Introductie D3 (FX (FF) en DX), D300 en nieuwe objectieven

Discussies over ons favoriete merk
paparazzi

Re: Mooie camera's

Bericht door paparazzi » za aug 25 2007 8:56 am

Agara schreef:De omzet van de fotobladen zal stijgen.
Het blad wat met 'n uitgebreide test komt waarbij de D200 naast de D300 wordt gezet, zal ik zeker kopen idd!
Laatst gewijzigd door paparazzi op za aug 25 2007 9:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.

paparazzi

Re: Mooie camera's

Bericht door paparazzi » za aug 25 2007 9:01 am

Agara schreef:De D300 rond de € 2000 is ook veel geld, maar is misschien wel haalbaar als de prijs gaat zakken.
De prijs is nu ca. 1800 dollar, dat is dus op dit moment 1315 euro. Dat is dus al goedkoper dan mijn D200 die ik voor 1400 euro (zonder btw) heb gekocht. Over 'n jaar zal ie vast al wel in prijs zijn gedaald en als er niemand van mijn vrienden in Amerika op bezoek gaat, maak ik er wellicht zelf wel 'n tripje die kant uit van om er eentje te kopen. Dan heb ik tenminste meer plezier van dat geld, dan dat ik de Nederlandse belastingdienst sponsor met die absurde bedragen die er hier gevraagd worden.

renecita

Bericht door renecita » za aug 25 2007 9:20 am

Hans Braakhuis schreef:De adviesprijs van de D300 body zal € 1949,- bedragen. .... In de winkel betaal je meestal minder.
FotoSG (ken ik verder niet...) biedt hem aan voor € 1829, zag ik toevalig.

Renecita

Roberto

Bericht door Roberto » za aug 25 2007 12:17 pm

Er wordt overal gezegd dat het eind november zal zijn!

BUG322

Bericht door BUG322 » za aug 25 2007 1:07 pm

Meer info:

http://www.imaging-resource.com/NEWS/1187901361.html
After the disappointment of the D2H, I have to say I was taking Nikon's claims of low noise at high ISOs with a rather large grain of salt. When I saw the aforementioned prints though, I was literally flabbergasted. The D3 didn't just surpass the 1D Mark III, it far surpassed it. Well, that may be a little strong; the Mark III is a fantastic camera, but the difference between its images and those from the D3 was anything but subtle. As I say, I'll remain a skeptic until we can test a production sample of the D3 ourselves, but if the images shown had any basis in reality (and Nikon would be foolish to have doctored them in any way), it looks like there's a new leader in the high-ISO / low-noise derby, and it's the D3.
Arme Olle griese heeft hij net 2 Canons

groetjes

fotograafje

Bericht door fotograafje » za aug 25 2007 8:03 pm

Eindelijk,...... de D3! Maar............!!
Opzich goed uitziende specs maar als je nu al sinds een van de eerste d2x gebruikers 12MP hebt valt het wel een beetje tegen dat de nieuwe D3 ook 'maar'12MP heeft. Ik maak zeer regelmatig grote afdrukken en ben tijdens dit werk tot de conclusie gekomen dat 12MP gewoon te weinig is. Ik ben eigenlijk bij grote afdrukken altijd pixels aan het opblazen. En aangezien de concurrent een nieuwe FF op de markt heeft gezet met 21MP vind ik het echt een beetje jammer! Ik heb tot nu toe elke Digitale prof-camera gelijk aangeschaft, maar ik denk dat ik nu toch maar even aanzie. En zoals al eerder iemand op dit forum heeft gezegd; hopen op een spoedige upgrade naar de D3x. Wat me daarbij ook tegenvalt is dat de D300 een CCD cleaningsystem heeft en de D3 niet. Nou dan koop je dé top-camera en dan heeft zijn kleine broertje meer! Ik begrijp best dat als de D300 later utkomt dat de technieken verder gevorderd zijn en dat er meer op zit, maar nu ze tegelijk op de markt gezet worden vind ik dit een beetje vreemd. Ik klink hierdoor behoorlijk negatief voor een jarenlange nikon fan, als ik bepaalde dingen verkeerd zie hoor ik het graag van de mede-forum-gebruikers.

