Foto's met of zonder logos etc.
- staal571
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Foto's met of zonder logos etc.
Laat ik de discussie dan maar een slinger geven, en mijn standpunt hier plaatsen.
Ik vindt als je een foto plaatst met ""dingen op of rond de foto die niet door de camera zijn vastgelegd, of er niet volgens mijn visie op horen dat je dan op/aanmerkingen mag verwachten en dan niet grimmig daarover hoort te reageren. een © heel klein zou ik als compromie niet zo erg vinden
Als 2e is het misschien een idee om voor die mensen die perse hun foto toch van dit soort ""dingen"" wil voorzien een apart topic/rubriek te openen waar ze hun foto's kwijt kunnen zodat anderen zich er niet aan hoeven te storen.
of in de titel een vermelding te zetten zodat je hem kunt overslaan.
Peter
Ik vindt als je een foto plaatst met ""dingen op of rond de foto die niet door de camera zijn vastgelegd, of er niet volgens mijn visie op horen dat je dan op/aanmerkingen mag verwachten en dan niet grimmig daarover hoort te reageren. een © heel klein zou ik als compromie niet zo erg vinden
Als 2e is het misschien een idee om voor die mensen die perse hun foto toch van dit soort ""dingen"" wil voorzien een apart topic/rubriek te openen waar ze hun foto's kwijt kunnen zodat anderen zich er niet aan hoeven te storen.
of in de titel een vermelding te zetten zodat je hem kunt overslaan.
Peter
Laatst gewijzigd door staal571 op ma jun 17 2013 4:54 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Foto's met of zonder logos etc.
En hoe weten wij wat jouw visie is?????staal571 schreef:
of er niet volgens mijn visie op horen
Peter
Groet, Hans
http://www.heemskerkonline.nl
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
mijn visie staat er volgens mij toch echt duidelijk namelijk ""of er niet volgens mijn visie op horen dus er niet ophoren is mijn visie"
Peter
Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
-
- Forumlid
Ik ben er voor om helemaal geen fotopresentaties of - beoordelingsdraadjes meer te plaatsen en hier een technisch forum van te maken. Acht van de tien fototopics verzanden toch in gediscussieer over alles behalve de foto. Er zijn fotoforums zat, maak je keus.
Misschien kort door de bocht, maar dat gevoel heb ik de laatste tijd.
Misschien kort door de bocht, maar dat gevoel heb ik de laatste tijd.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Zolang ik niet specifiek weet wat er volgens "jouw visie"niet op een foto hoort blijft het wat vaag......staal571 schreef:mijn visie staat er volgens mij toch echt duidelijk namelijk ""of er niet volgens mijn visie op horen dus er niet ophoren is mijn visie"
Peter
het kan toch niet zo zijn dat je van iedereen verlangt dat ze jouw exacte smaak voor wat betreft toevoegingen kennen?
Groet, Hans
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
Er is mij vanuit een ander topic gevraagd "'de handschoen op te pakken"" en een discussie te openen dat heb ik dus gedaan, maar dat is schijnbaar ook niet goed gevallen want nu begint hier het gezeik ook al weer, ik vindt het helemaal goed .
Laatst gewijzigd door staal571 op ma jun 17 2013 4:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hasselbox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik plaats geen foto's op het net groter als 1200p aan de langste zijde. Daardoor voor velen minder interessant.
Ik plaats geen foto van b.v. een kindje in bad om te voorkomen dat die in het pedofielen netwerk terecht komt.
Ook andere naaktfoto's selecteer ik zorgvuldig.
Watermerken of logo's gebruik ik niet omdat ik vind dat ik mijn werk daarmee verkracht.
Als ik een foto van mij op het net of anders aantref stuur ik prompt een rekening.
Zolang ik mijn foto's niet bij anderen aantref heb ik geen probleem en ga er ook niet naar zoeken.
Hoe andere fotografen hierover denken moet eenieder voor zich uitmaken. Toch?
Logo's e.d. in foto's van anderen storen mij wel ontzettend. Ik klik deze dan ook snel weg en de lust om een reactie te plaatsen vergaat er meestal door.
Irritant. I.d.d. Mijn visie zonder voor anderen te spreken.
Gr. H.
Ik plaats geen foto van b.v. een kindje in bad om te voorkomen dat die in het pedofielen netwerk terecht komt.
Ook andere naaktfoto's selecteer ik zorgvuldig.
Watermerken of logo's gebruik ik niet omdat ik vind dat ik mijn werk daarmee verkracht.
Als ik een foto van mij op het net of anders aantref stuur ik prompt een rekening.
Zolang ik mijn foto's niet bij anderen aantref heb ik geen probleem en ga er ook niet naar zoeken.
Hoe andere fotografen hierover denken moet eenieder voor zich uitmaken. Toch?
Logo's e.d. in foto's van anderen storen mij wel ontzettend. Ik klik deze dan ook snel weg en de lust om een reactie te plaatsen vergaat er meestal door.
Irritant. I.d.d. Mijn visie zonder voor anderen te spreken.

