Geen reactie van Superfoto.nl

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
george013

Re: Geen reactie van Superfoto.nl

Bericht door george013 » za sep 22 2012 9:18 am

Dat is typisch. "superfoto.nl" is wat anders als "www.superfoto.nl"
George

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » za sep 22 2012 10:36 am

Vreemd dat de site nog gewoon actief is en de indruk geeft dat je gewoon bestellen kan. Ik zou er niets bestellen als ik jullie was...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Jolanda
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Jolanda » za sep 22 2012 10:48 am

Mensen,

als er al een faillissement is uitgesproken betekent dat gewoon in 99% van de gevallen dat je kunt fluiten naar je geld.

Ook gerechtsdeurwaarders kunnen dan niets meer (reactie A. van Gastel). Van rechtswege komen alle beslagen te vervallen. Uitzondering is natuurlijk de belastingdienst, zij zijn zoals dat heet preferent en gaan voor alle andere schuldeisers.

Vordering die je hebt op de failliet kun je indienen bij de curator, hoeft echt niet aangetekend hoor. Vaak hebben de curatoren ook mailadressen. Wel even je vordering specificeren en een kopie van bestelling/bewijs erbij doen. Je krijgt dan automatisch bericht van de curator dat de vordering is geplaatst op de lijst van concurrente crediteuren.

Als Superfoto een bv was, zal deze na opheffing van het faillissement niet meer bestaan. Je hebt dan geen vordering meer.

Het ligt wat anders als het een eenmanszaak betreft. Na het opheffen van het faillissement van een natuurlijk persoon, kun je jouw vordering weer gaan incasseren. Of dat lukt? Meestal sprake van de beroemde kale kip of van personen die weten van de hoed en de rand.

J
click voor mijn foto's op flickr.

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » za sep 22 2012 12:07 pm

Volgens mij klopt dit niet.

Als ik kijk op IusMentis dan lees ik:
Met dank aan Rechtenforum vond ik dit artikel, waaruit je kunt concluderen dat je je geld terug kunt krijgen, omdat je (art. 24 Faillissementswet) een zogeheten “boedelschuld” hebt. Een boedelschuld staat hoger in rang dan gewone vorderingen, zodat er veel meer kans bestaat op uiteindelijke voldoening van de huurschuld ontstaan na datum faillissement.
Ik zou even kijken naar de andere links die ik gestuurd heb, want als een webshop open blijft terwijl men willens en wetens geen dienst gaat leveren (want failliet), dan heb je wel degelijk veel meer rechten dan een klant die iets gekocht heeft voordat de tent failliet is gegaan...

Jaap

george013

Bericht door george013 » za sep 22 2012 12:27 pm

Jolanda schreef:Mensen,

als er al een faillissement is uitgesproken betekent dat gewoon in 99% van de gevallen dat je kunt fluiten naar je geld.

Ook gerechtsdeurwaarders kunnen dan niets meer (reactie A. van Gastel). Van rechtswege komen alle beslagen te vervallen. Uitzondering is natuurlijk de belastingdienst, zij zijn zoals dat heet preferent en gaan voor alle andere schuldeisers.

Vordering die je hebt op de failliet kun je indienen bij de curator, hoeft echt niet aangetekend hoor. Vaak hebben de curatoren ook mailadressen. Wel even je vordering specificeren en een kopie van bestelling/bewijs erbij doen. Je krijgt dan automatisch bericht van de curator dat de vordering is geplaatst op de lijst van concurrente crediteuren.

Als Superfoto een bv was, zal deze na opheffing van het faillissement niet meer bestaan. Je hebt dan geen vordering meer.

Het ligt wat anders als het een eenmanszaak betreft. Na het opheffen van het faillissement van een natuurlijk persoon, kun je jouw vordering weer gaan incasseren. Of dat lukt? Meestal sprake van de beroemde kale kip of van personen die weten van de hoed en de rand.

J
Dat is mijn punt juist. De bestellingen en betalingen aan superfoto die gedaan zijn na het faillissement vallen buiten het bezit van superfoto simpel omdat deze niet meer bestaat.
Blijft over waarom die website altijd is blijven bestaan. Een foutje van de curator, kan. Dan moet dit terug gedraaid worden. Bewust zoveel mogelijk incasseren terwijl je weet dat er geen tegenprestatie plaats vindt? Dat is oplichterij. Vraag wordt dan door wie.
Plus dat die website op een schimmige manier blijft bestaan en probeert te collecteren.
George

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » za sep 22 2012 1:26 pm

Hmmm, dit zijn de registratiegegevens van superfoto.nl:

Domeinnaam superfoto.nl
Status actief

Houder Foboco B.V.

Administratieve contactpersoon kosta@foboco.nl

Registrar

Denit Internet Services BV
Kabelweg 21
1014BA AMSTERDAM
Nederland

Technische contactpersonen kosta@foboco.nl

DNSSEC nee

Domeinnaamservers

ns1.masterdns.nl
ns2.masterdns.nl

Datum registratie 2009-11-07
Datum laatste wijziging 2012-09-20

Administratie door NL Domain Registry

Vooral die 'datum laatste wijziging' geeft aan dat er zeer recent nog activiteiten hebben plaatsgevonden.
En foboco.nl is van Drukkerij Liebeek in Barendrecht. Daar is gewoon een telefoonnummer en adres van te vinden via google.
Die Liebeek is vervolgens weer gekoppeld aan 'Hollandse Indruk', enz. M.a.w. het is wel een beetje schimmig geheel van bedrijfjes...

george013

Bericht door george013 » za sep 22 2012 7:47 pm

CaptainHook,
Kun jij mij vertellen waarom ik 2 verschillende schermen krijg met "superfoto.nl" en "www.superfoto.nl". Niet alleen dat, maar als ik het IP-adress ,178.18.91.7, direkt intik krijg ik een time-out boodschap.
Wordt een leuke speurtocht, juridisch en internet.
George

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » za sep 22 2012 11:16 pm

Ik heb het net geprobeerd, superfoto.nl met en zonder www ervoor. Maar ik krijg in beide gevallen dezelfde website te zien.
Wordt geredirect naar http://superfoto.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (dus zonder www)
Heb het met diverse browsers geprobeerd.

