Misbruik van Macht?

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Misbruik van Macht?

Bericht door Cees » wo jan 09 2013 1:50 pm

F5 schreef:
chip54 schreef:Aardig wat je hierboven zegt, Dick. :mryellow:

Al lezend heb ik besloten de heren Yizu, Peter en Patrick uit te nodigen vanavond een kop koffie te komen drinken.
Betekend dat dit topic naar de Coffee corner gaat ??? :mryellow:

@ Chip54: goede actie.

:mryellow:
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo jan 09 2013 4:07 pm

Léon Obers schreef:
Patrick schreef:Het lijkt me verstandig dit draadje uiterlijk aan het eind van de dag te sluiten. Als er niet eerder een aanleiding toe is natuurlijk.

Dus vertel wat je op je hart hebt hierover. Dan gaan we morgen weer gewoon onze energie richten op andere zaken.
Dat (voorstel tot) sluiten, doe je dat in dit geval op grond van bestuurslid van NCN, als moderator (wat je niet bent) of als "gewone" gebruiker in het forum? :lol: 8)
Dat maakt nogal verschil.

Zie ook: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 90#p586590" onclick="window.open(this.href);return false;
en je eigen bericht: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 95#p586595" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat zeg ik als bestuurslid die uiteindelijk voor dit alles verantwoordelijk is. En natuurlijk ben ik ook moderator. Ik probeer alleen wat minder het uithangbord te zijn en Roelof en zijn team als gastheren te laten functioneren. Daarom beperk ik me meestal tot het sluiten van draadjes als daar verzoeken voor zijn van de starter ervan (in de verkoopafdeling bijvoorbeeld), het sluiten van evenementendraadjes die achter de rug zijn, wat verbeteren van quotes en andere (bb)codeproblemen, etc. Maar als het aantal beschikbare moderators door omstandigheden wat beperkt is, dan help ik wel gewoon mee. En ik krijg allerlei vragen binnen, ook aangaande het forum, die ik natuurlijk gewoon beantwoord.

De reden om het op slot te gooien: wat denk je dat de toegevoegde waarde is van méér dan twee dagen met vele posts? Het aantal berichten is nu al amper bij te houden. En eerlijk gezegd kost het me meer tijd op het ogenblik dan ik beschikbaar heb. Ik heb nog wat andere zaken ook die af moeten, een aantal zelfs NCN gerelateerd.

Ik geloof trouwens niet dat we ooit het verwijt hebben gehad niet open te staan voor discussies, toch? Alleen krijg je niet altijd gelijk als je een klacht bij ons neerlegt...

Ik had het al eerder gemeld in dit draadje. Als je denkt een goede aanvulling te zijn op het moderatorsteam, stuur dan een mailtje naar de webredactie met je motivatie. Volgens mij is er best ruimte voor een extra moderator. Zo hebben we bijvoorbeeld ook Kroontje binnengehaald; die was het ook ergens niet mee eens. Diverse mensen met meerdere visies binnen een team is wat mij betreft een goede zaak. Zolang je samen tot een beleid kunt komen waar iedereen zich in kan vinden natuurlijk.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » wo jan 09 2013 4:10 pm

Kreten als 'verdoezelen, bewust liegen, zaken verdraaien, machtmisbruik etc , vind ik aardige aantijgingen richting mijn persoon.
Aantijgingen die ik niet kan en wil verdedigen, domweg om de reden dat ik het vertik om mijn PB wisselingen richting anderen openbaar te maken voor een ieder. Dit is toch niet het forum van de Libelle of ViVa ?

Sterker nog, ik vind de aantijgingen dusdanig kwalijk dat ik consequenties hieruit trek. Een aantal lieden op dit forum heeft moeite met de wijze waarop dit forum wordt gemodereerd. Er zit een boel oud zeer blijkbaar. Oud zeer waar ik nooit deel van uit heb gemaakt.
Oud zeer waar ik trouwens ook niets van wil weten. Klachten over mijn optreden kunnen jullie neerleggen bij Roelof, niemand heeft tot nu toe van deze optie gebruik gemaakt.

