Nikon Reparatie Service
Nikon Reparatie Service
Hi Nikonners,
Ik ben kersvers hier op het forum. Ik heb zelfs speciaal even een account aangemaakt vanwege deze vraag.
Excuseer mij als ik een vraag stel die al honderd keer is gesteld en beantwoord.
Het gaat over de reparatie service van Nikon.
Ik heb een D2x. Ik gebruik deze professioneel. Ik weet t het wordt de hoogste tijd om te vernieuwen, maar hij levert mij nog steeds geld op. Tot nu dan...
Pas geleden heeft mijn camera een klapper gemaakt op de grond met een 70-200mm erop. Dus flink wat gewicht. Wonder boven wonder werkt de camera nog. Echter ontdekte ik dat scherp stellen moeizaam ging. In de zoeker is het beeld scherp, de auto focus kan ook scherpstellen, echter op het eindresultaat zit de scherpte achter het punt waarop scherp gesteld is. Ook neemt de scherpte af naar de randen. Na enige inspectie zelf gepleegd te hebben, kwam ik erachter dat de vatting iets was verbogen. Nu heb ik deze zelf verwijderd en geprobeerd recht te krijgen (voorzichting met een kunststof hamertje), maar waarschijnlijk is dit nanometer werk en krijg ik dit zelf nooit meer 100% strak. Gevolg is dus dat geen enkele foto lekker scherp meer is op volle diafragma. Reparatie vereist dus.
Voor mij is dit in de twaalf jaar tijd voor het eerst dat ik iets heb aan mijn Nikon apparatuur (goed spul hè) en ben dus nog niet eerder in aanraking geweest met Nikon Service in Beverwijk. Nu heb ik enkele vragen over jullie ervaring:
- Ten eerste, ik begrijp dat mijn camera enkel en alleen gerepareerd kan worden in Beverwijk bij Nikon zelf? Er zijn geen andere zaken die dat doen toch? En als er al zaken zijn die de camera inneemt, gaat ie alsnog naar Beverwijk toch? Dus beter zelf een ritje Beverwijk maken met de auto?
- Ik kom helaas niet in aanmerking voor een pro behandeling. Ik heb iets van 5 pro objectieven en flitsers, maar slechts één pro-body, dus helaas kom ik niet in aanmerking voor een leentoestel. Zoals eerder vermeld, het is mijn inkomen, dus ik kan niet lang zonder camera zitten. Wat is jullie ervaring met de wachttijd? Moet ik rekenen op enkele dagen dat ik mijn camera kwijt ben of weken óf meerdere maanden?
- Kunnen jullie mij enigszins vertellen wat ik kan verwachten van de kosten voor een reparatie. Okee ik besef dat er onverwachte dingen boven water kunnen komen, maar uitgaand van een nieuwe vatting, schoonmaak en eventuele de benodigde calibraties. Moet ik denken aan tientjes, honderdjes of duizendjes... in dat laatste geval niet echt de camera meer waard namelijk.
- Ik heb ook weleens gelezen dat onscherpe foto's kunnen liggen aan de sensor en dat daar ook bepaalde calibraties voor zijn. Wie weet hier wat van af?
Nogmaals sorry als ik naar de bekende weg vraag. Ik heb al het één en ander gelezen op de site van Nikon Service, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van de consumenten. En in het bijzonder naar iemands ervaring met een soortgelijke reparatie! Ik weet dat ik even kan bellen met ze (ga ik morgen ook zeker doen), maar ben zeer benieuwd naar ervaringen.
Groet,
Wouter
http://www.wouterkeuris.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben kersvers hier op het forum. Ik heb zelfs speciaal even een account aangemaakt vanwege deze vraag.
Excuseer mij als ik een vraag stel die al honderd keer is gesteld en beantwoord.
Het gaat over de reparatie service van Nikon.
Ik heb een D2x. Ik gebruik deze professioneel. Ik weet t het wordt de hoogste tijd om te vernieuwen, maar hij levert mij nog steeds geld op. Tot nu dan...
Pas geleden heeft mijn camera een klapper gemaakt op de grond met een 70-200mm erop. Dus flink wat gewicht. Wonder boven wonder werkt de camera nog. Echter ontdekte ik dat scherp stellen moeizaam ging. In de zoeker is het beeld scherp, de auto focus kan ook scherpstellen, echter op het eindresultaat zit de scherpte achter het punt waarop scherp gesteld is. Ook neemt de scherpte af naar de randen. Na enige inspectie zelf gepleegd te hebben, kwam ik erachter dat de vatting iets was verbogen. Nu heb ik deze zelf verwijderd en geprobeerd recht te krijgen (voorzichting met een kunststof hamertje), maar waarschijnlijk is dit nanometer werk en krijg ik dit zelf nooit meer 100% strak. Gevolg is dus dat geen enkele foto lekker scherp meer is op volle diafragma. Reparatie vereist dus.
