt, vreemd afgebroken. De keus voor een Engelstalige titel en aftiteling maar gesproken taalgebruik in het Nederlands, daar begrijp ik helemaal niets van. Waarom niet alles gewoon Nederlands, het is toch een Nederlands filmpje? Dat soort "kromme" taalcombinaties, reeds als basis doet IMO afbreuk aan een filmpresentatie.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Script was snel geschreven, had het al een tijdje in mn hoofd. Denk aan een uurtje.J.Hoes schreef:Ik vind het een mooi, ontroerend filmpje. Goede acteurs ook.
Groet Hans.
Voorbereidingen, 2 uur?
Draaien, hele zaterdag (9:00 tot 17:00). Montage 2/3 uur. Dit gaat snel omdat ik dit echt al jaren doe en weet wat ik PRECIES wil. Check op youtube.com/ruwanheggelman andere korte films. Ook met de D4 en D3S gefilmd.
Dat laatste shot breek ik af omdat het al duidelijk is dat hij haar wilt zien/mist/kwijt is. En dat je als kijker dan hopelijk gaat verder nadenken over wat hij als volgende doet.Léon Obers schreef:Mooi gefilmd en uitgewerkt, op laatste scene na met die man die rondkijkt, vreemd afgebroken. De keus voor een Engelstalige titel en aftiteling maar gesproken taalgebruik in het Nederlands, daar begrijp ik helemaal niets van. Waarom niet alles gewoon Nederlands, het is toch een Nederlands filmpje? Dat soort "kromme" taalcombinaties, reeds als basis doet IMO afbreuk aan een filmpresentatie.
Ik kan geen engelse acteurs krijgen, logisch. En ik wil alle video's zo internationaal mogelijk krijgen. Dit is puur voor CV en meer kijkers. Overigens, horen de ondertitels niet automatisch aan te gaan. Foutje!
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Desalniettemin vind ik dat een slecht shot als afsluiting. Hoe een filmpje eindigt is IMO cruciaal met wat er bij een kijker blijft hangen en de betekenis die een filmpje daarmee krijgt.RuwanHeggelman schreef: Dat laatste shot breek ik af omdat het al duidelijk is dat hij haar wilt zien/mist/kwijt is. En dat je als kijker dan hopelijk gaat verder nadenken over wat hij als volgende doet.
Ik zie geen ondertitels, alleen een Engelse titel in het begin en af-titeling aan het eind.RuwanHeggelman schreef: Ik kan geen engelse acteurs krijgen, logisch. En ik wil alle video's zo internationaal mogelijk krijgen. Dit is puur voor CV en meer kijkers. Overigens, horen de ondertitels niet automatisch aan te gaan. Foutje!
Dit soort taalcombinaties is IMO juist eerder anti-reclame voor een CV dan reclame. Je degradeert het gesproken woord van de hoofdpersonen daarmee feitelijk tot iets onbelangrijks. Een "ontkenning" van de moedertaal. Daarmee laat je "zakelijke" belangen prevaleren boven de inhoud van het verhaal. Lijkt me een verkeerd uitgangspunt. Een Franse, Deense, Italiaanse of Duitse film, wordt als basis ook niet in het Engels getiteld of afgetiteld. Als je je internationaal richt had je het beter kunnen na-synchroniseren, of gewoon in het Engels ondertitelen als er gesproken wordt. Of een aangepaste montage met beeld kunnen maken waar helemaal geen gesproken woord wordt gebruikt, waarbij enkel het beeld het verhaal moet vertellen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- edakanja
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Grote complimenten, wat een mooie en ontroerende film. Dit was genieten, knap om in een korte tijd zo'n verhaal neer te zetten, en dat met een fototoestel
. gr. Anja

Fotograferen is kijken op een andere manier.
https://www.flickr.com/photos/edakanja/
https://www.flickr.com/photos/edakanja/
Ik vind het een mooi filmpje met een duidelijk verhaal.
De muziekkeuze draagd ook zeker bij aan de sfeer setting.
De muziekkeuze draagd ook zeker bij aan de sfeer setting.
- GTJ
- Forumlid
- Contacteer:
Prachtige beelden en heel fraai vast gelegd en gemonteerd!!