Reparatie

Discussies over ons favoriete merk
Plaats reactie
Las2
Forumlid
Forumlid

Reparatie

Bericht door Las2 » ma sep 24 2012 7:06 am

Goedemorgen,

Een vraagje, Zondagochtend wilde ik mijn camera (D90) pakken en zag tot grote verbzing dat het klepje waarachter mijn geheugenkaartje zit afgebroken was. Nu ben ik altijd zo uitermate pietluttig voorzichtig dus hoe dat is gekomen begrijp ik niet. Nu wl ik binnenkort langs gaan in Beverwijk. Weet één van jullie misschien of ik op deze reparatie kan wachten of ben ik mijn camera kwijt voor een aantal dagen.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Reparatie

Bericht door Hans Braakhuis » ma sep 24 2012 7:25 am

Lees eens wat ze er zelf van zeggen:

http://www.nikonservice.nl/index.php?page=faq" onclick="window.open(this.href);return false;

en bel ze anders, mocht het niet duidelijk zijn.

Overigens zou je het deurtje misschien zelf kunnen vervangen: lees goed:
http://www.nikonservice.nl/shop/product ... cts_id=437" onclick="window.open(this.href);return false;

Las2
Forumlid
Forumlid

Bericht door Las2 » ma sep 24 2012 7:59 am

Bedankt voor de snelle reactie. Ga vanavond kijken of ik het gebroken deurtje eruit kan halen. Als me dat lukt dan kan ik een nieuwe bestellen.

george013

Bericht door george013 » ma sep 24 2012 8:34 am

Koop zo'n speciaal schroevendraaiersetje, speciaal voor die kleine maten welke gebruikt worden in camera's en horloge's.
George

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » ma sep 24 2012 9:12 am

Las2 schreef:Zondagochtend wilde ik mijn camera (D90) pakken en zag tot grote verbzing dat het klepje waarachter mijn geheugenkaartje zit afgebroken was. Nu ben ik altijd zo uitermate pietluttig voorzichtig dus hoe dat is gekomen begrijp ik niet.
Bij het vastpakken, de greep aan de camera zodanig dat je toevallig het klepje naar buiten schuift (of ervoor reeds hebt gedaan bij het inpakken in de tas). Dan steekt het uit en veert naar buiten, is het kwetsbaar en breekt het af als je ergens achter haakt. Komt wel meer voor.
Ander kwetsbaar onderdeel, Het intern opklapflitsertje. Mensen vergeten de camera uit te zetten, komen toevallig aan het ontgrendelknopje bij in- en/of uitpakken, en het klapt onbedoeld omhoog. Blijven in de beweging van het uit de tas halen dan ook ergens achterhaken.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Las2
Forumlid
Forumlid

Bericht door Las2 » ma sep 24 2012 9:23 am

Heb gebeld naar de Nikon.
Het was volgens de jonge dame een kwestie van 2 schroefjes los draaien. Dus dat scheelt mij weer een ritje Beverwijk. Alsvast allen bedankt voor het meedenken.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”