Ik vertik het om te buigen voor slechts een enkeling die persoonlijk blijkbaar grote moeite met mij als persoon hebben.
Ik vertik het eveneens om te buigen voor lieden die dit forum blijkbaar tot hun eigen forum hebben gemaakt. Blijkbaar mag je hier hard van de toren blazen als je belangrijk bent of belangrijk bent geweest. Wat is belangrijk ?, degene die zich vandaag heeft aangemeld op dit forum is voor mij net zo belangrijk. Degene die op dit forum zich heeft aangemeld en dit soort onderwerpen leest zal vermoedelijk zich nooit weer laten zien. Daar wel is over nagedacht ? Of is het eigenbelang zo groot dat alles moet wijken. Blijkbaar wel.

Ik vertik het om te dansen naar de pijpen van Patrick of andere bestuursleden. Dat is ook niet nodig, er is op mij nooit druk uitgeoefend om op een bepaalde wijze te werken. Alles gaat in goed overleg en in een goede verstandhouding. Het is het beste team dat ik ken en ik ben trots op die kerels !

Ik alleen ben verantwoordelijk voor de wijze waarop ik op dit forum de zaken af doe. Met fouten, zoals een ieder.
Fouten die ik middels PB graag wil bespreken, excuus indien nodig. Geen enkel probleem
Persoonlijke zaken blijven persoonlijk. Sommigen hadden liever gezien dat ik de vuile was hier op het forum had gekwakt.
Helaas, er is geen vuile was.

Het forumbelang staat bij mij voorop. De neutrale lezer heeft het niet/nauwelijks aangedurfd om een reactie in dit draadje te geven. Bang om afgebluft te worden.

Het forum heeft voor mij geen enkele waarde op het moment dat nadrukkelijk op de persoon wordt gespeeld. Dit is de afgelopen dagen nadrukkelijk het geval geweest. Makkelijk, lekker strijden achter het toestenbord en tekeer gaan tegen al die anderen die blijkbaar het plezier op dit forum voor je vergallen. Tegengas dulden we niet, wij zijn de oude garde en laten ons de regels niet voorschrijven !

Wees ruimdenkend in het ontvangen en terughoudend bij het verzenden bestaat niet voor sommigen

Vraag jezelf eens af welk plezier je hieraan hebt beleefd ?. Ik zal mijn antwoord vast geven: nul komma nul
Ik voel me verguisd en afgescheept, jammer, de wereld draait door. Dit forum eveneens

Hij/zij die moeite heeft met mij handelen als moderator mailt maar naar Roelof. Besef je tevens dat je klacht tegen het gehele moderator team is gericht. Per slot van rekening hebben we als team besloten om als één persoon naar buiten te treden.

Mocht Roelof, of andere bestuursleden, van mening zijn dat mijn functioneren inderdaad ter discussie staat dan hoor ik het wel van hun.
Ik zal dan direct mijn werkzaamheden als moderator neerleggen. Punt uit, einde discussie.

closed

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » wo jan 09 2013 5:28 pm

Het draadje is (terecht) door Peter gesloten. Toch een korte reactie.

Het is een lastig vak, forummoderator. Je kunt het onmogelijk iedereen naar de zin maken.
Peter schreef:Mocht Roelof, of andere bestuursleden, van mening zijn dat mijn functioneren inderdaad ter discussie staat dan hoor ik het wel van hun.
Ik zal dan direct mijn werkzaamheden als moderator neerleggen. Punt uit, einde discussie.
Peter is een zeer gewaardeerd lid van het moderator team, vervult zijn rol als moderator prima en zijn functioneren staat niet ter discussie.

Mocht je problemen hebben met de manier waarop het forum wordt beheerd en gemodereerd dan kun je aanbevelingen doen per email naar webredactie@nikon-club-nederland.nl of stuur vragen/opmerkingen in om te bespreken op de komende ALV via email bestuur@nikon-club-nederland.nl.

Het moderator/beheer team komt zo nu en dan bij elkaar om zaken af te stemmen en ideeën/ervaringen uit te wisselen. Dit team is samen met het bestuur de groep die het beleid op het forum bepaalt. Als je zelf mede vorm wilt geven aan hoe we het forum inrichten en beheren meld je dan aan als vrijwilliger of bestuurslid.

Gesloten

Terug naar “Overige discussies”