Voor mij is dit in de twaalf jaar tijd voor het eerst dat ik iets heb aan mijn Nikon apparatuur (goed spul hè) en ben dus nog niet eerder in aanraking geweest met Nikon Service in Beverwijk. Nu heb ik enkele vragen over jullie ervaring:
- Ten eerste, ik begrijp dat mijn camera enkel en alleen gerepareerd kan worden in Beverwijk bij Nikon zelf? Er zijn geen andere zaken die dat doen toch? En als er al zaken zijn die de camera inneemt, gaat ie alsnog naar Beverwijk toch? Dus beter zelf een ritje Beverwijk maken met de auto?
- Ik kom helaas niet in aanmerking voor een pro behandeling. Ik heb iets van 5 pro objectieven en flitsers, maar slechts één pro-body, dus helaas kom ik niet in aanmerking voor een leentoestel. Zoals eerder vermeld, het is mijn inkomen, dus ik kan niet lang zonder camera zitten. Wat is jullie ervaring met de wachttijd? Moet ik rekenen op enkele dagen dat ik mijn camera kwijt ben of weken óf meerdere maanden?
- Kunnen jullie mij enigszins vertellen wat ik kan verwachten van de kosten voor een reparatie. Okee ik besef dat er onverwachte dingen boven water kunnen komen, maar uitgaand van een nieuwe vatting, schoonmaak en eventuele de benodigde calibraties. Moet ik denken aan tientjes, honderdjes of duizendjes... in dat laatste geval niet echt de camera meer waard namelijk.
- Ik heb ook weleens gelezen dat onscherpe foto's kunnen liggen aan de sensor en dat daar ook bepaalde calibraties voor zijn. Wie weet hier wat van af?
Nogmaals sorry als ik naar de bekende weg vraag. Ik heb al het één en ander gelezen op de site van Nikon Service, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van de consumenten. En in het bijzonder naar iemands ervaring met een soortgelijke reparatie! Ik weet dat ik even kan bellen met ze (ga ik morgen ook zeker doen), maar ben zeer benieuwd naar ervaringen.
Groet,
Wouter
http://www.wouterkeuris.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikon Reparatie Service
Beste Wouter,
Welkom.
Ik zou gewoon (na een mailtje of belletje) met kamera EN lens naar Beverwijk afreizen.
Een professional rekent professionele prijzen, ook de experts in Beverwijk.
De echte kosten weet je pas als alles echt gerepareerd is, alle schattingen vooraf zijn net zo betrouwbaar als koffiedik.
En ja, zij zijn voor Nederland de (aangewezen en bewezen) experts.
Groeten, GIjs
Welkom.
Ik zou gewoon (na een mailtje of belletje) met kamera EN lens naar Beverwijk afreizen.
Een professional rekent professionele prijzen, ook de experts in Beverwijk.
De echte kosten weet je pas als alles echt gerepareerd is, alle schattingen vooraf zijn net zo betrouwbaar als koffiedik.
En ja, zij zijn voor Nederland de (aangewezen en bewezen) experts.
Groeten, GIjs
Laatst gewijzigd door gijs sandberg op wo apr 10 2013 8:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Hallo
Welkom op het forum.
Wel jammer dat je het woord even noemt
Omdat je camera en de 70-200 gevallen is en dat je problemen met focus. ook je vatting is krom.
Zonder hier naar een glazen bol te kijken zul je deze toch eerst evt zelf het af te leveren bij Nikon.
Aan de hand van hun bevindingen kunnen ze jou een prijs geven, maar ook de tijd dat je hem kwijt bent.
Daar ben je beter mee af om hier maar te gissen naar dingen die wij ook niet kunnen zien.
Groet Kroontje
Welkom op het forum.
Wel jammer dat je het woord even noemt

Omdat je camera en de 70-200 gevallen is en dat je problemen met focus. ook je vatting is krom.
Zonder hier naar een glazen bol te kijken zul je deze toch eerst evt zelf het af te leveren bij Nikon.
Aan de hand van hun bevindingen kunnen ze jou een prijs geven, maar ook de tijd dat je hem kwijt bent.
Daar ben je beter mee af om hier maar te gissen naar dingen die wij ook niet kunnen zien.
Groet Kroontje
"het woord" noemt? Heb ik iets offensive gezegd? Hahaha.
Ja ik snap dat ik het beste de experts kan laten kijken ernaar en dat ik pas weet hoe en wat achteraf...
Maar gezien het feit dat de D2x al flink verouderd is, wil ik niet voor nare prijzen komen te staan die de camera niet meer waard is.
Ik ben ook vooral benieuwd naar ervaringen met de tijd dat je de camera kwijt bent.
Ja ik snap dat ik het beste de experts kan laten kijken ernaar en dat ik pas weet hoe en wat achteraf...
Maar gezien het feit dat de D2x al flink verouderd is, wil ik niet voor nare prijzen komen te staan die de camera niet meer waard is.
Ik ben ook vooral benieuwd naar ervaringen met de tijd dat je de camera kwijt bent.
