Reparatieduur
- Cees
- Forumlid
- Berichten: 15275
- Lid geworden op: di nov 07 2006 5:16 pm
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Reparatieduur
Kun je niet eens iemand naar die winkel meenemen die wat groter en indrukwekkender is?
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- John Hoenen
- Forumlid
- Berichten: 4510
- Lid geworden op: zo apr 03 2011 11:51 am
- Locatie: Heerlen
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Reparatieduur
chip54 schreef:Kun je niet eens iemand naar die winkel meenemen die wat groter en indrukwekkender is?
Cees,
Amersfoort - Apeldoorn is maar een klein stukje voor jou.

- dogo
- Forumlid
- Berichten: 567
- Lid geworden op: wo nov 14 2012 8:32 pm
- Locatie: Noord Holland
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Reparatieduur
Je vader meenemen! Die kunnen zich zo kwaad maken om dit soort zaken. Als dit mijn dochter zou overkomen, zou ik naar die winkel gaan en met mijn vuisten op de balie slaanJohn Hoenen schreef:Kun je niet eens iemand naar die winkel meenemen die wat groter en indrukwekkender is?
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
Re: Reparatieduur
Haha dat ga ik ook zeker doen als ik het niet heb, toevallig (ze wonen niet om de hoek) komen mijn ouders volgende week dus misschien kan hij wat voor elkaar krijgen 
Ik had al mijn vriend meegenomen, maar dat had niet veel geholpen. De eigenaar van de fotozaak schoot erg in de verdediging en gedroeg zich heel erg onprofessioneel. (Geen verantwoordelijkheid nemen, niet eens de moeite om te bellen als ik er sta want 'heeft toch geen nut', mij niet op de hoogte stellen of excuses bieden voor de duur.) Jammer dat ik dat niet eerder wist, anders was ik natuurlijk nooit daar heen gegaan.
PS; ik woon niet meer in Apeldoorn, een heel stuk verder nu. Anderhalf uur om precies te zijn

Ik had al mijn vriend meegenomen, maar dat had niet veel geholpen. De eigenaar van de fotozaak schoot erg in de verdediging en gedroeg zich heel erg onprofessioneel. (Geen verantwoordelijkheid nemen, niet eens de moeite om te bellen als ik er sta want 'heeft toch geen nut', mij niet op de hoogte stellen of excuses bieden voor de duur.) Jammer dat ik dat niet eerder wist, anders was ik natuurlijk nooit daar heen gegaan.
PS; ik woon niet meer in Apeldoorn, een heel stuk verder nu. Anderhalf uur om precies te zijn

- Pjerry
- Clublid
- Berichten: 1153
- Lid geworden op: di sep 25 2012 4:31 pm
- Locatie: Houten
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Reparatieduur
Dreigen met "Kassa" of zo. Geen enkel bedrijf vind het leuk om negatief op de TV te komen.
Je vader meenemen helpt ook hoor. Mijn dochter had zo'n gevalletje bij Dixons, kreeg ook geen poot aan de grond. Toen ik me ermee ging bemoeien was het binnen een week geregeld en voerde ze zelfs software updates in de zaak uit, iets wat ze helemaal niet hoefde te doen. Met 1000 excuses kreeg ze toen haar spic en span apparaat weer terug.
Je vader meenemen helpt ook hoor. Mijn dochter had zo'n gevalletje bij Dixons, kreeg ook geen poot aan de grond. Toen ik me ermee ging bemoeien was het binnen een week geregeld en voerde ze zelfs software updates in de zaak uit, iets wat ze helemaal niet hoefde te doen. Met 1000 excuses kreeg ze toen haar spic en span apparaat weer terug.
- DannySan
- Clublid
- Berichten: 3938
- Lid geworden op: za jun 02 2012 3:17 pm
- Locatie: Groningen
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Reparatieduur
Wat een rare gang van zaken zeg; zou het kunnen zijn dat er iets met de camera is gebeurt?
Vaders of grote vrienden meenemen is niet altijd nodig hoor, vasthoudend zijn wel.
En als jij je camera niet terugkrijgt maar ook geen reactie krijgt, kun je ook aangifte doen (als een 'last resort').
Welke zaak is het eigenlijk? En heb je al op het machtige Google gekeken wat ervaringen van anderen zijn met deze zaak?
Als consument heb je heel veel rechten, je moet ze alleen dan wel gebruiken (al ben ik het met je eens dat het nergens op slaat natuurlijk).
Ik heb al wel vaker van dit soort 'principiële zaken' aan de hand gehad; met de juiste soort vasthoudendheid kom je een heeeel eind
Succes gewenst!
Vaders of grote vrienden meenemen is niet altijd nodig hoor, vasthoudend zijn wel.
En als jij je camera niet terugkrijgt maar ook geen reactie krijgt, kun je ook aangifte doen (als een 'last resort').
Welke zaak is het eigenlijk? En heb je al op het machtige Google gekeken wat ervaringen van anderen zijn met deze zaak?
Als consument heb je heel veel rechten, je moet ze alleen dan wel gebruiken (al ben ik het met je eens dat het nergens op slaat natuurlijk).
Ik heb al wel vaker van dit soort 'principiële zaken' aan de hand gehad; met de juiste soort vasthoudendheid kom je een heeeel eind

Succes gewenst!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- Pjerry
- Clublid
- Berichten: 1153
- Lid geworden op: di sep 25 2012 4:31 pm
- Locatie: Houten
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Reparatieduur
Jij bent een grote stoere knul Danny...... Daar zit het verschil natuurlijk
.


