Introductie D3 (FX (FF) en DX), D300 en nieuwe objectieven

Discussies over ons favoriete merk
Dennis.

Bericht door Dennis. » do aug 23 2007 9:44 am

Mooi spul allemaal maar de specificaties van vooral de D3 vind ik toch een klein beetje teleurstellend als je ze afzet tegen het vlaggeschip van Canon, de EOS-1Ds Mark III. Beide topmodellen vallen voor mij trouwens toch in de categorie "te duur" dus voor mij persoonlijk gelukkig geen ramp :).

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » do aug 23 2007 9:55 am

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » do aug 23 2007 10:07 am

Dennis. schreef:Mooi spul allemaal maar de specificaties van vooral de D3 vind ik toch een klein beetje teleurstellend als je ze afzet tegen het vlaggeschip van Canon, de EOS-1Ds Mark III. Beide topmodellen vallen voor mij trouwens toch in de categorie "te duur" dus voor mij persoonlijk gelukkig geen ramp :).
De gepresenteerde Nikon moet zich vergelijken met de EOS-1D Mark III ipv de S versie. Deze introductie betreft het d3H model.

Wat de specs gaan zijn van de d3X is mij nog niet bekend maar die volgt nog. Wel appelen met appelen vergelijken voordat je teleurgesteld raakt. :wink:
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » do aug 23 2007 10:15 am

Adviesprijs D300 volgens dslr.nl € 1.949. Internetprijs plm. € 1.750? Via Hong Kong € 1.550 lijkt me haalbaar.

Ik hoop wel dat die Active D-lighting als parameter naar Capture NX doorgegeven wordt en niet alleen voor Jpeg geldt.

Hebben jullie ook gezien dat ze die rubberen klepjes links handig vastgezet hebben aan de body, nooit meer verliezen.

ik vind dat Nikon een knap staaltje heeft afgeleverd. Ben heel benieuwd naar de beeldkwaliteit van deze modellen.

Robin

Bericht door Robin » do aug 23 2007 11:00 am

Als ik de Amerikaanse adviesprijs zo zie ......
Dat is omgerekend 1329,- euro

Koop dan liever een D300 met vakantie naar Amerika dan een D200 voor 1429,-

Neem ook aan dat door de komst van de D300 prijzen voor de D200 spoedig minder zullen worden :)

BUG322

Bericht door BUG322 » do aug 23 2007 11:02 am

Het is gewoon goed voor nikon dat dit spul op de markt komt
jammer voor de vroegtijdige overstappers.

wat nou canon wtf is canon :)

groetjes

rvdb

Bericht door rvdb » do aug 23 2007 11:03 am

BELASTING!!! Dollarprijzen zijn altijd ZONDER de geldende BTW van de betreffende staat!! Blijft het goedkoper maar niet zo goedkoop...

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do aug 23 2007 11:16 am

BUG322 schreef:Het is gewoon goed voor nikon dat dit spul op de markt komt
Zeker weten! Het lijkt me minder erg voor Canon, die hebben hun vaste schare fans. Wel zullen minder Nikon-gebruikers nu overstappen.

Met name merken als Pentax, Olympus, Panasonic en Samsung worden toch wel op een onoverbugbare achterstand gezet.

En Sony? Te traag gereageerd, daar vrees ik ook het ergste voor.

Jos van Zetten

Bericht door Jos van Zetten » do aug 23 2007 11:29 am

Ik ben al een tijdje erg gecharmeerd van de D200, maar vond hem te duur.
Vandaar dat ik ben begonnen met een gebruikte D100.

Als de D300 in de winkels ligt gaan de D200's mischien wel voor leuke prijzen weg.
Of dat de D200 bezitters die overstappen deze voor leuke prijzen op marktplaats zetten.

Ik ruik mijn kans.

Jos

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

DE NEDERLANDTALIGE BROCHURE'S

Bericht door foto-ed » do aug 23 2007 12:01 pm

d300 brochure

D3 bochure *.pdf

Alstublieft en veel lees plezier!!!

Groet,

Edwin

--EDIT-- Het zijn geen brochures maar leaflet's... :-(
Laatst gewijzigd door foto-ed op do aug 23 2007 12:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Richard K

Bericht door Richard K » do aug 23 2007 12:03 pm

Indrukwekkende specs voor de D3 en D300, maar begrijp ik nou goed dat er geen antwoord komt tegen de EOS 400D van C? Dat wil dus zeggen een camera in het hoge middensegment met een zelfreinigende sensor?

rvdb

Bericht door rvdb » do aug 23 2007 12:06 pm

Skippy schreef:En Sony? Te traag gereageerd, daar vrees ik ook het ergste voor.
Nou die zou ik niet te snel afserveren. Ze hebben vertraging doordat het over is gegaan naar de Sony vanuit KM, maar het is toch wel bekend dat er twee nieuwe Alpha serie body's in de nabije pijplijn zitten. Eerst die specs maar eens afwachten. Als dat niks is, ben ik het alsnog met je eens ;)
Richard K schreef:Indrukwekkende specs voor de D3 en D300, maar begrijp ik nou goed dat er geen antwoord komt tegen de EOS 400D van C? Dat wil dus zeggen een camera in het hoge middensegment met een zelfreinigende sensor?
Uuuh.. De D80? Vind jij het ontbreken van een zelfreinigende sensor een bezwaar dan? Er zit geen ingebouwde wiswas in hoor. Het is absoluut niet zo dat je geen last meer hebt van stof.
Nikon gaat nu mee met de huidige trend met de D3 en D300 omdat ze wel moeten maar de noodzaak van zo'n systeem vraag ik me nog steeds af.
Laatst gewijzigd door rvdb op do aug 23 2007 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dennisdeboer

Bericht door Dennisdeboer » do aug 23 2007 12:07 pm

eindelijk, ze zijn er ! :D
ik las dit stukje toevallig net, wat een nieuws!
Canon heeft ook net de 40D aangekondigt, ook een mooie camera.
wel duur al die nieuwe objectieven, vind de prijs van mijn 24-120mm vr al een hoop geld.
de Nikon 12-24mm zal zeker nou dat de 14-24 er is in prijs zakken..?
raar dat nikon voor Cmos heeft gekozen, niet dat het slechter is, integendeel zelfs, maar ik dacht dat nikon er van overtuigd was dat ccd beter was. allebij zeer mooie camera's, voor mij leuk om naar te kijken, kopen kan ik helaas niet. het valt me wel op dat de LCD schermen zo veel groter zijn geworden, ik wist nog dat het 2'' schermpje van mijn D50 toen die tijd zo groot was.. moet er nu om lachen.

ik denk zelf ook dat alleen Canon en Nikon overblijven in deze markt.
andere gaan het echt niet redden, tenzij er een nieuwe soort camera word ontwikkelt, een compact camera met verwisselbare objectieven...

ik kijk al zelf er naar uit de overstap van de D50 naar de D80.
alleen vind ik het lijken als ik de D80 in mijn hand heb, dat mijn D50 beter aanvoelt.

wie is er al van plan om over te stappen ??

Groeten, Dennis

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do aug 23 2007 12:41 pm

Nikon D300 en D3 microsite (Nikon Australia)

http://nikonimaging.com/global/twoflags ... JD78BJZIJ0

BUG322

Bericht door BUG322 » do aug 23 2007 1:03 pm

Moooi mooi mooi..maar nu wil ik foto's zien
:)
nieuwsgierigheid is snel verzadigd

groetjes

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”