Vergelijking Fuji, Nikon D600, Canon

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
John'47
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Vergelijking Fuji, Nikon D600, Canon

Bericht door John'47 » di nov 06 2012 12:08 pm

http://www.dslrmagazine.com/pruebas/pru ... iento.html" onclick="window.open(this.href);return false;

je kunt een taal voor de vertaling kiezen
Nikon D810, Sony RX1R II. 

mqaa
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Vergelijking Fuji, Nikon D600, Canon

Bericht door mqaa » di nov 06 2012 12:47 pm

Zie dat je zelf ook een D7000 en X-Pro1 hebt. Kun je vertellen hoe de Fuji bevalt in vergelijking tot de Nikon? Ben benieuwd omdat ik zelf ook aan deze (of de X-E1) kamera zit te denken.
Marc
:: Nikon Z6III :: Ricoh GR IIIx ::

John'47
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Vergelijking Fuji, Nikon D600, Canon

Bericht door John'47 » di nov 06 2012 6:17 pm

De D7000 vind ik steeds lastiger worden om vast te houden. Ik heb in toenemende mate last van reuma in de gewrichten van mijn duimen. Los daarvan is de D7000 een heel fijn toestel, dat voor mij heel goed werkt als basis voor wat ik fotografeer. Op de D7000 heb ik alle lenzen precies fijn afgesteld en dan kun je de AF vertrouwen; hij werkt voldoende snel voor mij. Ik fotografeer er vooral architectuur en portretten mee.
Als ik gewoon onderweg ben en wil vastleggen wat ik tegenkom is de 1V1 een lekker snel, licht ding, dat ik makkelijk vast houd. Ik heb er wat "1" lenzen bij, waarvan ik de 10mm het vaakst gebruik. De 70-300 mm Nikon is er erg fijn op door een cropfactor van 2.7.
De Fuji maakt foto's die voor mijn gevoel en ook volgens de testen mooier kleurweergave en scherpte(diepte) heeft dan de beide Nikons. Ik gebruik de Fuji zoals ik vroeger mijn analoge Leica gebruikte. Stil, onopvallend en toevallig past hij gemakkelijk in mijn handen. De camera is licht en gedraagt zich gemakkelijk en er hoeft weinig tot niets achteraf gecorrigeert te worden, Prima witbalans, scherp waar je wilt en door het type zoeker erg geschikt voor straatfotografie. Ik heb er nu een 35mm lens op, maar heb de nog niet beschikbare 14mm er alvast bij besteld. Het enige nadeel van de Fuji is dat ik de accu's vrij snel leeg vind.
Is dit genoeg antwoord of wil je meer weten?
John
Nikon D810, Sony RX1R II. 

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”