Beste Patrick en Peter
Ik ga ervan uit dat jullie je best doen zo goed mogelijk het forum te reguleren.
Jullie hebben evenwel onlangs bekend gemaakt je taak strenger of strikter te gaan uitvoeren. Ik denk dat je deze discussie kunt lezen als: doe dat niet, maar ga juist veel relaxter modereren en laat wie dat wil off topic gaan. Verwijder alleen beledigingen die overduidelijk hufterig bedoeld zijn. Verplaats draadjes naar de juiste plek als dat de overzichtelijkheid dient. Laat verder alsjeblieft het forum aan de deelnemers.
Ik zou me hier dan weer thuis kunnen voelen. Volgens mij zou dit ook voor veel anderen heel fijn zijn.
John Moeleker
Nb misschien een poll over strenger, het zelfde of minder streng modereren?
idee binnen het forum en topics
- John'47
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: idee binnen het forum en topics
Nikon D810, Sony RX1R II.
- JDPix
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Nou dan doe ik ook een duit in het zakje.
Dat betekent niet dat ik geen respect heb voor de moderatoren, integendeel.
Onlangs is er ook in een draadje van mij gesneden; ik heb me daar niet aan geergerd maar er wel verbaasd over gestaan.
Ik had een paar spullen te koop gezet in de rubriek gevraagd en aangeboden. Iemand reageerde dat hij wel interesse had en vroeg later of de vraagprijs vast was. Ik heb toen in het draadje gezegd dat het niet de bedoeling is om op die plaats prijsonderhandelingen te doen -de persoon die reageerde wist dat blijkbaar niet- en dat ik hem een PB zou sturen.
Even later was het draadje "opgeschoond", alleen mijn startbericht was nog over.
Volgens mij had de mod het draadje het best in tact kunnen laten zodat anderen ook zouden kunnen zien dat prijsonderhandelingen per PB moeten.
Naar mijn idee wordt er (sinds kort) wat te rigoureus opgetreden; het is wat doorgeschoten naar mijn idee.
(Terwijl ik dit plaats zie ik dat John'47 ook ongeveer zegt wat ik wil zeggen).
Dat betekent niet dat ik geen respect heb voor de moderatoren, integendeel.
Onlangs is er ook in een draadje van mij gesneden; ik heb me daar niet aan geergerd maar er wel verbaasd over gestaan.
Ik had een paar spullen te koop gezet in de rubriek gevraagd en aangeboden. Iemand reageerde dat hij wel interesse had en vroeg later of de vraagprijs vast was. Ik heb toen in het draadje gezegd dat het niet de bedoeling is om op die plaats prijsonderhandelingen te doen -de persoon die reageerde wist dat blijkbaar niet- en dat ik hem een PB zou sturen.
Even later was het draadje "opgeschoond", alleen mijn startbericht was nog over.
Volgens mij had de mod het draadje het best in tact kunnen laten zodat anderen ook zouden kunnen zien dat prijsonderhandelingen per PB moeten.
Naar mijn idee wordt er (sinds kort) wat te rigoureus opgetreden; het is wat doorgeschoten naar mijn idee.
(Terwijl ik dit plaats zie ik dat John'47 ook ongeveer zegt wat ik wil zeggen).
Groeten, Johan
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Ik vind je opmerkingen veel inhoud hebben. Dank daarvoorJohn'47 schreef:Beste Patrick en Peter
Ik ga ervan uit dat jullie je best doen zo goed mogelijk het forum te reguleren.
Jullie hebben evenwel onlangs bekend gemaakt je taak strenger of strikter te gaan uitvoeren. Ik denk dat je deze discussie kunt lezen als: doe dat niet, maar ga juist veel relaxter modereren en laat wie dat wil off topic gaan. Verwijder alleen beledigingen die overduidelijk hufterig bedoeld zijn. Verplaats draadjes naar de juiste plek als dat de overzichtelijkheid dient. Laat verder alsjeblieft het forum aan de deelnemers.
Ik zou me hier dan weer thuis kunnen voelen. Volgens mij zou dit ook voor veel anderen heel fijn zijn.
John Moeleker
Nb misschien een poll over strenger, het zelfde of minder streng modereren?
(Een poll dan weer niet

Het strenger was speciaal bedoeld voor 'dubbele quotes' en de sectie 'presentaties en beoordelingen'
Maar ik ben zonder meer bereid om afstand te nemen als het gaat om modereren op de inhoud.
Maar wel met eens wens. Namelijk de wens dat men eerder op de rapporteerknop drukt als mensen persoonlijk worden aangevallen op het forum.
Voor mij ligt vanaf nu daar de grens.
Aan jullie de schone taak om te laten zien dat het zelfregulerend vermogen op dit forum groter is dan dat ik toch nu toe dacht