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Met alle respect...maar je kan denk ik beter een andere D2x kan kopen dan hem laten repareren. (staan er meerdere op mp rond de €500,-)
Het is idd koffiedik kijken....maar onderzoekosten was iets van €80 dacht ik. en dan nog reparatie...... onder de €500,- ben je niet klaar ben ik bang.
succes ermee iig.
Het is idd koffiedik kijken....maar onderzoekosten was iets van €80 dacht ik. en dan nog reparatie...... onder de €500,- ben je niet klaar ben ik bang.
succes ermee iig.
Laatst gewijzigd door plincky op wo apr 10 2013 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- gijs sandberg
- Clublid
Re: ervaringen met de tijd
Wouter,
Dat hangt van veel dingen af.
Een paar voorbeelden:
-als je via een warenhuis een kamera instuurt met een melding als "ie doet het niet" kan je lang wachten.
-als je zelf langsgaat en e.e.a zorgvuldig toelicht is er wellicht ter plekke een diagnose en/of reparatie te maken.
Groeten, Gijs
PS vanaf NS beverwijk een kwartiertje lopen, het enige gele gebouw aan de weg.
Dat hangt van veel dingen af.
Een paar voorbeelden:
-als je via een warenhuis een kamera instuurt met een melding als "ie doet het niet" kan je lang wachten.
-als je zelf langsgaat en e.e.a zorgvuldig toelicht is er wellicht ter plekke een diagnose en/of reparatie te maken.
Groeten, Gijs
PS vanaf NS beverwijk een kwartiertje lopen, het enige gele gebouw aan de weg.
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
De tijd dat je een camera kwijt bent hangt o.a. af van:wkeuris schreef:Ik ben ook vooral benieuwd naar ervaringen met de tijd dat je de camera kwijt bent.
- hoeveelheid onderhanden werk;
- beschikbaarheid van onderdelen.
Dus het beste advies is om bij NPS voorbij te gaan met je spullen.
En wanneer je de camera een langere periode kwijt bent dan kun je toch altijd nog kijken naar het huren van een body.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik zou eens uitkijken naar een goede opvolger. We zijn onderhand een paar generaties verder. Ik zou die D2x ergens in een kast zetten en bedanken voor bewezen diensten. Daar moet je echt geen geld meer in stoppen...
- dogo
- Forumlid
Helemaal mee eens, geen € meer erin stoppen. Tijd voor een mooie nieuwe camera!Patrick schreef:Ik zou eens uitkijken naar een goede opvolger. We zijn onderhand een paar generaties verder. Ik zou die D2x ergens in een kast zetten en bedanken voor bewezen diensten. Daar moet je echt geen geld meer in stoppen...
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Als ik het zo verhaal lees is wellicht niet zozeer de bajonet vervormd maar het spiegelmechanisme en/of de sensor. De bajonet kan ook wel krom zijn maar als de af werkt en je een scherp beeld op het matglas hebt, moet er iets anders mis zijn in de sfeer van de driehoek spiegel-matglas-sensor. Ben benieuwd naar de diagnose.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
- Cor Gortzak
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
En hoe is het met het objectief ?,Zat die ook op de camera?
Zo ja werkt die nog wel goed?
Zo ja werkt die nog wel goed?
Cor
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Nikon D80 / Nikkor 50mm 1.4 / Nikkor 18-70 / Nikkor 55-200 VR / SB 800 / Manfrotto 055XPROB met 498RC4 balhoofd
Klopt. De winkel waar ik kom vertelde een verhaal over de CF-kaart houder: een klant had de CF-kaart er verkeerd om ingeduwd en de houder beschadigd, kosten 120 euro. Een ander had behoorlijk wat meer geweld gebruikt en was gelijk 700 euro verder (alle electronica die er achter zat ook beschadigd...). Aan de buitenkant en de beschrijving van de klant was geen verschil te merken....gijs sandberg schreef:De echte kosten weet je pas als alles echt gerepareerd is, alle schattingen vooraf zijn net zo betrouwbaar als koffiedik.
Beverwijk zijn professionals, maar vragen geen absurde prijzen. Als je laat repareren, zou ik het echt daar doen.
Jaap
- Robin
- Forumlid
Heb vorig jaar mijn D700 met 70-200VR2 laten vallen.
Had toen ook last van scherpte op de verkeer de plaats.
Bij mij was de bajonet van de camera krom en de vatting van het objectief verwrongen.
De kosten waren toen rond de 480 euro.
Als ik jou was zou ik zeker het objectief na laten kijken.
Het is aan je zelf wat je het waard vind om de camera te herstellen.
Had toen ook last van scherpte op de verkeer de plaats.
Bij mij was de bajonet van de camera krom en de vatting van het objectief verwrongen.
De kosten waren toen rond de 480 euro.
Als ik jou was zou ik zeker het objectief na laten kijken.
Het is aan je zelf wat je het waard vind om de camera te herstellen.
Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.