Gr. H.
Simpel: wil je de foto beoordeeld hebben of het H2O-brandmerk? 
M.a.w. een simpele routine opnemen in de forum software:
if [image] contains liquidmark then delete [image]
Gelijk ook een verbod instellen op schattige kinderkes, poesies en fluppies, en nietszeggende grassprieten.

M.a.w. een simpele routine opnemen in de forum software:
if [image] contains liquidmark then delete [image]
Gelijk ook een verbod instellen op schattige kinderkes, poesies en fluppies, en nietszeggende grassprieten.

Even een persoonlijke mening. We gaan lekker hier op het forum
Discussie prima, maar nu al een topic openen of we nu wel een logo erbij zetten of niet draait me maag van om
Wel erg jammer om iedere keer weer wat te verzinnen. Gaat fotograferen
En doe daar wat mee.

Discussie prima, maar nu al een topic openen of we nu wel een logo erbij zetten of niet draait me maag van om

Wel erg jammer om iedere keer weer wat te verzinnen. Gaat fotograferen

- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Die logo's e.d. horen er volgens de visie van staals571 niet op "....er niet volgens mijn visie op horen".
Ik vind dat iedereen dat zelf moet weten. Een ander kan dat wel jammer vinden en vinden dat het beeld wordt ontsiert, maar goed, dat is niet meer dan een mening. De ander heeft zijn reden om het wel te doen, so what?
Om er een aparte rubriek voor in het leven te roepen, van alles wat je niet met een camera in een beeld toevoegt vind ik totale onzin.
In het digitale tijdperk wordt elke foto achteraf wel bewerkt en er een ander beeld van gemaakt dan dat de camera heeft vastgelegd. Storende dingen worden weg geshopt, dingen worden gekloond en erbij geplaatst.
Rouwrandjes, of randjes in felle kleuren kan een onderdeel zijn in de presentatie.
Voor al die bewerkingen zijn er wellicht net zoveel mensen die het niks vinden, als die het prima vinden.
Als je het niks vindt, klik je het toch weer gauw weg? Er zijn zoveel opnamen en forumberichten waarbij ik na één klik weer weg ben, omdat ik het niet de moeite waard vind. That's it.
Maar om me druk te maken over logo's, rouwrandjes, slecht bewerkte HR opnamen, scheve horizonnen, verkeerde witbalansen, of er nu wel of geen attributen bij zijn geshopt. Daar heb je alleen jezelf mee, als je je daaraan ergert en om die reden daar een aparte rubriek voor zou willen hebben. Want dat is de consequentie, waar houdt die rubriek op?
En dan nog. krijg je weer het probleem dat plaatsing in die rubriek eigenlijk beter had gepast in een andere rubriek. Moeten moderatoren weer extra werk verrichten om draadjes te verschuiven. Zijn anderen het er weer niet mee eens, en krijg je discussie om de discussie.
Ik vind dat iedereen dat zelf moet weten. Een ander kan dat wel jammer vinden en vinden dat het beeld wordt ontsiert, maar goed, dat is niet meer dan een mening. De ander heeft zijn reden om het wel te doen, so what?
Om er een aparte rubriek voor in het leven te roepen, van alles wat je niet met een camera in een beeld toevoegt vind ik totale onzin.
In het digitale tijdperk wordt elke foto achteraf wel bewerkt en er een ander beeld van gemaakt dan dat de camera heeft vastgelegd. Storende dingen worden weg geshopt, dingen worden gekloond en erbij geplaatst.
Rouwrandjes, of randjes in felle kleuren kan een onderdeel zijn in de presentatie.
Voor al die bewerkingen zijn er wellicht net zoveel mensen die het niks vinden, als die het prima vinden.
Als je het niks vindt, klik je het toch weer gauw weg? Er zijn zoveel opnamen en forumberichten waarbij ik na één klik weer weg ben, omdat ik het niet de moeite waard vind. That's it.
Maar om me druk te maken over logo's, rouwrandjes, slecht bewerkte HR opnamen, scheve horizonnen, verkeerde witbalansen, of er nu wel of geen attributen bij zijn geshopt. Daar heb je alleen jezelf mee, als je je daaraan ergert en om die reden daar een aparte rubriek voor zou willen hebben. Want dat is de consequentie, waar houdt die rubriek op?
En dan nog. krijg je weer het probleem dat plaatsing in die rubriek eigenlijk beter had gepast in een andere rubriek. Moeten moderatoren weer extra werk verrichten om draadjes te verschuiven. Zijn anderen het er weer niet mee eens, en krijg je discussie om de discussie.

