Ik kan me niet vinden in dat gevoel. Ik voel me in eigen stad net zo thuis.
Lef heb je als jij ondanks je angst voor confrontaties toch de straat op gaat.
Geef het ook de tijd om te ontwikkelen. Door positieve ervaringen wordt die angst vanzelf minder.
Dat mag jaren duren.
Misschien is het handig je dan te verdiepen in het de-escaleren.
Hoe kun je agressief gedrag ombuigen naar milder gedrag.
Als je aangeeft een foto te verwijderen is de agressie meestal al wel weg.
Ik heb tot nog toe zelf geen enkele agressie ondervonden. Wel vragende blikken.
Ik maak dan ook meestal geen oogcontact met het onderwerp.
Soms juist wel en dan wil ik een praatje maken. Kan heel leuk en interessant zijn.
In mijn beroep heb ik veel van doen met agressief gedrag, zowel verbaal als ook fysiek.
Waar ik het meeste aan heb is mijn kalmte. Dat wrijft af op de agressor.
Als ik zenuwachtig en onzeker ga reageren zal de ander dat ook worden. Actie reactie.
Als ik kalmte uitstraal zal de ander ook kalmeren. Mensen kopiëren erg snel het gedrag van de ander.
Geef iemand in het langslopen ineens een hand. Grote kans dat je een hand terug krijgt.
Gaan ze je dan vreemd aankijken? Zeker maar, je zult merken dat het werkt.
Dat ze vreemd kijken is in principe enkel maar grappig.
Als je iemand fotografeert en die vraagt je waarom je dat doet wees dan eerlijk.
Als je eerlijk bent ben je zelfverzekerder. Als je zelfverzekerder bent voel je meer rust in je zelf. Dat straal je dan ook uit.
Als iemand dat vraagt geef ik ook even een kaartje met mijn e-mail adres. Dan kunnen ze me een mailtje sturen en kan ik de foto naar ze toe sturen. En zeg nu zelf. Wie wil er nu geen gratis foto.
Ik ga nu steeds op stap met een fotomaat van me. Student aan de FVS. De man observeert wat ik doe en vraagt dan vaak waarom ik iets op een bepaalde manier doe. Hij ligt telkens in een deuk. Ik gebruik erg veel humor. Clown gedrag. Dat doe ik met opzet.
Iedereen vindt het prettig om te lachen. Daar bereik je zo veel meer mee. Ik lach ook altijd als ik een plaat schiet. Waarom ook niet. Ik vind het leuk om te doen en daar past wel een glimlach bij. Dat ontwapend en tja, niemand heeft er belang bij em zo'n ouwe, vet buikige, kale baardaap in elkaar te timmeren.
Dat is slecht voor het imago.