Hoi,
Even iets compleet anders dan fotografie... bewegende beelden. :mrgreen:
Aangezien er een kleine op komst is wil ik graag naast foto's ook wat film materiaal van enigsinds goede kwaliteit. En filmen met een D90 vind ik niet echt top.
Ik heb deze 3 geselecteerd... maar welke is nu de betere hiervan? Ze worden alle 3 vrij goed aangeschreven op diverse forums. Misschien kan iemand uit ervaring ofzo mij tips geven:
1. Panasonic HC-V700 (~350 euro)
2. Canon Legria HF M506 (~350 euro + 50 euro cashback momenteel)
3. Sony HDR-CX250 (~325 euro + 50 euro cashback momenteel)
De pansonic en Sony hebben wel groothoek, de canon niet. daar in tegen is de canon volgens mij de betere met weinig licht. Welke zouden jullie kiezen, en waarom?
Camcorder / videocamera aanschaffen (~350 euro), maar welke?
Camcorder / videocamera aanschaffen (~350 euro), maar welke?
Nikon D90 | 17-55 mm 2.8 | 18-200 mm AF-S | 50 mm AF 1.8D | 35 mm AF-S 1.8G | MB-D80 | SB700 | Lowepro Sling Shot 200
Re: Camcorder / videocamera aanschaffen (~350 euro), maar we
Helemaal niemand die hier ervaring mee heeft?
Ik ben er inmiddels al wel achter de de Canon de grootste CMOS aan boord heeft 1/3" waar de andere twee cams 1/4" hebben. Vandaar dus ook meest lichtgevoelig. Alleen erg jammer dat de Canon geen groothoek bereik heeft en die andere 2 wel.... Tja en waar hecht je nu het meeste waarde aan... Denk toch dat de Canon het gaat worden. Geloof niet dat groothoek voor mij de doorslag is. Ik wil veel binnen gaan filmen, dus lichtgevoelig (1 lux) is wel een pre.
Ik ben er inmiddels al wel achter de de Canon de grootste CMOS aan boord heeft 1/3" waar de andere twee cams 1/4" hebben. Vandaar dus ook meest lichtgevoelig. Alleen erg jammer dat de Canon geen groothoek bereik heeft en die andere 2 wel.... Tja en waar hecht je nu het meeste waarde aan... Denk toch dat de Canon het gaat worden. Geloof niet dat groothoek voor mij de doorslag is. Ik wil veel binnen gaan filmen, dus lichtgevoelig (1 lux) is wel een pre.
Nikon D90 | 17-55 mm 2.8 | 18-200 mm AF-S | 50 mm AF 1.8D | 35 mm AF-S 1.8G | MB-D80 | SB700 | Lowepro Sling Shot 200
- pveenstra
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Even een gekke vraag: waarom ga je niet filmen met je D90?
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
Kwaliteit valt tegen. Onhandig en zwaar, geen autofocus, moet dus handmatig scherp stellen, geen VR of stabilisatie... etc.pveenstra schreef:Even een gekke vraag: waarom ga je niet filmen met je D90?
- radareye
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:

Hier kan je een overzicht van de specificaties van deze drie camera's naast elkaar zetten.
Om de test oordelen te bekijken moet je wel lid zijn.
Succes met je keuze en veel plezier en behoud van nachtrust met de aanstaande gezinsuitbreiding.
Wouter.
Een body
Wat glas
Diverse hulp middelen
Wat glas
Diverse hulp middelen
Goede tip. Volgens mij heeft ene kennis van me een abbonoment. Zal hem eens vragen.
Bedankt.
Bedankt.