Oplossing tegen lenzen diefstal?

Discussies over ons favoriete merk
Kroontje

Re: Oplossing tegen lenzen diefstal?

Bericht door Kroontje » ma apr 15 2013 10:29 pm

Gaan we nu van alles schrijven hoe je spullen kwijt kan raken ?
Want heb ik er ook wel een paar ;)

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » ma apr 15 2013 10:32 pm

Neen, dat niet

het geeft alleen de twijfel weer die we hebben bij dit soort patent aanvragen

conclusie: camera van je gejat, de dief heeft er echter niets meer aan in de toekomst

mwah, dat schiet op, :mryellow:

oud0001

Bericht door oud0001 » ma apr 15 2013 10:54 pm

Ik ga echt niet slepen met 14 kilo aan camera apparatuur en objectieven.
Dat heeft geen meerwaarde.

Dan gaat er een 70-200,een 24 en een 50mm mee met 2 body's en een flitser en klaar.
Eventueel nog een 2x converter.

Alle bij elkaar een zak aardappels. Het heeft totaal geen zin om meer mee te nemen dan ik ook werkelijk gebruik.

Nou Peter dat is dan nog maar de vraag.
Alles kan gehackt worden. Dat spul dan ook wel. Maar hoe dan ook is het wel weg. Dus ja de dief heeft er misschien niets aan maar zelf ben je het wel kwijt.
Vermoedelijk is het dan ook nog duurder in aanschaf dus ben je er ook nog meer aan kwijt. :mryellow:

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » ma apr 15 2013 11:16 pm

Tuihanti schreef:Ik ga echt niet slepen met 14 kilo aan camera apparatuur en objectieven.
Dat heeft geen meerwaarde.
Boeiende zienswijze, maar met een grotere telelens zit je hier al snel aan. En dus zit dit op je rug, en dus loop je risico dat mensen je spullen jatten.

Fijn dat jij alles in een tas op je buik kunt houden, maar veel mensen hebben "iets" meer bij zich en dan moet je ook snappen dat je graag dat soort lenzen beschermt tegen diefstal.

Jaap

iJoost

Bericht door iJoost » ma apr 15 2013 11:28 pm

In de categorie flauwekul, wat mij betreft. Zouden ze zich vervelen daar bij Nikon? Ik heb anders nog wel wat ideetjes voor wat glaswerk... ;-)

oud0001

Bericht door oud0001 » di apr 16 2013 12:05 am

Tja als je persé een 200mm en een 300mm en een 400mm wilt meeslepen moet je dat vooral doen.
Ik ben de laatste die je tegenhoudt. Dan laten ze mij en mijn spullen tenminste met rust. :wink:

Zo'n gadget zal niet werken. Ze ontdekken pas na het stelen wat ze er aan hebben.
Intussen ben jij er dan al van af. :twisted:

Maar goed. Iedereen moet daarin zijn eigen keuzes maken.

I travel light. :wink2:

Jaap_van_Ekris

Bericht door Jaap_van_Ekris » di apr 16 2013 12:55 am

Tuihanti schreef:Zo'n gadget zal niet werken. Ze ontdekken pas na het stelen wat ze er aan hebben.
Intussen ben jij er dan al van af. :twisted:
Zoals anderen al eerder aangaven: spullen worden vaak gericht gestolen. Als dieven weten dat bepaalde objectieven/bodies erg lastig te verhandelen zijn laten ze die links liggen. Je zag hetzelfde toen autoradio's met anti-diefstalmaatregelen werden uitgerust. Toen dat gebeurde, waren binnen no-time de auto's waar zo'n radio inzat een stuk minder inbraakgevoelig.
Tuihanti schreef:I travel light. :wink2:
Als jouw soort fotografie dat toelaat zou ik dat vooral ook doen :)

Jaap

oud0001

Bericht door oud0001 » di apr 16 2013 2:26 am

Je hebt helemaal gelijk Jaap.

Plaats reactie

Terug naar “Nikon”