Re: Reparatieduur
Niet iedereen is Even daadkrachtig of vasthoudend maar is soms ook iets wat je met de jaren leert.
Zelf heb ook ooit zoiets aan de hand gehad met een versterker ( die toen heel veel zakgeld en spaargeld heeft gekost). Dat werd toen ook op een hele vervelende manier opgelost. Ik was toen 18 en kon dat ook niet alleen oplossen omdat ik toen ook niet dat bepaalde overwicht had. Mijn vader heeft zich er toen mee bemoeid en het was in een mum van tijd naar alle tevredenheid opgelost. De medewerker van die winkel hebben we zelfs na die tijd niet meer gezien. Ontslagen vermoeden we en daar voelden we ons zelfs een beetje lullig over.
Het is nu twintig jaar later en nu los ik natuurlijk wel mijn zaakjes op.
Mijn advies is: zorg dat je je vader, of ieder geval iemand die overwicht heeft, meegaat naar de winkel om het te regelen.
Als het een keten is schrijf dan een mail of brief naar het hoofd kantoor. Eventueel met hulp en zorg dat je dan de naam van degene hebt die je steeds afscheept in de winkel.
De tijd dat het nu duurt slaat echt nergens meer op en ze hebben nu genoeg tijd gehad om het op te lossen dus is het nu aan echt jou om de volgende stap te zetten.
Ik hoop dat hier wat aan hebt.
succes!
Zelf heb ook ooit zoiets aan de hand gehad met een versterker ( die toen heel veel zakgeld en spaargeld heeft gekost). Dat werd toen ook op een hele vervelende manier opgelost. Ik was toen 18 en kon dat ook niet alleen oplossen omdat ik toen ook niet dat bepaalde overwicht had. Mijn vader heeft zich er toen mee bemoeid en het was in een mum van tijd naar alle tevredenheid opgelost. De medewerker van die winkel hebben we zelfs na die tijd niet meer gezien. Ontslagen vermoeden we en daar voelden we ons zelfs een beetje lullig over.
Het is nu twintig jaar later en nu los ik natuurlijk wel mijn zaakjes op.

