500 mm van canon met d40 2000 euro goedkoper dan de nieuwe
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
500 mm van canon met d40 2000 euro goedkoper dan de nieuwe
500 mm van canon met 40d 2000 euro goedkoper dan alleende nieuwe nikon 500 mm Voor het betere telewerk maar over op canon
Nieuwe Nikon 500 mm gaat 9000 euro kosten
de canon 500 kost 5800 en de 40D 1300 tel uit je winst
plus dat de cs3 raw converter nu perfect is en sneller werkt dan nx en de keus is gauw gemaakt als je een nieuwe telelens wil
Nieuwe Nikon 500 mm gaat 9000 euro kosten
de canon 500 kost 5800 en de 40D 1300 tel uit je winst
plus dat de cs3 raw converter nu perfect is en sneller werkt dan nx en de keus is gauw gemaakt als je een nieuwe telelens wil
Laatst gewijzigd door Tom van Hell op do aug 23 2007 2:33 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
lekker belangrijk, de 400mm is nog duurder (die objectieven zijn overigens altijd al zo duur geweest en het zijn bovendien verkoop adviesprijzen.)
Koop je toch lekker een Canon 40D met 500 mm van € 7.100,00
Ik zou je een bikkel vinden als je het deed :mrgreen:
Koop je toch lekker een Canon 40D met 500 mm van € 7.100,00

D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
-
- Forumlid
- Contacteer:
Nu het zit zo Ik heb nu een 500 mm af i ed van Nikon bouwjaar 1995 ( worden nu nog voor 3000 toto 3800 euro verhandeld}
Volgens beverwijk is bij een defect er geen onderdeel meer voor te krijgen
Dus ga je door tot die er mee op houd of verkoop je hem mits je er met deze wetenschap nog wat voor krijgt ? Dan voel je je toch wel in de steek gelaten door het dure Nikon. en wat is dan wijsheid?
Volgens beverwijk is bij een defect er geen onderdeel meer voor te krijgen
Dus ga je door tot die er mee op houd of verkoop je hem mits je er met deze wetenschap nog wat voor krijgt ? Dan voel je je toch wel in de steek gelaten door het dure Nikon. en wat is dan wijsheid?
-
- Forumlid
- Contacteer:
-
- Forumlid
- Contacteer:
Ik denk dat het voorlopig doorgaan is tot de huidige lens er mee stopt.Matchless schreef:En de keuze is snel gemaakt ?????? Ik ben geen eigen baas en heb niet een werkgever waarbij ik een salaris ontvang dat ik dit soort keuzes snel maak. Maar we zien binnenkort de resultaten van dit canonduo wel verschijnen of toch niet
.
Kijken wat er dan in kas is
is dat niet te veel dan word het canon.
2e hands durf ik dan niet meer aan omdat je dan een oude lens koopt waar je dan op termijn maar moet afwachten of er bij defect nog onderdelen voor zijn en dat voelt niet goed.
Als de lens nu kapot zou gaan is dat voor mij een afschrijving van 2000 euro per jaar. Ik heb hem nu 2 jaar
- a90
- Forumlid
Maar begrijp ik dan goed dat je een 10 jaar oud objectief hebt gekocht van € 4.000,00 ?
Wat is er dan wel niet stuk en kan bv. een instrumentenmaker dat niet repareren ?
Wat is er dan wel niet stuk en kan bv. een instrumentenmaker dat niet repareren ?
-
- Forumlid
- Contacteer:
a90 schreef:Maar begrijp ik dan goed dat je een 10 jaar oud objectief hebt gekocht van € 4.000,00 ?
Dat heb je bijna goed nog 500 meer het was misschien wel te veel maar er was toen niet aan te komen. Bij ons heeft iemand op de club zo'n lens nog voor 3800 euro verpatst
Zover ik weet houd Canon onderdelen 25 jaar tenminste zo was het vroeger wel. Dus dan zouden ze dit objectief nog makkelijk kunnen repareren.SwederD70 schreef:Kijken of Canon nog wel hun Canon's 500mm's uit 1995 kan repareren?
Ik vindt het overigens erg vreemd dat Beverwijk beweerd van zelfs nog gangbare objectieven geen onderdelen meer te kunnen leveren ...
Luc.
Laatst gewijzigd door luc op vr aug 24 2007 9:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Lijkt me ook stug dat er nergens ter wereld meer reserve onderdelen voor zouden zijn?
Dat je ze mischien alleen via Nikon Japan kunt krijgen kan ik me voorstellen en dat er mischien enkele weken levertijd op zit, ala.
Maar voor een paar duizend euro aan objectief waarde...mag je nog wel wat verwachten.
Dat je ze mischien alleen via Nikon Japan kunt krijgen kan ik me voorstellen en dat er mischien enkele weken levertijd op zit, ala.
Maar voor een paar duizend euro aan objectief waarde...mag je nog wel wat verwachten.
- a90
- Forumlid
Ik heb op eBay wel eens 'sloop' objectieven gezien. Dit zijn objectieven die gevallen zijn en waarvan bv. al het glas stuk is. Soms zijn daarvan nog wel onderdelen te gebruiken zoals scherpstel mechanismen ed.
Als je weet welk onderdeel defect is zou ik gewoon eens op zoek gaan, wellicht dat ze in de VS wel zulke onderdelen nog ergens los hebben liggen of ooit een 500mm hebben binnengekregen voor de onderdelen.
Suc6 in ieder geval !
Als je weet welk onderdeel defect is zou ik gewoon eens op zoek gaan, wellicht dat ze in de VS wel zulke onderdelen nog ergens los hebben liggen of ooit een 500mm hebben binnengekregen voor de onderdelen.
Suc6 in ieder geval !