Laatst gewijzigd door Léon Obers op ma jun 17 2013 5:26 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Contacteer:
De foto's op dit forum staan gegroepeerd in een aantal secties. Je kan ze, als je niet geconfronteerd wilt worden met de creaties van andere forumleden, simpel ontwijken.
- Léon Obers
- Forumlid
Er zijn ook mensen die hun foto's met een witte rand hebben voorzien en heel bescheiden hun handtekening in die rand hebben gezet, waarbij die beelden als geheel een prima presentatie vormen. Jammer als je die foto's zou missen alleen om reden dat ze dan in zo'n rubriek geplaatst zouden zijn. Als gebruiker van een dergelijke presentatie zou ik zelfs weigeren om op die manier in een apart hokje als rubriek te moeten worden gestopt.staal571 schreef: Als 2e is het misschien een idee om voor die mensen die perse hun foto toch van dit soort ""dingen"" wil voorzien een apart topic/rubriek te openen waar ze hun foto's kwijt kunnen zodat anderen zich er niet aan hoeven te storen.
Markeer de poster als "vijand", worden diens berichten automatisch allemaal buiten je blikveld gehouden.staal571 schreef: of in de titel een vermelding te zetten zodat je hem kunt overslaan.
Of als je dat te rigoureus vindt. Foto's staan meestal specifiek bij de betreffende rubrieken om foto's te plaatsen. Zoals Tuihanti in het andere topic aangeeft, kijk simpel welke naam er bij een topic staat, kun je die berichten zelf vanuit ervaring "filteren".
Laatst gewijzigd door Léon Obers op ma jun 17 2013 6:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Ik zie het probleem niet, ik zie hier soms logo's die zijn nog mooier als de foto, eigenlijk zou daar dan weer een klein logootje in moeten staan om te voorkomen dat ze het logo jatten.
Groeten Jan
Groeten Jan
- Cookie1397
- Clublid
Als je foto's ziet waarvan het logo mooier is dan de daadwerkelijke foto moet je jezelf toch serieus afvragen of je die wilt plaatsen.
Nikon Z Z & de maskers
-
- Forumlid
- Contacteer:
@ Grojan: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groet, Hans