Kijk ook eens op de Nikon website. Die is
ongelooflijk klantonvriendelijk, maar als je er een beetje op thuis bent staat het daar barstensvol wetenswaardigheden.
Voorbeeld:
https://nikoneurope-nl.custhelp.com/app ... 082/kw/asp" onclick="window.open(this.href);return false;, waarin een lange rij verklaringen staat van afkortingen die met objectieven samenhangen.
Je moet je echt aanmelden op die site! Wat je er ook kunt vinden als je je aangemeld hebt (wel even zoeken!) is de handleiding van je eigen camera, maar dan in PDF-formaat. Dat betekent dat je dan niet langer afhankelijk bent van de volslagen incomplete "index" achterin je boekje, maar dat je gewoon op je computer via Ctrl-F kunt zoeken op ieder woord of gedeelte van een woord. Dat beperkt zich dan natuurlijk wel tot de woorden die in die handleiding staan en dat geeft wel eens een probleempje.
Geloof me: je kunt niet zonder!
Vervolgens heb ik nog even in je eerdere berichten gespiekt. Ik denk dat je ook een beginnerscursus fotograferen nodig hebt en dat een paar maandjes alleen maar lezen op dit forum ook wonderen doet. Ik spreek uit eigen ervaring...