- DannySan
- Clublid
Peter, wat een super antwoord dit!
Persoonlijk worden is een grens waarvan ik ook vindt dat die streng gereguleerd en gerespecteerd moet worden.
Wellicht is het sommigen ook niet onverstandig - en daar schaar ik mezelf ook onder - om wellicht heel even 5 tellen te kijken wát je nu precies plaatst.
Want ja sommige mensen zijn wat 'scherper' in hun bewoordingen - om het even om welk onderwerp het gaat - maar sommigen vergeten ook dat vanuit hun perspectief het volkomen 'normaal' is wat zij plaatsen maar dat een andere gebruiker die datzelfde perspectief niet deelt, het op dit 1-dimensionale scherm wel eens héél anders over kán komen...
Ik hoop dat de rust op het NCN-forum snel wederkeert!
Persoonlijk worden is een grens waarvan ik ook vindt dat die streng gereguleerd en gerespecteerd moet worden.
Wellicht is het sommigen ook niet onverstandig - en daar schaar ik mezelf ook onder - om wellicht heel even 5 tellen te kijken wát je nu precies plaatst.
Want ja sommige mensen zijn wat 'scherper' in hun bewoordingen - om het even om welk onderwerp het gaat - maar sommigen vergeten ook dat vanuit hun perspectief het volkomen 'normaal' is wat zij plaatsen maar dat een andere gebruiker die datzelfde perspectief niet deelt, het op dit 1-dimensionale scherm wel eens héél anders over kán komen...
Ik hoop dat de rust op het NCN-forum snel wederkeert!
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Ja dan is het me volledig duidelijk.Peter schreef:George Fennes schreef:Kan niemand mij in een paar regels uitleggen waar het precies om draait
Iedereen houdt de grenzen van zijn eigen gezichtsveld voor de grenzen van de wereld
Verder heb ik de indruk dat niet iedereen het met de methode van modereren helemaal eens is.
Ik kan me herinneren dat in het verleden de moderatoren in mijn opinie wat meer achterover leunde en het forum zichzelf lieten reguleren.
Dat werd in mijn ogen een puinhoop.
Er werd vaak hard en op een gemene manier op de man gespeeld en stoten onder de gordel waren meer regel dan uitzondering.
Als ik de moderatoren daar op aansprak moest ik niet zo kinderachtig doen of iets dergelijks.
Nu bemerk ik dat de Moderatoren een strakker beleid voeren en in proberen te grijpen voordat dingen uit de hand lopen.
Persoonlijk vind ik de sfeer een stuk opgeknapt, maar nog is het niet goed.
Ik begrijp ook wel dat als er een topic of een gedeelte van dat topic verwijderd is, dat voor sommigen niet prettig is.
Groetjes George

Maar soms is het gewoon niet anders en daar zullen we ons bij neer moeten leggen.
Ik heb niets dan lof voor de moderatoren en ik besef ook heel goed dat het onvolmaakte mensen zijn, maar ze doen hun best.
Neemt niet weg dat er een open communicatie moet zijn tussen de moderatoren en de forumleden en dat daar zoals heel terecht een moderator ons aan herinnerde de PB's een belangrijk middel voor zijn.
Verders heb ik niets dan lof voor het moderatorteam wat er nu zit :mrgreen:
Blijf het objectief bekijken
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Dat maak jij ervan. Die indruk heb ik niet.Peter schreef:Los van de inhoud van sommige reacties.., waar Patrick al op gereageerd heeft, bekruipt mij het gevoel dat de moderators op dit forum weinig tot niets meer goed kunnen in de ogen van sommigen.
We zijn allemaal mensen, en maken allemaal fouten, niemand uitgezonderd. Gebruikers moeten wellicht van tijd tot tijd bijgestuurd worden (daar heb je mods voor), maar andersom moderatoren net zo goed als die te ver doorschieten. Het een sluit het ander niet uit, of wel?
Het is een algemeen belang, dus ik stel dat bewust algemeen in het forum. Ik speel daarbij niet op de man, ik zou niet eens meer weten wie of welke moderator de draadjes heeft gesloten. Dat interesseert me eigenlijk ook niet, is IMO onbelangrijk. Als er aan het algemene beleid binnen het team met elkaar maar over wordt gesproken. En wie wat binnen jullie team verantwoordelijk is voor het een- of het ander, dat moeten jullie zelf onderling maar uitmaken als je daar behoefte aan hebt. Maar maak er niet zo'n persoonlijke halszaak van.Peter schreef: Ik sta open voor elke inhoudelijke discussie over mijn handelen. Stuur me een PB en ik zal inhoudelijk reageren.
Het verbaast me dat ik zelden of nooit een PB krijg met het verzoek om tekst en uitleg,
Dat is jammer, het is tevens jammer dat vervolgens in algemene zin het ongenoegen over het handelen van de moderatoren wordt geuit. Ga dan de discussie aan middels PB of doe je beklag volgens de spelregels die we hierover hebben opgesteld.
Gezien de bijval die ik krijg, leeft het bij meer mensen wat ik heb neergelegd.
Doe er als team simpel wat mee.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
Een volwassen en respectvolle discussie.
Zullen we een kaarsje branden dat bij verschil van mening, in de komende draadjes dat ook zo verloopt.
Zullen we een kaarsje branden dat bij verschil van mening, in de komende draadjes dat ook zo verloopt.