Aldi fotodienst & ASK toolbar

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Gesloten
Saturnus
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Aldi fotodienst & ASK toolbar

Bericht door Saturnus » wo okt 31 2012 5:15 pm

Een tip;
Ik weet er zijn prof. online diensten/winkels om foto’s af te drukken, maar ik bestel af en toe foto's via Aldi - foto dienst; die is redelijk van kwaliteit, snel en goedkoop, vooral als je iets snel wil uitproberen of bv voor een cursus mbt oef.opdracht. Vorige week wilde ik weer een paar foto's bestellen, maar kreeg gelijk melding van/via de aldi app., dat er geen Java app. niet op mijn pc zat om 't programma goed te kunnen laten draaien, en of ik de java wilde updaten.
Ik klikte op ja, en java van Oracle/Sun v7 via hun link opgehaald en geïnstalleerd.
Java update ik al jaren, redelijk betrouwbaar vor zover free sw kan zijn, en nooit last mee gehad.
Nergens nooit niet iets gezien v.e. toolbar oid om aan/uit te vinken.
Ik ben echt alert op dat soort zaken, maar zoiets verwacht je niet van Aldi en van Java; toch wel dus.
Na de bestelling verscheen de ASK toolbar in m'n FF browser. Ondanks dat er (aan ’t einde v.d. install./update van java) een melding kwam van FF om ask toolbar/ask.com te weigeren om te installeren. Toch gebeurde dat.
Later bleek in mijn config.scherm, dat ik toch een java app.v6, had. Immers, een maand geleden werkte het ook goed; stom dus van mij.
M'n 2e fout was om ask via config. scherm weg te halen; 't werd wel "succesvol" verwijdert, maar bleef diep verborgen in 't register zijn werk doen.
Bij elk tabblad zie ik dat vervelende "ask"symbool; ook Google is (uiteraard) verdwenen.
Ik kon niets vinden in 't register,
Er zijn goede verwijder tools, maar dan moet ask er nog wel op de pc staan, anders werkt een tool niet.
Er blijven resten in 't register staan, vaak onder een andere naam
Steeds als ik een website bezocht, vroeg ask.com of de ask toolbar om een cookie te mogen installeren; dus ’t zat er nog steeds op…
Ik heb aldi gemaild, maar die trekken hun handen ervan af. Dat wordt nog een interessante strijd, maar die durf ik wel aan.
Later werd ik middels een forum erop gewezen, dat op de Java site staat te lezen, dat miv de nw versie 7, de ask -toolbar in het javapakket zit.
Je kan het uitvinken..?... en/of verwijderen via config.scherm. Nee dus.
Nooit het bewuste venster gezien; mogelijk zat het verborgen achter een ander venster oid ik weet 't niet. Zou niet moeten kunnen...
Dat werd dus diep in 't register duiken en een spec. forum voor dit soort zaken om hulp vragen.
Je pc/browser wordt/werd er trager van ( inmijn geval, en vlg internet is dit wel vaker 't geval.

Ik heb e.e.a. er toch met veel moeite afgekregen;

Toen ik later zelf een de laatste versie van Java ophaalde; had ik geen enkele last met welke toevoeging/toolbar oid, dan ook; toch wel een beetje raar, toch?

Ik heb er geen moeite mee als een org/bedrijf er wat wilt bijverdien, maar niet op deze manier.
Ik had dit niet verwacht van Aldi/Java

Ps naar m'n foto kan ik voorlopig wel fluiten; toen ik belde kreeg ik te horen, dat het wel weken kon duren.
Kennelijk ben ik dus nu een paria bij aldi; hetzij zo
MVG Saturnus
Laatst gewijzigd door Saturnus op wo okt 31 2012 7:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "

Met vriendelijke groet
Saturnus

yo-1
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Re: Aldi fotodienst & ASK toolbar

Bericht door yo-1 » wo okt 31 2012 5:23 pm

Beste,

Dit is iets wat je ALDI niet kunt verwijten: JAVA is simpel gezegd een veelgebruikte basis-sotwarelaag van de firma Oracle, waarop Aldi kennelijk haar bestel-APP heeft gebaseerd. Als de Aldi-site ontdekt dat je nog geen Java hebt, of de Java-versie op je PC is niet de meest recente, zal je voorgesteld worden de laatste versie te installeren.

