printer

Discussies over onderwerpen die niet passen in een van de andere secties
Plaats reactie
renewolvers

printer

Bericht door renewolvers » za jun 01 2013 2:28 pm

Beste clubleden,

IK loop er over te denken om zelf foto,s af te drukken.(met de vut dus tijd genoeg).
Beschikbaar budget ongeveer 200 euro .
IK wil graag een a3 printer aanschaffen,wie heeft ervaring en kan mij een goede aanbevelen?.

Alvast bedankt voor de moeite en vriendlijke groet Rene Wolvers

staal571
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: printer

Bericht door staal571 » za jun 01 2013 2:55 pm

Ik neem aan dat je dan naar een 2e hands kijkt, want een nieuwe fatsoenlijke A3 fotoprinter voor €200, -- die heb ik nog niet gezien.

Een weet waar je aan begint, want de inktpatronen zijn vreselijk duur, als ik voor mijn Epson R2880 nieuwe patronen nodig heb ben ik ergens rond de € 125,-- kwijt.

Je zou eens kunnen kijken naar een 2e hands Epson 3880 die kost meer maar is veel voordeliger in de inktkosten.

Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

skyfox
Forumlid
Forumlid

Bericht door skyfox » za jun 01 2013 3:06 pm

De Canon pro9000 mk2 kost momenteel bij een tweetal winkels 289 euro. Iets boven budget, maar dan heb je wel het topmodel van een twee jaar geleden.

staal571
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door staal571 » za jun 01 2013 3:57 pm

skyfox schreef:De Canon pro9000 mk2 kost momenteel bij een tweetal winkels 289 euro. Iets boven budget, maar dan heb je wel het topmodel van een twee jaar geleden.

Tja je moet het zelf weten, ik heb zakelijk 2 jaar gelden zo'n Canon Pro 9000 gekocht en die staat nu al defect in het magazijn, omdat de printkop kapot /verstopt is en dat nadat hij een keer 6 weken door omstandigheden niet is gebruikt, vervangende printkop kost € 175,--

Gr peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5

JBD
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door JBD » za jun 01 2013 4:02 pm

Afhankelijk van hoe vaak je A-3 wilt printen, is het misschien verstandig dit buiten de deur te laten doen (profotonet) en een goede fotoprinter te kopen voor je normale printwerk. Ik heb de Epson R3000 voor A-3 en de Epson XP205 voor het normale printwerk. Ook dit is een fotoprinter die uitstekende kwaliteit levert. Voor de cartridges ga ik naar 123inkt.nl Die is goed en goedkoop (wat je goedkoop noemt).

Hasselbox
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hasselbox » za jun 01 2013 4:29 pm

staal571 schreef:
skyfox schreef:De Canon pro9000 mk2 kost momenteel bij een tweetal winkels 289 euro. Iets boven budget, maar dan heb je wel het topmodel van een twee jaar geleden.

Tja je moet het zelf weten, ik heb zakelijk 2 jaar gelden zo'n Canon Pro 9000 gekocht en die staat nu al defect in het magazijn, omdat de printkop kapot /verstopt is en dat nadat hij een keer 6 weken door omstandigheden niet is gebruikt, vervangende printkop kost € 175,--

Gr peter
Dat geld voor de meeste modellen en merken.
Uitgezonderd HP. (nog steeds?)
Voor sommige modellen is niet eens een nieuwe kop te koop.
Ik gebruik de Canon pro9000 MH2 nu 3 jaar en ben zeer tevreden.
Wel maak ik elke maand een proefdruk van de uitlijning om de kop schoon te houden. Althans als ik geen foto afdruk die maand.
Dit model komt tegenwoordig wel voor 200 euro voorbij op M.P.
Gr H.

renewolvers

Bericht door renewolvers » zo jun 02 2013 8:10 pm

Hartelijk dank voor de reactie,s en suggesties neem ze allen mee.
Vr.groet Rene Wolvers

Plaats reactie

Terug naar “Overige discussies”