vraagje
vraagje
ik ga over een paar maanden op safari en ik wil graag een redelijke camera die niet lang scherp hoeft te stellen, en die meerdere foto's achter elkaar kan nemen. Als er IR op zit, des te beter. Heeft iemand een suggestie welk type ik zou moeten kiezen, mijn budget is niet zo groot, rond de 300 euro. Bedankt!
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: vraagje
Welkom op het forum,
wat heb je nu?
wat heb je nu?
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
dan krijg je die ook niet........ niet voor 300 iig. of was je een 0 vergeten en is het €3000,-?
Wellicht kan je voor €300,- een mooie camera huren voor je vakantie.... google het is.

Wellicht kan je voor €300,- een mooie camera huren voor je vakantie.... google het is.
- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Misschien een Nikon J1 + 30-110, die zijn momenteel in de "uitverkoop" ivm de J3.
Maar voor een (instap)spiegelreflex (DSLR) + "safari"-lens moet je toch echt je budget vergroten, of je reis verkleinen
Maar voor een (instap)spiegelreflex (DSLR) + "safari"-lens moet je toch echt je budget vergroten, of je reis verkleinen

Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
- Sharkey
- Forumlid
- Contacteer:
Sorry hier kan ik je niet mee helpen. Ben zelf niet op de hoogte van de "duizenden" compact camera's die er zijn.
Hierbij verwijs ik echt naar Google. Betreffende camera + test of review (als je engels een beetje in orde is) en op de zoekknop duwen
Eén ding weet ik wel dat niet nu niet echt het soort camera's zijn die zorgen voor de "wouw" factor bij safari foto's.
Succes met uitzoeken en vele plezier op safari.
Hierbij verwijs ik echt naar Google. Betreffende camera + test of review (als je engels een beetje in orde is) en op de zoekknop duwen

Eén ding weet ik wel dat niet nu niet echt het soort camera's zijn die zorgen voor de "wouw" factor bij safari foto's.

Succes met uitzoeken en vele plezier op safari.
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
- MauritsD
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Op deze site kun je makkelijk camera's vinden met bepaalde kenmerken:
http://snapsort.com/recommend#!general= ... &price=400
http://snapsort.com/recommend#!general= ... &price=400
"Er zij licht; en er was licht." (Genesis 1:3)
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
Nikon heeft daar mooi op ingespeeld !
-
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb een keer een safari gedaan met alleen een Fuji f100sf bridge camera en dat viel geen eens tegen.
Deze hebben meestal een iets grotere sensor dan een compact, VR en RAW mogelijkheden en een bereik dat heel geschikt is voor safari plus dat de prijs in je budget valt.
Verder zijn ze best wel handig in gebruik zeker in vergelijk met een DSLR en 400/500 mm lens,
vanuit een hobbelende 4x4, vol gepropt met mensen.
Natuurlijk is het niet super kwaliteit maar denk maar zo met een goedkopere camera maak je betere foto's dan met een dure DSLR die je niet bezit
Veel plezier met je safari, gaat niet alleen om foto's maken
RVK
Deze hebben meestal een iets grotere sensor dan een compact, VR en RAW mogelijkheden en een bereik dat heel geschikt is voor safari plus dat de prijs in je budget valt.
Verder zijn ze best wel handig in gebruik zeker in vergelijk met een DSLR en 400/500 mm lens,
vanuit een hobbelende 4x4, vol gepropt met mensen.
Natuurlijk is het niet super kwaliteit maar denk maar zo met een goedkopere camera maak je betere foto's dan met een dure DSLR die je niet bezit
Veel plezier met je safari, gaat niet alleen om foto's maken
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
https://robvankralingen.fotoport.nl/
https://robvankralingen.fotoport.nl/