Ik zie ook steeds meer foto's van de 70-200 vr die echt schitterend zijn. Je kunt er bijna niet omheen, allleen die prijs.
Maar ja, dan maar wat langer sparen. Heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken.
Scheelt dat zoveel in Amerika? Dat is echt de moeite waard, dat scheelt dus zo'n € 600, daar kun je wel een beetje moeite voor doen lijkt me.
Nieuwe set, wat aan te schaffen en te verkopen?
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/
Op dit moment kost de 70-200 vr 1614,95 usd bij B&H, dit is met de huidige dollarkoers 1172,55 euro.
Bij cameranu.nl kost deze zelfde lens op dit moment 1899 euro.
Je spaart dus 726,45 euro uit*
*uiteraard als je 'm mee laat brengen of zelf daar kunt kopen, als je 'm laat verzenden is de kans zeer groot dat ie er door de douane wordt uitgepikt en moet je invoer en btw betalen aan deze dievenbende
Bij cameranu.nl kost deze zelfde lens op dit moment 1899 euro.
Je spaart dus 726,45 euro uit*
*uiteraard als je 'm mee laat brengen of zelf daar kunt kopen, als je 'm laat verzenden is de kans zeer groot dat ie er door de douane wordt uitgepikt en moet je invoer en btw betalen aan deze dievenbende
Wat kost een retourtje NewYork dan?
Dat krijg je tegenwoordig bijna bij een pakje boter.
Ik ben nog nooit in Amerika geweest, misschien wel een leuk weekendtripje van te maken met moeders de vrouw
Ben je in totaal misschien iets meer kwijt maar dan heb je wel een bijzonder weekend gehad!
Dat krijg je tegenwoordig bijna bij een pakje boter.
Ik ben nog nooit in Amerika geweest, misschien wel een leuk weekendtripje van te maken met moeders de vrouw

Ben je in totaal misschien iets meer kwijt maar dan heb je wel een bijzonder weekend gehad!
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/
dan is dat geld inderdaad 'n stuk beter en leuker besteed dan wanneer je 't rechtstreeks aan de belastingdienst moet doneren 
Waar je wel op moet letten: B&H zit in New York dus als je in New York koopt moet je daar de lokale tax betalen (overigens is dat ongeveer de helft van de nederlandse btw) Als je bij B&H besteld en je laat 't naar 'n adres in 'n andere amerikaanse staat sturen, betaal je helemaal geen tax! Familie van mijn vrienden woont in California, dus voor mij was dat 'n mooie oplossing.

Waar je wel op moet letten: B&H zit in New York dus als je in New York koopt moet je daar de lokale tax betalen (overigens is dat ongeveer de helft van de nederlandse btw) Als je bij B&H besteld en je laat 't naar 'n adres in 'n andere amerikaanse staat sturen, betaal je helemaal geen tax! Familie van mijn vrienden woont in California, dus voor mij was dat 'n mooie oplossing.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
wel of geen tax
Paparazzi, is het bedrag dat je hier noemt incl. de tax in NY?
Of is dit bedrag excl. tax?
Groetjes George
Code: Selecteer alles
Op dit moment kost de 70-200 vr 1614,95 usd bij B&H, dit is met de huidige dollarkoers 1172,55 euro.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Het is de netto-prijs die je moet betalen als je het naar 'n andere staat in Amerika laat sturen. Koop je in NY komt er de lokale tax bij (geloof iets van 10%) Dat is het leuke van Amerika: als je iets in 'n andere staat koopt, hoef je geen tax te betalen! Wordt tijd dat men zoiets in de EU ook 'ns in gaat voeren.
Vrees dat dat niet gaat gebeuren, ondanks het feit dat het hier gaat om een gemeenschap, waar het vrije verkeer van personen, diensten en producten een van de uitgangspunten is.paparazzi schreef:Wordt tijd dat men zoiets in de EU ook 'ns in gaat voeren.
De VS is natuurlijk een federale staat waar het zwaartepunt ligt bij de Staten zelf. Sterker nog, er zijn zeer heftige discussies aldaar over de rechtmatigheid van verschillende federale belastingen.
Maar hier in de EU...

Okay, een beetje off-topic...
Groet