Foto's met of zonder logos etc.

Plaats hier je vragen en opmerkingen over dit forum.
D. Haaksma
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Foto's met of zonder logos etc.

Bericht door D. Haaksma » di jun 18 2013 8:28 am

@ bjornc verwees in het draadje "Beauty in bleu" naar de mogelijkheid om via Icemark een onzichtbaar logo in je foto te zetten.
Je zou dat kunnen combineren met een bescheiden zichtbaar logo.
Wordt je plaat illegaal gebruikt en knipt men je kleine logo weg dan blijft in ieder geval de onzichtbare altijd nog als "bewijs"zitten.

Zelf gebruik in wel een logo in mijn foto's, klein en meestal links onderin, mede voorzien van het bekende C-tje.
Daarbij beeld ik de plaatjes nooit op volle grote af, zo klein mogelijk zonder de scherpte direct geweld aan te doen.

Dan nog.
Mijn foto's van een aantal mossen (mijn afwijking en passie) zijn in Frankrijk (illegaal) gebruikt bij de uitgave van een boekwerk.
De logo's zijn er inderdaad afgesneden. Eens geïnformeerd wat hiertegen te ondernemen. De plaatsing had mij wellicht een leuk aantal Euro's kunnen opleveren.
De moeite, tijd en kosten die je hiervoor kwijt ben woog voor mij in ieder geval niet op tegen de ergernis.

BBR
Forumlid
Forumlid

Bericht door BBR » di jun 18 2013 9:38 am

D. Haaksma schreef:@ bjornc verwees in het draadje "Beauty in bleu" naar de mogelijkheid om via Icemark een onzichtbaar logo in je foto te zetten.
Wordt je plaat illegaal gebruikt en knipt men je kleine logo weg dan blijft in ieder geval de onzichtbare altijd nog als "bewijs"zitten.
Als ik de 'lovende reviews' lees ben ik niet gelijk overtuigd van dat Icemark...
Live Life

jantom
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door jantom » di jun 18 2013 12:12 pm

@rbfoto.nl

Als je het over mij hebt: ik ben niet anoniem maar misschien wel voor jou. Ik heb geen eigen site en kan dan ook niet verwijzen naar een eigen site. Vind ik ook he-le-maal niet belangrijk. Jij zoekt publiciteit en ook (betaald) werk (en dat mag) maar zo steek ik niet in elkaar. Dus hoef ik ook niet zo bekend te zijn. Begrijp dat nu eens.
Ik doe graag wat voor mensen en ben volkomen a-commercieel. Dat is bij jou precies andersom. De belangen zijn dus duidelijk verschilend.

Ik zie een foto nog steeds als een kunststuk (ik kan het niet helpen). Daarom doet een logo afbreuk aan de inhoud van de foto... Dan kan je stampen en briezen maar dat helpt niet. Ik schreeuw niet; dat doe jij.
En foto's maken doe ik op vacantie. Dat bepaal ik en niet jij. Laat mij nu mijn mening eens uiten.....Niet altijd zo hakken. Moet ik om mijn mening te ventileren mijn naam en adres ook nog publiceren....? Te dol voor woorden.

Tuihanti doet dat zoveel beter. Gewoon neutraal blijven.

Sandor Gora heeft het ook bij het juiste eind. Als je wat ziet dat niet aanwezig hoort te zijn wordt het steeds groter.

D. Haaksma
Forumlid
Forumlid

Bericht door D. Haaksma » di jun 18 2013 12:16 pm

BBR schreef:
D. Haaksma schreef:@ bjornc verwees in het draadje "Beauty in bleu" naar de mogelijkheid om via Icemark een onzichtbaar logo in je foto te zetten.
Als ik de 'lovende reviews' lees ben ik niet gelijk overtuigd van dat Icemark...
Ik gebruik het zelf niet, een kennis van mij had het in gebruik voor reclamefoto's.
Die werden van internet geplukt en zijn gebruikt in een folder van een bedrijf wat zelf kennelijk niet de moeite wilde nemen.
Doordat er in die foto's het niet zichtbare logo aanwezig was kon hij zijn eigendom van die platen aantonen.
Het betreffende bedrijf is daarop overstag gegaan en heeft hem ruim vergoed, ook om een rechtszaak te vermijden.
Dat verhaal schoot mij te binnen toen het onderwerp "logo's wel dan niet "hier aan de orde kwam.
Vandaar.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di jun 18 2013 12:19 pm

Wat mij betreft zijn die logo's een soms noodzakelijk kwaad. Mooi vind ik ze eigenlijk nooit. De beste remedie om ze niet te hoeven gebruiken is volgens mij je foto's niet te groot plaatsen op een forum als dit. Dan is de waarde voor de boeven relatief klein. Zelf gebruik ik al jaren geen logo's meer. Als iemand een foto van me zou kapen dan kom ik daar toch niet zo snel achter en als ik er wel achter kom, dan zie ik het maar als compliment. Gelukkig hoef ik mijn boterhammen niet met mijn fotografie te verdienen, want dan zou ik me deze houding waarschijnlijk niet kunnen permitteren.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » di jun 18 2013 3:04 pm

draadje geschoond en heropend.

Discussies graag voortaan houden bij het onderwerp.

Plaats reactie

Terug naar “Het Forum”