Dat gebeurt via een 'onderhuids' linkje naar de site van Oracle, en díe zijn de boosdoeners bij het upgrade/installatie-schermpje, waar 'install ASK toolbar' toegevoegd is als vinkje dat standaard aan staat....

Johan
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II

oud0001

Bericht door oud0001 » wo okt 31 2012 5:51 pm

Installeer het gratis progje CCleaner.
Daarmee kun je het register van diverse prul en restanten zuiveren zonder zoek werk.
Ook het deinsralleren van dergelijke zaken gaat er uitstekend mee.

Het opdringen van ongevraagde software is helaas een realiteit waar je niets aan kunt doen.
Progjes als Cleaner zijn er gelukkig ook.

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » wo okt 31 2012 6:59 pm

@ Yo-1

Dank voor de reactie;

Ik ga niet helemaal met u mee; om de eenvoudige reden ik absoluut geen venster heb gezien waar ik eea uit of aan kon vinken.

Ik vind aldi wél mede verantwoordelijk; zij bieden een zg verbeterde sw aan; als je een beetje klantvriendelijk bent; controleer je het eea. Zo jaag je mensen weg En dat Java/oracle nu op eens ask in het pakket aanbied; dat was voor mij nieuw.

Ik weet dat je daar scherp op moet zijn met dat soort zaken!

En waarom heb ik nadat alles schoon was, en zelfstandig de java v7.09 heb gedownload/geinstalleerd geen enkel probllem gehad? Geen spec. venster, niets aan/uit hoeven te vinken; dus ook geen ask toolbar deze keer!

Met vriendelijke groet

Saturnus
Laatst gewijzigd door Saturnus op wo okt 31 2012 7:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Met vriendelijke groet
Saturnus

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » wo okt 31 2012 7:05 pm

Tuihanti schreef:Installeer het gratis progje CCleaner.
Daarmee kun je het register van diverse prul en restanten zuiveren zonder zoek werk.
Ook het deinsralleren van dergelijke zaken gaat er uitstekend mee.

Het opdringen van ongevraagde software is helaas een realiteit waar je niets aan kunt doen.
Progjes als Cleaner zijn er gelukkig ook.
Dag Tuihanti;

Dank voor de tip; ik ken CC, leuk progje, maar kan echt geen toolbars ed weghalen.
Daar heb je spec. tools voor nodig, indien gewenst wil ik ze wel plaatsen.

Met vriendelijke groet

Saturnus

Met vriendelijke groet
Saturnus

george013

Bericht door george013 » wo okt 31 2012 7:41 pm

Welkom in "The New Brave World" of "1984".

Installeer ZoneAlarm op je PC, gratis, en zet op alles handmatig instellen. Zul je eens weten wat er voor dataverkeer naar buiten is.
Weet jij wat die APP's op je telefoon doen? Zuigen je leeg wat betreft info.
Sociale netwerken??????? Een gelikt onderwerp voor grote marketingbedrijven. Komen er helemaal op klaar, m/v.
Binnen de webbrowsers, iig FF is er een gevecht ontstaan wie de info van het gevraagde ophaalt. Ophalen???? Nee, doorgeven van wie wat vraagt.

Bij mij in mijn zoek-toolbar, klikken op het linker ikoontje, manage search-engines en bewerken. En wat blijft er over?

George

oud0001

Bericht door oud0001 » wo okt 31 2012 8:11 pm

Je kunt in CC ook deinstalleren. Zie de tabbladen aan de bovenzijde.
[edit] knoppen aan de linker zijde dus.

Dat gaat bij mij prima. :wink:
Laatst gewijzigd door oud0001 op do nov 01 2012 10:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.

george013

Bericht door george013 » wo okt 31 2012 8:18 pm

Blind, binnen het OS maar niet binnen de webbrowser.
George

obolos
Forumlid
Forumlid

Bericht door obolos » wo okt 31 2012 9:58 pm

Saturnus schreef: Ik heb e.e.a. er toch met veel moeite afgekregen;
Indien geïnstalleerd op een computer met Windows als besturingssysteem:
Via systeemherstel terug naar het moment van vóór de installatie van de Java-update.

strangeartefact
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door strangeartefact » wo okt 31 2012 10:24 pm

Sorry voor thread starter maar ik krijg een glimlach van deze discussie......
Ik weet al jaren dat een computer niet denkt maar doet wat jij zegt(of dat wat je binnen krijgt aan virussen die ook gewoon commando's geven).....