Mijn advies is: zorg dat je je vader, of ieder geval iemand die overwicht heeft, meegaat naar de winkel om het te regelen.
Als het een keten is schrijf dan een mail of brief naar het hoofd kantoor. Eventueel met hulp en zorg dat je dan de naam van degene hebt die je steeds afscheept in de winkel.
De tijd dat het nu duurt slaat echt nergens meer op en ze hebben nu genoeg tijd gehad om het op te lossen dus is het nu aan echt jou om de volgende stap te zetten.
Ik hoop dat hier wat aan hebt.
succes!
Re: Reparatieduur
Nou aan mijn vasthoudendheid lag het dus niet, want de conclusie bleek dus: hij is de camera gewoon kwijt.
Die ongelooflijk domme idioot heeft zijn vriendin 3 camera's laten opsturen - wat hij normaal zelf doet - en die heeft ze onaangetekend meegegeven aan Post NL. Naar een reparatiebedrijf dat geen Nikon repareert. (Extra dom dus). Het reparatiebedrijf bevestigd nooit iets te hebben ontvangen, maar in het verleden wel zaken met hem te hebben gedaan.
Die camera's zijn dus gewoon gejat.
Ik hoop hem zo ver te krijgen een nieuwe camera te krijgen. Hij heeft in principe gezegd dat ik er een mag uitzoeken, maar nu moeten die woorden ook tot daden komen.
Ik hoop voor hem dat hij verzekerd is, want dit is wel een heel duur grapje. En wij hebben een rechtsbijstandsverzekering, dus winnen doet hij in elk geval niet. Gezien hij hier meerdere fouten heeft gemaakt, en ik een bewijsje heb dat ik de camera bij hem heb achtergelaten. Dus ik verwacht ook niet dat hij nu nog moeilijk gaat doen. Hij heeft niet veel keus.
Wat ik nu wel heb geleerd is het voortaan maar zelf te doen. Als dan iets mis gaat, heb ik het zelf gedaan. Had ik in eerste instantie gewoon moeten doen, maar gezien het mijn eerste reparatie was wilde ik het overlaten aan iemand met verstand die het dan samen met meerdere camera's kon laten opsturen zodat het lekker snel gaat... Maar dat verstand is duidelijk zoek...
@Linut; Het is geen keten dus ik had constant met de eigenaar zelf te maken. Dat scheelt gelukkig wel.
In elk geval bedankt allemaal en ik houd jullie nog eventueel op de hoogte van het vervolg.
Die ongelooflijk domme idioot heeft zijn vriendin 3 camera's laten opsturen - wat hij normaal zelf doet - en die heeft ze onaangetekend meegegeven aan Post NL. Naar een reparatiebedrijf dat geen Nikon repareert. (Extra dom dus). Het reparatiebedrijf bevestigd nooit iets te hebben ontvangen, maar in het verleden wel zaken met hem te hebben gedaan.
Die camera's zijn dus gewoon gejat.
Ik hoop hem zo ver te krijgen een nieuwe camera te krijgen. Hij heeft in principe gezegd dat ik er een mag uitzoeken, maar nu moeten die woorden ook tot daden komen.
Ik hoop voor hem dat hij verzekerd is, want dit is wel een heel duur grapje. En wij hebben een rechtsbijstandsverzekering, dus winnen doet hij in elk geval niet. Gezien hij hier meerdere fouten heeft gemaakt, en ik een bewijsje heb dat ik de camera bij hem heb achtergelaten. Dus ik verwacht ook niet dat hij nu nog moeilijk gaat doen. Hij heeft niet veel keus.
Wat ik nu wel heb geleerd is het voortaan maar zelf te doen. Als dan iets mis gaat, heb ik het zelf gedaan. Had ik in eerste instantie gewoon moeten doen, maar gezien het mijn eerste reparatie was wilde ik het overlaten aan iemand met verstand die het dan samen met meerdere camera's kon laten opsturen zodat het lekker snel gaat... Maar dat verstand is duidelijk zoek...
@Linut; Het is geen keten dus ik had constant met de eigenaar zelf te maken. Dat scheelt gelukkig wel.
In elk geval bedankt allemaal en ik houd jullie nog eventueel op de hoogte van het vervolg.
- Haket
- Clublid
- Berichten: 1629
- Lid geworden op: zo nov 25 2007 6:46 pm
- Locatie: Assen
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Reparatieduur
Lang genoeg gewacht, kopie van het bewijs meenemen en een gelijkwaardige camera of nieuwere uitgave uitzoeken. Niet vergeten of je een geheugenkaart en of objectief mede hebt ingeleverd. Ook batterij, oogdop, enz.
Hoop dat je snel weer aan de slag kan.
Hoop dat je snel weer aan de slag kan.
Re: Reparatieduur
^ Batterij, objectief en sd kaart heb ik allemaal gewoon weer mee naar huis genomen. Wat eruit kan heb ik eruit gehaald. Ik weet dat dit soort dingen makkelijk kwijt raakt dus ik heb puur de body ingeleverd.
Ik hoop een redelijke vergoeding te krijgen, dan kan ik misschien een betere en nieuwe model kopen.
Ik hoop een redelijke vergoeding te krijgen, dan kan ik misschien een betere en nieuwe model kopen.
Re: Reparatieduur
Dit vraagt om actie tot op het bot.
Winkelier > vriendin > reparateur: ze zoeken het samen maar lekker uit,
maar NADAT jij volledig schadeloos bent gesteld. Maar dan ook VOLLEDIG schadeloos.
Voor dit soort zaken heb ik godzijdank een solide rechtsbijstandsverzekering.
Dit soort lieden geeft de detailhandel een slechte naam die niet verdiend is.
Aanpakken!
Winkelier > vriendin > reparateur: ze zoeken het samen maar lekker uit,
maar NADAT jij volledig schadeloos bent gesteld. Maar dan ook VOLLEDIG schadeloos.
Voor dit soort zaken heb ik godzijdank een solide rechtsbijstandsverzekering.
Dit soort lieden geeft de detailhandel een slechte naam die niet verdiend is.
Aanpakken!
-
- Forumlid
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: di aug 29 2006 8:14 pm
- Locatie: Boxtel
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Reparatieduur
+1emdeklerk schreef:Dit vraagt om actie tot op het bot.
Winkelier > vriendin > reparateur: ze zoeken het samen maar lekker uit,
maar NADAT jij volledig schadeloos bent gesteld. Maar dan ook VOLLEDIG schadeloos.
Voor dit soort zaken heb ik godzijdank een solide rechtsbijstandsverzekering.
Dit soort lieden geeft de detailhandel een slechte naam die niet verdiend is.
Aanpakken!
Inderdaad, hoezo redelijke vergoeding.
Totaal en iets extra's i.v.m. de geleden ellende, DAT zou redelijk zijn.
- Cees
- Forumlid
- Berichten: 15275
- Lid geworden op: di nov 07 2006 5:16 pm
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Reparatieduur
+1D. Haaksma schreef:+1emdeklerk schreef:Dit vraagt om actie tot op het bot.
Winkelier > vriendin > reparateur: ze zoeken het samen maar lekker uit,
maar NADAT jij volledig schadeloos bent gesteld. Maar dan ook VOLLEDIG schadeloos.
Voor dit soort zaken heb ik godzijdank een solide rechtsbijstandsverzekering.
Dit soort lieden geeft de detailhandel een slechte naam die niet verdiend is.
Aanpakken!
Inderdaad, hoezo redelijke vergoeding.
Totaal en iets extra's i.v.m. de geleden ellende, DAT zou redelijk zijn.

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning