vijanden
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: VIJANDEN
Zit in je gebruikersprofiel volgens mij, zo kun je iemand 'blokkeren'.
click voor mijn foto's op flickr.
Wat wil je hier eigenlijk mee zeggen ?jhmul schreef:Wat heb ik een afkeer tegen het woord VIJANDEN, waarom niet ANDERS DENKENDEN (of AD)
Vijand een zeer beladen woord, en in uw "omgeving" ook nog nergens op slaat!
Kroontje
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Tja, het is niet de vriendelijkste term voor een vijand, maar wel duidelijk.
Nog niemand opgekomen op het forum, vind het ook niet storend.
Maar ik heb ook geen vijanden, toch ?.................................
Nog niemand opgekomen op het forum, vind het ook niet storend.
Maar ik heb ook geen vijanden, toch ?.................................
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Het is inderdaad nogal heftig om op een een fotografie forum vijanden te hebben.
Vriendenlijst en Negeerlijst zou ook beter passen lijkt me.

Vriendenlijst en Negeerlijst zou ook beter passen lijkt me.
Groet, Dorus
D200 met AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED
D200 met AF-S Nikkor 18-200mm 1:3.5-5.6 G ED
-
- Forumlid
Heb het onderdeel Vrienden/vijanden in het gebruikerspaneel ooit gezien.
Daarbij is het gebleven en heeft voor mij (nog) geen enkele betekenis.
Vrienden zijn altijd welkom. Iemand die mij als vijand ervaart daarvan hoop ik dat hij/zij met mij hierover contact opneemt. Kunnen we samen naar een oplossing zoeken.
Verder hoop ik met alle NCN leden veel van gedachten te kunnen wisselen over onze mooie hobby FOTOGRAFIE en dan in het bijzonder met de naam Nikon.
Als ik het goed begrepen heb bij het toetreden destijds, is dit laatste ook hetgeen waarvoor onze club (NCN) staat !
Daarbij is het gebleven en heeft voor mij (nog) geen enkele betekenis.
Vrienden zijn altijd welkom. Iemand die mij als vijand ervaart daarvan hoop ik dat hij/zij met mij hierover contact opneemt. Kunnen we samen naar een oplossing zoeken.
Verder hoop ik met alle NCN leden veel van gedachten te kunnen wisselen over onze mooie hobby FOTOGRAFIE en dan in het bijzonder met de naam Nikon.
Als ik het goed begrepen heb bij het toetreden destijds, is dit laatste ook hetgeen waarvoor onze club (NCN) staat !
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
De tekst 'vriend/vijand' staat standaard in de software van dit forum beschreven.
De software makers van phpBB hebben deze functie als zodanig geprogrammeerd en omschreven.
Elk forum dat draait op software van phpBB kent deze functie.
Wellicht scheelt het enigszins dat het niet door ons is bedacht
De software makers van phpBB hebben deze functie als zodanig geprogrammeerd en omschreven.
Wellicht scheelt het enigszins dat het niet door ons is bedacht

- Peter
- Clublid
- Contacteer:
De tekst 'vriend/vijand' staat standaard in de software van dit forum beschreven.
Wellicht scheelt het enigszins dat het dan niet door ons is bedacht
edit
en wellicht overbodig maar toch wil ik het even kwijt.
De moderators op dit forum hebben een aardig goed beeld welke 'vijandigheden' er spelen op dit forum.
Geloof me, die zijn te verwaarlozen en voorzover het al speelt is het veelal in no-time opgehelderd en opgelost.
En dacht ligt echt niet aan de moderators, maar meer aan de leden zelf.
Pluim voor allen
Wellicht scheelt het enigszins dat het dan niet door ons is bedacht

edit
en wellicht overbodig maar toch wil ik het even kwijt.
De moderators op dit forum hebben een aardig goed beeld welke 'vijandigheden' er spelen op dit forum.
Geloof me, die zijn te verwaarlozen en voorzover het al speelt is het veelal in no-time opgehelderd en opgelost.
Pluim voor allen
-
- Forumlid
Een hele geruststelling.Peter schreef: Wellicht scheelt het enigszins dat het niet door ons is bedacht
Klasse !Peter schreef: en wellicht overbodig maar toch wil ik het even kwijt.
Pluim voor allen
Voor iedereen, inclusief gezinsleden, een prettige Kerst en een gelukkig en vooral gezond 2013.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
- a90
- Forumlid
Zucht,
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
- bjornc
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zeg dat wel.
Sommige mensen leggen op alle slakken zout.
Sommige mensen leggen op alle slakken zout.
- Arie Vigelius
- Forumlid
Tja, die mensen zijn dan andersdenkend t.o.v. de slakken 
Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Waarom is een vijand een vijand en niet een niet-vriend of een tegenstander i.p.v. medestander.
Waarom is een woord een probleem i.p.v. geen probleem.
Kan het zijn dat het woord pas een betekenis krijgt als je er een bepaalde waarde aan hangt?
Wat is dan de waarde van een woord als de betekenis telkens veranderd.
Wie bepaalt de waarde van het woord vijand. Kan het zijn dat de waarde wordt bepaald met welk objectief je er naar kijkt?
Met een 10mm blijft er niet veel van over maar, met een 500mm wordt het wel erg belangrijk.
Hmm, taal heeft wel iets weg van fotografie.
Ik denk na en sla de dikke Van Dale er nog maar weer eens op na en maak misschien maar een foto met 10mm.
Waarom is een woord een probleem i.p.v. geen probleem.
Kan het zijn dat het woord pas een betekenis krijgt als je er een bepaalde waarde aan hangt?
Wat is dan de waarde van een woord als de betekenis telkens veranderd.
Wie bepaalt de waarde van het woord vijand. Kan het zijn dat de waarde wordt bepaald met welk objectief je er naar kijkt?
Met een 10mm blijft er niet veel van over maar, met een 500mm wordt het wel erg belangrijk.
Hmm, taal heeft wel iets weg van fotografie.
Ik denk na en sla de dikke Van Dale er nog maar weer eens op na en maak misschien maar een foto met 10mm.

Re: vijanden
Als forumbeheerder van Het Munten en Bankbiljetten Forum werk ik met dezelfde forumsoftware. Deze software wordt vertaald door een enthousiast team en zij doen hun uiterste best om alles te vertalen. In de Engelstalige software zien we friends/foes, wat vertaald neerkomt op vrienden/vijanden. Klopt dus gewoon, maar komt bot over.
Echter is het soms wel erg makkelijk als je ter plekke wordt lastig gevallen door een medeforumlid via PB bijvoorbeeld. Je kunt dit persoon toevoegen aan je 'vijanden' en je zult in ieder geval geen PB's meer van hem kunnen ontvangen. Naar ik meen zie je dan ook geen berichten meer van hem op het forum, wat weer makkelijk is bij een spammer. Het heeft dus ook wel voordelen
Maar goed het komt lomp over.
Gr. Jeroen
Echter is het soms wel erg makkelijk als je ter plekke wordt lastig gevallen door een medeforumlid via PB bijvoorbeeld. Je kunt dit persoon toevoegen aan je 'vijanden' en je zult in ieder geval geen PB's meer van hem kunnen ontvangen. Naar ik meen zie je dan ook geen berichten meer van hem op het forum, wat weer makkelijk is bij een spammer. Het heeft dus ook wel voordelen

Maar goed het komt lomp over.
Gr. Jeroen