Tools om je te helpen zijn er genoeg, ik gebruik ze ook maar ik kan al jaaaren toch echt 99,9% van wat fout gaat aan mezelf wijten(als het legale software is), tenzij er een hardware error ter grondslag ligt. Gezond verstand is de key toch?

De Aldi de schuld geven is kort door de bocht, dat wil ik wel even kwijt nog.
mvg, Peter
Bijna leeg hier....

Cookie1397
Clublid
Clublid

Bericht door Cookie1397 » do nov 01 2012 3:11 am

Toch is het helaas zo dat als je java installeert er een heel regeltje staat met een rondje dat al aangevinkt is, (het geen wel vaker gebeurt bij dit soort gratis software en dus ook bij java) of je de toolbar wilt installeren. En het staat er echt, ik heb het vinkje uitgezet. Dus niet Aldi de schuld geven maar de onoplettende mens die het installeert, en ja ik weet hoe makkelijk je er overheen kijkt. In geval van nood heb ik daar dus Ccleaner voor en wat andere progjes.
Nikon Z Z & de maskers

yo-1
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door yo-1 » do nov 01 2012 11:27 am

Ik gebruik FireFox niet of zelden, maar volgens mij kun je ook in FireFox een eenmaal geinstalleerde ASK toolbar wel weer uitschakelen via de plugin-opties: klik op het witte driehoekje naast het woordje 'FireFox' links bovenaan je browser, en kies voor Add-Ons..... Daar kom je misschien nog wel veel meer tegen waarvan je de aanwezigheid niet vermoedde....

Succes

Johan.
Nikon: D4, 14-24 F2.8, 24-70 F2.8, 24-120 F4, 70-200 F2.8 VRII, 300 F2.8 VRII, SB-900, SB-700, TC-14 II

oud0001

Bericht door oud0001 » do nov 01 2012 2:01 pm

CCleauner doet het voor bijna alle internet browsers inclusief Firefox, Opra, IE etc.
It is all ya need.

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » do nov 01 2012 3:21 pm

Hallo;

Mag ik en ieder bedanken voor zijn/haar inzet.

Ik ga er geen welles/nietes discussie van maken. Het is nu eenmaal gebeurt, klaar.
Ik installeer met regelmaat een programma, en het is me nog nooit overkomen.

Mijn bedoeling is/was om andere mensen te waarschuwen, meer niet.

En wat aldi betreft; laten we zeggen, dat dit minimaal niet geen slimme manier is om klanten aan je te binden.
Ik zal echt niet de enigste zijn.

Mijn moeder zei altijd, waar 2 vechten hebben 2 schuld. En laten we het daarbij maar laten.

Met vriendelijke groet

Saturnus

Met vriendelijke groet
Saturnus

Pearldrop
Forumlid
Forumlid

Bericht door Pearldrop » do nov 01 2012 7:38 pm

Saturnus schreef:
En wat aldi betreft; laten we zeggen, dat dit minimaal niet geen slimme manier is om klanten aan je te binden.
Ik zal echt niet de enigste zijn.

Mijn moeder zei altijd, waar 2 vechten hebben 2 schuld. En laten we het daarbij maar laten.
Lees deze eens: http://www.java.com/nl/download/faq/ask_toolbar.xml" onclick="window.open(this.href);return false;

daar staat dit:
De Ask-werkbalk is geïntegreerd met de Java-download. Tijdens het installeren van Java wordt gebruikers de optie geboden om de Ask-werkbalk te downloaden.

Gebruikers kunnen het selectievakje uitschakelen als zij de Ask-werkbalk niet willen downloaden.
Verder kun je daar lezen hoe hem te verwijderen.

Gesloten

Terug naar “Overige discussies”