Dus ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt?

En een ping naar superfoto.nl geeft 184.107.254.245 terug.
Dat je dat niet rechtstreeks kunt browsen, klopt wel. Meestal zijn het gesharede hosting servers.
BTW: 184.107.254.245 in de browser geeft dezelfde site als superfoto.nl

Zeker weten dat je de meest recente DNS entries gebruikt (doe anders eens een ipconfig /flushdns)

Er staat nu trouwens een beetje 'tricky' tekst op hun website:

Helaas is er de afgelopen weken een vertraging ontstaan in de productie van onze fotoboeken. Recentelijk hebben wij een nieuwe productielijn in gebruik genomen om aan de groeiende vraag naar fotoboeken te voldoen. Dit proces is echter nog niet volledig afgerond. Wij verwachten vanaf 25 september alle huidige bestellingen te versturen. Nieuwe bestellingen tot deze datum zullen verstuurd worden rond 29 september.
Door deze vertraging is ook het aantal vragen over de status van bestellingen toegenomen bij onze klantenservice. Hierdoor kan het gebeuren dat wij niet binnen 1 werkdag reageren op uw vraag. Onze excuses hiervoor. Wij doen ons uiterste best om uw vragen zo spoedig mogelijk te beantwoorden.

george013

Bericht door george013 » zo sep 23 2012 12:31 am

Als ik www.superfoto.nl intik, wordt er dit van gemaakt
http://www.superfoto.nl/cgi-sys/defaultwebpage.cgi
Tik ik superfoto.nl in dan krijg ik dit
http://superfoto.nl/#&panel1-1 ook zonder www

Ook na ipconfig /flushdns

George

Marco S
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Marco S » ma nov 05 2012 10:50 am

Superfoto.nl heeft geleverd.

Op 22-aug-2012 een bestelling van zo’n € 116,-geplaatst bij Superfoto.
Vrij vlot daarna kreeg ik een mailtje van Martijn (Superfoto) dat ik eventueel wel 50% korting kon krijgen.
Daarna werd het stil, heel stil, want Superfoto stuurde niets af en reageerde niet meer op mijn mailtjes. Tja dan ga je op internet zoeken en kom je vergelijkbare ervaringen tegen.

Ik had me er eigenlijk al bij neergelegd en zag de € 116,- maar als “leergeld”. Toch zat het me niet lekker en een paar weken geleden de draad weer opgepakt. Onder andere wat info bij NCN ingewonnen.

24-okt-2012 Uiteindelijk nog een mailtje aan Superfoto gestuurd en wat schept mijn verbazing…. Telefoon van Carolien Leenen (Superfoto). Ze gaf uitleg over de ontstane situatie. Zij was mede aandeelhouder van Superfoto. Zij hebben de Superfotosite enkele weken geleden overgenomen van het bedrijf Foboco B.V. De oud eigenaar Martijn Eier schijnt "fout" bezig te zijn geweest. Carolien Leenen wil het hier vandaan weer oppakken en heeft de oude bestellingen naar de drukker doorgezet.
Over de opmerking van mijn kant dat ik eigenlijk naar de politie wilde gaan vanwege oplichting zei ze dat ze dat eigenlijk graag had omdat Martijn Eier momenteel in het buitenland op de zelfde voet verder schijnt te gaan.
Aangifte moet dan tegen directeur Martijn Eier zijn. Adres van Foboco is Voorstraat 12, 5256 PD te Heusden.

03-nov-2012 De bestelling is inderdaad binnen gekomen. Dat is dan toch weer mooi.
05-nov-2012 Toch nog (zoals Carolien Leenen graag zag) naar de politie om aangifte te doen tegen Martijn Eier. Omdat de bestelling, weliswaar door een ander, maar toch geleverd was is de Politie van mening dat alleen Carolien Leenen aangifte kan doen.

Ik hoop dat er nu bij meer NCN-leden geleverd wordt. Als dat nu het geval is dan verdient Carolien Leenen een pluim want ze gaan daar nu zwaar door het stof.

Rudi54
Forumlid
Forumlid

Bericht door Rudi54 » ma nov 05 2012 12:33 pm

Hallo allemaal,
Superfoto heeft ook mij het fotoboek geleverd. Had mij er ook al bij neergelegd, dat er niks meer zou komen.
Pluim voor Carolien Leenen.

aflockon

Bericht door aflockon » ma nov 05 2012 3:39 pm

Hi

Ik begrijp niet helemaal dat je 2 verschillende pagina's te zien zou krijgen op
http://superfoto.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.superfoto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn bij mij dezelfde pagina's.

Groet, Ton

Kroontje

Bericht door Kroontje » ma nov 05 2012 3:51 pm

Ton

Als je terug leest kan je zien dat daar al aandacht aan gegeven is.

Kroontje

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”