yoyo

Bericht door yoyo » za aug 25 2007 8:33 pm

fotograafje schreef:Eindelijk,...... de D3! Maar............!!
Opzich goed uitziende specs maar als je nu al sinds een van de eerste d2x gebruikers 12MP hebt valt het wel een beetje tegen dat de nieuwe D3 ook 'maar'12MP heeft. Ik maak zeer regelmatig grote afdrukken en ben tijdens dit werk tot de conclusie gekomen dat 12MP gewoon te weinig is. Ik ben eigenlijk bij grote afdrukken altijd pixels aan het opblazen. En aangezien de concurrent een nieuwe FF op de markt heeft gezet met 21MP vind ik het echt een beetje jammer! Ik heb tot nu toe elke Digitale prof-camera gelijk aangeschaft, maar ik denk dat ik nu toch maar even aanzie. En zoals al eerder iemand op dit forum heeft gezegd; hopen op een spoedige upgrade naar de D3x. Wat me daarbij ook tegenvalt is dat de D300 een CCD cleaningsystem heeft en de D3 niet. Nou dan koop je dé top-camera en dan heeft zijn kleine broertje meer! Ik begrijp best dat als de D300 later utkomt dat de technieken verder gevorderd zijn en dat er meer op zit, maar nu ze tegelijk op de markt gezet worden vind ik dit een beetje vreemd. Ik klink hierdoor behoorlijk negatief voor een jarenlange nikon fan, als ik bepaalde dingen verkeerd zie hoor ik het graag van de mede-forum-gebruikers.
http://82.161.5.119/provider/resolutie.asp

ThunderNet

Bericht door ThunderNet » za aug 25 2007 9:59 pm

fotograafje schreef:Eindelijk,...... de D3! Maar............!!
Ach dat cleaning systeem hadden ze van mij ook wel uit de D300 weg kunnen houden. Het werkt namelijk niet. Lees de gebruikservaringen maar van cams die het hebben. Het is een hopeloos niet werken systeem, maar een prachtig verkoopargument. Het simpele blazertje is 10x effectiever.
En 12 mpix. Sjah. Ik heb liever minder ruis dan meer megapixels. En dat hebben ze nu gedaan. Mocht je echt de megapixels nodig zijn, moet je denk ik naar middenformaat kijken :)

olle_griese
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door olle_griese » zo aug 26 2007 12:35 am

BUG322 schreef:Arme Olle griese heeft hij net 2 Canons
Fijn dat er zo nu en dan nog aan me word gedacht :P
Ik volg dit forum nog elke dag en ben ook nog steeds lid van NPS en krijg dus via Roeland Koene ook nog de nodige informatie :wink:
Maar medelijden hoef je niet met me te hebben hoor, het gaat me goed :D
En spijt van de wissel heb ik ook niet, ik krijg liever 2 leuke canons dan zelf een D3 te moeten betalen :idea:
Je kunt beter een briljante foto van een saaie gebeurtenis maken dan een saaie foto van iets opzienbarends

BUG322

Bericht door BUG322 » zo aug 26 2007 1:10 am

Ja ik snap het wel maar toch ik leef zeer zeker met je mee
:)

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » zo aug 26 2007 2:33 pm

Nog meer info van DSLR.nl

Karel Giesen
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Karel Giesen » wo aug 29 2007 7:39 pm

Ik ben benieuw hoe Nikon de problemen met full frame sensoren heeft opgelost. Met name de randonscherpte en vignettering. Hebben ze dat gedaan door een 'supersensor' te ontwikkelen, zodat alle kleinbeeldobjectieven mee profiteren of hebben ze de problemen opgelost met de twee nieuwe zoom-objectieven?

groet,

Karel
Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien.

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » wo aug 29 2007 9:28 pm

Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

yoyo

Bericht door yoyo » wo aug 29 2007 9:37 pm

"Een nieuwe bril laat de blinde niet beter zien."

Mooi onderschrift Karel G...

Plaats reactie